even wat opgezocht staat voor dat je een kind dat is verwekt buiten een relatie / huwelijk en dat niet is erkent alsnog een vader / verwekker toewijst om zo van deze persoon alimentatie / omgang te kunnen eisen. aurin.... is het jou bedoeling om de "vader" van collin dit te laten doen zodat hij moet gaan betalen etc en zijn verantwoording moet nemen of heeft hij dit zelf aangevraagd (kan namelijk ook)? in het eerste geval zou ik nogmaals goed overwegen of dit is wat je wilt tuurlijk is extra geld en goede omgang voor je zoontje prettig en wil je dit min of meer afdwingen echter wat als het (weer) niet goed gaat en je dan weer naar de rechter moet .... rust is ook van grote waarde vind ik zelf en ik heb liever dan maar geen geld en wegblijven dan alles af moeten dwingen en onrust en weer leugens etc van hem met grote kans dat het uiteindelijk weer mis gaat alsnog ondanks rechtbank en buiten dat... zo'n zaak kost ook een hoop
Vaderschapactie, betekend niet per definitie omgang tussen vader en kind. En ook niet direct erkenning, er kan ook onderhoudsplicht vastgesteld worden zonder omgang, of erkenning Waar t mij om gaat is dat ik gewoon vind dat hij moet betalen! En tuurlijk vind ik ook dat hij er voor zijn zoon moet zijn.. maar goed dat is zijn keus nu geweest dat niet te doen.. hij mag mij nog steeds bellen om zijn zoon te zien, maar goed zolang hij dat niet doet is dat zijn keus. Maar ik vind dat hij gewoon verplicht is te betalen! ongeacht of hij zijn zoon ziet of niet ziet, of wil zien of niet.
snap het wel en in jouw situatie zou ik het wellicht misschien ook doen in mijn situatie is er helaas erkenning en gezag en zou ik toch wat angstig zijn dat als er onderhoudsplicht wordt vastgesteld de rest dan ook weer opgerakeld raakt terwijl ik nu juist rust heb succes ermee
Als jij een vaderschapsactie start, zal hij zeker moeten betalen. Maar een tegenreactie kan zijn ´ik betaal niet voor niets, dan maar ook de volle pond´. En de volle pond kan betekenen op termijn gezamenlijk gezag en veel meer omgang dan alleen 1 weekend in de 2 weken. Als hij in dezelfde rechtzaak als tegeneis, als blijkt dat hij de bio vader is, vervangende toestemming voor erkenning vraagt, zal hij dat ongetwijfeld krijgen (of hij moet de grootste crimineel zijn) ongeacht of hij naar het kind heeft omgekeken of niet. En vervolgens heeft een erkenner (tenzij hij de grootste crimineel is) ALTIJD recht op omgang. Als omgang een tijdje goed verloopt, jaar of 2/3, en hij wil toch een grotere rol spelen en meebeslissen in belangrijke zaken (medische kwesties, woonplaats, school enz enz) zal hij van een rechter zeer hoogstwaarschijnlijk ook het ouderlijk gezag krijgen, of jij wilt of niet... Er kan inderdaad ook onderhoudsplicht vastgesteld worden zonder erkenning en omgang, maar dat alleen als hij ZELF met betalen van alimentatie geen erkenning en omgang wil. (Erkenning en omgang worden niet eens door een rechter afgewezen als de moeder door de vader mishandeld is. Het kind is immers niet door hem mishandeld en het zegt dus niets over zijn capaciteiten). Ik weet niet hoe de situatie tussen jullie is, in principe is natuurlijk de betrokkenheid van een vader het beste voor een kind, maar echt niet altijd... Dus ik ben het ket koetjekuuk eens... bezint eer ge begint... ik vind rust ook veeeeeeel waardevoller (niet alleen voor moeder, maar in het bijzonder voor het kind), dan de centen...
dankje voor je reactie.. maakt een hoop duidelijk.. nou twijfel ik of hij de moeite gaat nemen voor gezamelijk gezag.. hij heeft nog een dochter, en hier alleen erkenning en een omgang van 1x in de 14 dagen van za op zondag logeren. en hier gaat hij ook niet verder met rechtszaken, omdat ie t geld er niet voor (over) heeft. En als hij echt iets had gewild met mijn zoon.. had ie denk ik allang naar de rechter gestapt... (toch?) ik ga toch eens overleggen met een advocaat.. gewoon om mijn situatie te bekijken..
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Mijn ex wil niks met zijn dochter te maken hebben. Ik had ook zoiets van: ik laat jou hier niet zomaar mee wegkomen. Maar dan? Dan heb ik miss 100 euro meer en wil hij mijn dochter zien? O nee. Hij heeft nooit wat van zich laten horen, daarom wil ik ook niet dat nergens zijn naam aan de naam van mijn dochter gekoppeld is. Rust is nu het aller belangrijkste voor kind (en moeder). Ik heb ook info gevraagd bij een advocaat. Het kan honderden euro's kosten want zo'n vaderschapsactie moet je via een advocaat regelen. Ik had het er niet voor over. Succes.
Ergens weet ik dat het allemaal ook geen nut heeft.. Maar ben gewoon zo ontzettend boos op hem. Dat hij er nu voor kiest niks meer te laten horen (nadat ik hem toegelaten had, en hij regelmatig kwam voor collin, en t best redelijk ging) maar dan gelijk ook stoppen met betalen... Alsof hij betaalde om coll te mogen zien! Dus wil gewoon dat hij geen rooie cent te makken heeft! En mij gewoon moet betalen...
Ik snap je achterliggende gedachte..en begrijp ook echt wat je zo kwaad maakt. Zo zie ik vaak bij mijn ex op zijn facebook staan dat hij dure nieuwe spullen heeft gekocht...playstation 3, nieuwe pc, grote flatscreen.......laatst heeft hij zijn hele toko opnieuw ingericht en ga zo maar door..ik kan me dan gewoon echt pissig maken.maar ik laat het maar zo, want de rust die we nu hebben is onbetaalbaar! Jou situatie is wel anders..want Collin heeft hem wel al vaker gezien enzo. Snap je toch niet he, dat mannen hun eigen vlees en bloed zo achterlaten.
zo herkenbaar !!!! maar dit is jouw gevoel en dat je eigenlijk wil dat hij zich rot voelt omdat hij jou ook rot laat voelen maar helaas heeft zo'n actie uiteindelijk weinig zin he (zoals je eigenlijk wel weet) mij helpt het die momenten dan te bedenken dat ik rijk ben met de kleine en hij (hopelijk) ooit spijt krijgt van alles wat hij heeft gelaten. en zo niet... ach dan is hij te dom gewoon iig energie erin steken zou zijn ego nog kunnen strelen ook, alsof we niet zonder ze kunnen.... DUS WEL !!! negeren en doen alsof ze lucht zijn en laten merken dat ze niet nodig zijn doet uiteindelijk veel meer bij ze. alleen merken wij dat niet
Helemaal mee eens! Die rotmannen ook. Ze kunnen je zo kwaad en verdrietig maken! Maar zij weten niet wat ze missen. Wij zijn inderdaad rijk met zo'n mooi wondertje!
Meid ik kan me helemaal indenken in wat jij schrijft. Maar bedenk goed of je voor die paar centen het risico wilt lopen zoveel ellende op je hals te halen... Ik ken een meid die in jouw situatie zat. Ze is dus wel naar de rechter gestapt voor een vaderschapsactie. Dat is uiteraard geluk (lukt altijd bij een bio vader). Het gevolg is nu wel dat de vader in alle opzichten de onderste uit de kan wil halen. Ze zijn al geruime tijd alleen met rechtzaken bezig, nu gaat het om gezag en hij gaat het waarschijnlijk krijgen... ze wou dat ze daar nooit aan begonnen was... het is een grote nachtmerrie waar zij in beland is...