tinnitus! vriend kan niet tegen de speelgeluiden van zoon.

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Valt daar iets aan te doen?
    zoontje kan heel mooi spelen en ik vind het heerlijk om naar te kijken en te luisteren maar tegelijkertijd krimpt de papa in elkaar van de tonen van ons zoontje. Zoontje maakt echt geen harde of schelle geluiden, het is puur de toonhoogte.

Kan iemand met tinnitus hier iets aan doen? Je kan moeilijk tegen een kind zeggen dat het een andere toonhoogte moet gebruiken want dat begrijpt hij natuurlijk niet.

Voor ik opmerkingen krijg, het topic dient vooral om het voor mijn vriend te vergemakkelijken dus het hoort naar mijn idee in de lounge. ;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oordoppen?

3. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Een moeder bij mijn dochter in de klas heeft het ook en die heeft altijd een koptelefoon bij zich.

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Suck and endure it?

5. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Even oordoppen aan laten meten bij de audicien, zou ik denken.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat met tinnitus dit een gepasseerd station is. Het is niet een "gewone" geluidsoverlast ...

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Oordopjes werken het beste hiervoor! Of muziek luisteren met koptelefoon

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Domme opmerking en blijkt maar dat je werkelijk geen benul hebt wat tinnitus met een mens kan doen zowel lichamelijk maar vooral emotioneel ( geestelijk).
    Mijn zwager heeft het en heeft al heel veel kapot gemaakt.
    Er zijn mensen die zichzelf van het leven ontnemen omdat ze het niet meer kunnen verdragen en dan zo'n domme harde opmerking plaatsen.

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Vervelend zeg! Ik heb er ook last van en inderdaad sommige frequenties zijn echt storend! Je hebt wel tinnitusmaskeerders. Stoort het met een piep? Ik heb zelf een soort zoem/ruis dus ik kan het niet maskeren maar met een piep kun je wel maskeren.

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Pardon??
    Je weleens verdiept in Tinnitus?
    Er zijn mensen die uit het leven stappen omdat ze de aandoening niet langer kunnen dragen.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor TS mijn zwanger heeft het al bijna 10 jaar.
    Altijd in de muziek gewerkt.
    Hij kan ook niet tegen geluiden en veel stemmen door elkaar.
    Hij draagt in drukke gelegenheden die hij doorgaans vermijd oordoppen en thuis inderdaad vaak muziek op zijn hoofd omdat bij teveel geluid de pieptoon in zijn oren alleen maar hoger wordt.
    ik zou dus zeker oordoppen laten aanmeten want jullie zoon is nog te klein om er rekening mee te kunnen houden.

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En To, gaat het om de geluiden die worden veroorzaakt door het speelgoed of om de geluiden die je zoontje zelf maakt?

13. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik heb ook tinnitus. Bepaalde toonhoogtes kan ik ook slecht tegen. Je kan er niks aan doen en zult een manier moeten vinden om er mee om te gaan.
    Nu is jullie kindje nog te klein om er rekening mee te kunnen houden.
    Mijn oudste 2 zijn 7 en 5. Hun vraag ik of ze wat zachter kunnen spelen als ik er erg last van heb.

14. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Wat vervelend zeg, ik wist niet dat het een aandoening is. Ik kan soms ook de speelgeluiden van de kinderen niet echt verdragen, word er erg chagrijnig van en zelfs een soort van emotioneel. Ik doe wel eens oordopjes in om alle tonen zachter te laten lijken, dat helpt, het dempt niet alles maar t is wel rustiger.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij kan er eigenlijk heel goed mee leven. Als hij thuis is staat meestal muziek op en op zijn werk ook wat heel goed werkt bij hem.
    hij kan alleen niet tegen bepaalde geluiden. Ikzelf heb dat dan niet door omdat ik dat mooi/gezellige geluiden vind.
    Het zijn de geluiden van een auto/motor nadoen en als hij een ambulance nadoet. Tja het is een jongen van 3 jaar dus ik weet niet of hij er al rekening mee kan houden?

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Misschien op zo'n moment gaan meespelen en doen alsof bijvoorbeeld de ambulance naar zijn eigen kamertje rijdt en daar met hem verderspelen. Dan kan je zoontje fijn in zijn eigen spel blijven en heeft je man er minder last van.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    Ik denk dat je dat je dat best aan je zoontje kan uitleggen.
    Dat die geluiden pijn doen aan papa's oren.

Of zachtjes of op z'n kamer.

O.dat het maar enkele geluiden zijn beperk je hem daar niet erg in vind ik.

18. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Je zou een gehoorapparaat kunnen dragen die ingesteld is op de tinitus( tegen geluid) . Ga dan wel naar een goede audicien die er verstand van heeft want het wordt maar weinig gedaan.

Verder bestaat er nog geen oplossing voor jammer genoeg.

19. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    vraag eens bij een audicien naar anti tinnitus gehoorapparaten. sommige vormen zijn namelijk goed te onderdrukken.

20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik las daar overheen en wist inderdaad niet wat het was tot ik het opzocht.
    Dom nee, onwetend ja. Kalm aan maar hoor.

TS: mijn excuses.

Deel Deze Pagina