Je collega klinkt inderdaad als iemand met lichte verstandelijke handicap die zeker geen enkel benul geeft van hoe om te gaan met vriendinnen/collega's. Alleen met haar praten zal geen enkel effect hebben. Ik zou inderdaad samen met je andere collega naar je leidinggevende stappen en het probleem gaan voorleggen. Woont deze collega wel zelfstandig? Anders zou je in die richting misschiennook nog wat ondernemen. En ik zou haar wel van facebook en hyves afgooien en dat je vriend dat dan gelijkook doet. En ik zou ook echt n nieuw nr nemen anders kom je echt niet van haar af!
Ik zou in dit geval dus zeker wel een nieuw nummer nemen, haar blokkeren of facebook en hyves. Op die manier heb je prive je rust weer wat terug. Mocht ze toch ineens voor de deur staan om te vragen waarom je niet meer reageert of ze vraagt het je op de werkvloer, dan kun je haar vertellen hoe het zit. Als zulke dingen op de werkvloer ook gebeuren, dan zou ik de werkgever ook inschakelen om eens met z'n allen om tafel te gaan zitten. Het sloopt je op een gegeven moment echt als je zowel zakelijk als prive altijd op je hoede moet zijn en daar moet je zelf echt een stokje voor steken.
Ik zou in ieder geval haar face to face vertellen dat je niet gediend bent van dit soort dingen, dat je buiten het werk geen contact wil mits noodzakelijk of werkgerelateerd. Daarnaast zou ik haar van Hyves en Facebook verwijderen, mocht je dat te drastisch vinden kun je bij Facebook in iedergeval bij je berichten/foto's ed instellen wie het mag zien. Dus een kwestie van vrienden aanvinken als goede vrienden en alles wat je plaatst enkel daarvoor plaatsen. En zoals Lin80 ook zegt: gebeurt dit op de werkvloer ook? Dan ook even je werkgever vertellen hoe en wat en dat je je daar op zijn zachtst gezegd niet prettig bij voelt
eerlijk zeggen dat je haar heel irritant vind worden en dat je die berichtjes meer dan zat ben en als ze niet op houd een ander nummer nemen en nergens meer op reageren ze lijkt wel een stalker, eng hoor gadsie
Daar zou iedereen helemaal gestoord van worden pfff. Als negeren niet helpt denk ik dat je op een gegeven moment hard moet zijn en heel duidelijk moet zeggen dat je er genoeg van hebt, misschien even vervelend maar dan ben je er wel vanaf. Gewoon duidelijk maken dat jullie collega's zijn en verder niks meer, verwijderen van facebook en hyves en haar telefoonnummer helemaal blokkeren zodat ze je niet meer kan bereiken. Anders kom je er nooit vanaf denk ik.
Heel vervelend lijkt mij! Maar ik denk dat je zelf al een hoop kan doen, socialmedia blokkeren, whatsapp/sms/bellen negeren of haar hele nummer blokkeren. Even de tijd geven om haar af te laten kicken en als het te lang duurt een gesprek aan gaan.
Als 't goed is kan je op de meeste nieuwere telefoons nummers blokkeren en dan kunnen ze je ook niet bereiken als ze belt of je nummer veranderen.
Ik zou nog 1 keer Heel duidelijk aangeven dat je er niet van gediend bent. En zeggen dat, mocht dit zo doorgaan, je haar verwijderd/blokkeert en dat dan ook doen.. Ik kan me bijna niet voorstellen dat als je daarover in gesprek gaat en super duidelijk aangeeft wat je er van vindt(, dus het niet kleiner maken dan dat het is/niet vaag gaat doen,) dat ze het dan niet begrijpt. En anders dan toch totaal negeren..
Ik had dit ook en reageerde op een gegeven moment helemaal niet meer. Toen ging ze steeds langslopen, ik vond het gewoon eng. Uiteindelijk heeft mijn man haar echt een grote mond gegeven toen hij buiten bezig was en ze weer aan kwam. We waren het ook zo beu.. Toen is het gestopt gelukkig.. Veel sterkte, ik hoop dat ze geen echte freak is, doodeng zulke lui..
ik zou zeggen ik krijg zoveel smsjes dat ik van plan ben er nog maar 5 per dag te lezen, dus laat wat je stuurt belangrijk zijn en verder negeren hoe moeilijk het ook is...ik verwijderde op gegeven moment bij kennis vaak de onozele berichten bij foto's of andere dingen die ik schreef op facebook...als het normaal was liet ik het staan... sterkte en succes!!
Sommige mensen voelen dit totaal niet aan. Ik zou haar zeggen dat je soortgelijk intensief contact enkel hebt met je directe vriendenkring en dat je hier niet zo'n behoefte aan hebt.
Simpel, blokken! Smijt haar weg uit je hyves en uit facebook. Laat haar nummer blokkeren op je GSM, volgens mij is dat mogelijk. Dan komen berichten niet meer aan. Als je wel nog tegen haar wilt praten dan kun je haar nog eens kans geven en goed uitleggen van hoe en wat. Stopt ze niet dan zeg je gewoon dat je aangifte zult moeten doen van stalken als ze niet ophoudt. Meestal is dat wel genoeg.
Ik zou het melden bij je baas en samen met hem het gesprek aangaan. Als meer collega's dit gevoel hebben, kan je baas het er misschien zonder jullie over hebben tegen haar. Dit is immers bijna stalking (zelfs weten wanneer de ramen gelapt zijn en dergelijke)!
Compleet negeren en overal blokken. Haar nog 1 keer aangeven dat je dit contact niet met haar wil. En je leidinggevende op de hoogte stellen Succes! Dit lijkt me echt super irri!
Pfff... Genoeg tips gegeven volgens mij! Wilde je in ieder geval veel succes wensen, dit is niet normaal meer!
ik zou haar overal op social media blokkeren... en anders even een gesprek met je baas aangaan.. ben bang dat ze je anders thuis gaat stalken...
Pfff...lijkt erg op een buurvrouwtje an ons! Kan nooit ees langs lopen ZONDER zinloos geneuzel. Heeft mij ook al diverse keren uitgenodigd voor Facebook. Maar daar trap ik niet in... De pest is dat ze jouw nummer wel heeft... Maar ik zou haar echt eens de waarheid vertellen. Dat je contact hebben leuk vindt (je moet het toch wat tactisch brengen) maar dat dit verstikkend werkt en je eraan denkt als het niet wat minder wordt om het contact te verbreken. Aan haar de keuze.
ja ik moet eerlijk zeggen dit klinkt eerder als iemand die het echt niet weet hoe je vriendschap onderhoud eindelijk blij is dat ze iemand heeft en daar gewoon in doorslaat. ik zeg eerlijk als je er tijd en energie in wil steken (en ze heeft voor de rest geen rare psygische afwijkingen ze klinkt namelijk een beetje als mijn moeder) kan je er een lieve zorgzame vriendin aan overhouden. maar de kans bestaat dat die plaat voor haar hoofd blijft staan en ik zou het zelf gewoon afkappen en het eerlijk zeggen.
Heeft ze niet iemand buiten jullie werkgever om die haar begeleidt? Ik ben niet bekend met een wajong uitkering dus weet zo ook niet of ze een persoonlijk begeleider heeft,familie ofzo die je eens onder 4 ogen kunt spreken?