Wat werkt goed tegen kalk in de badkamer? En dan vooral voor tegels en voegen. Ik heb nu Cilit Bang, maar ben daar niet tevreden mee
ik lees mee. En ik ben dan vooral opzoek naar iets om echt oude kalk mee te verwijderen. De vorige eigenaar van ons huis was nou niet echt schoon, en alles heb ik prima schoon gekregen behalve de badkamer. Verschrikkelijk. Witte reus heb ik nog niet geprobeert. Van de week maar eens kijken.
Verkopen ze in nederland ook Viacal? Dat werkt ook perfect op aangekoekte kalk. Cilit Bang is wel ok maar meer voor regelmatig onderhoud.
Ik spray de muren nat met douchekop en dan insponsen met doodgewone schuurmiddel, in laten weken en dan schoonspoelen
Heb je niets van HG als het echt zo erg is? Heb daar wel schimmelreiniger van staan als het hier erg word. Verder gebruik ik gewoon antikal.
Sorbo blue wonder, rode variant badkamer reiniger... Die gaat gelijk bruisen geweldig, onverdund erop spuiten 5 min en kraan erop klaar Ideaal spul! Kalk laat gelijk los waar je toe kijkt
Voor de kalkaanslag op onze glazen douchedeur gebruik ik altijd onverdund glansspoelmiddel voor in vaatwasser. Goed inboenen daarna afspoelen, bij hardnekkige kalk een herhalen. Kranen doe ik een doekje omheen met schoonmaakazijn wat ik een paar minuten laat zitten.
Kalk weg van HG, na 2x kan ik weer fatsoenlijk door de douchedeuren heen kijken, ik verwacht dat ik het nog 2x moet doen en dat er dan geen kalk meer te zien is. Mits manlief niet te lui is om de douchedeuren schoon te maken na het douchen...
Natuurazijn werkt erg goed en is erg goedkoop. Inspuiten, even in laten trekken (afhankelijk van de ernst een sponsje erover) en afspoelen.