Help! Collega...

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Aug 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik vind het wel makkelijk van haar om het gelijk op haar beperking af te schuiven.
    Ik zou toch eerst nog een gesprek met haar aan gaan en niet het antwoord van haar beperking accepteren. Ik zou dan met haar het gesprek aan gaan over wat zij dan nodig heeft om wel goed te functioneren, zonder dat jij haar steeds moet aan sturen en achter de feiten aan rent.

JE zegt dat er al lijsten zijn waarmee gewerkt wordt. Misschien zijn die voor haar niet duidelijk genoeg. Heeft zij meer nodig om zelfstandig te kunnen functioneren. Ga daar eens met haar over in gesprek en als je daar dan nog niet aan komt, dan zou ik naar de leidinggevende gaan. Want dan heb jij geprobeerd om eerst de situatie met haar zelf te verbeteren.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat moet zo iemand op een kdv..

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    sorry hoor, maar juist iemand met pdd-nos kan prima lijstjes afwerken.
    Dingen niet zien die niet op lijstjes staan, tja dat zou door d'r ass kunnen komen. Weinig empathisch vermogen? ook wel.(maar in dat geval had ze misschien beter ehm postbode kunnen worden ofzo?)

Als jij al meerdere keren het hebt aangekaart zou ik volgende week aangeven dat jij WEER met de zooi hebt gezeten en dat je het nu aan de leidinggevende gaat melden/ gemeld hebt.
    succes hoor!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Uhhh... als iemand een beperking heeft, dan mag ze niet als voltallig werkneemster aangehouden worden op een groep met kinderen, dus dan zou er nog iemand extra bij moeten. Dat blijkt ook wel uit het verhaal van TS, dat die nu teveel werk heeft voor 1 persoon.

TS: Gewoon een gesprek met je leidinggevende aangaan. Je hoeft niet de focus te leggen op wat ze allemaal fout doet, als je dat niet aanstaat, maar het er ZO insteken: IK heb een probleem, hoe kunnen WE dit oplossen? Uiteindelijk zal je leidinggevende wel begrijpen hoe de vork echt in de steel zit en scoor jij misschien nog wel punten voor je volwassen aanpak. ;) Dit is ook niet goed voor de kindjes, want náást dat ze dus te weinig inlevingsvermogen heeft, proeven de kindjes ook de sfeer wel.

5. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik vindt niet dat jij rekening hoort en moet houden met haar beperking. Als zij haar werkzaamheden niet naar behoren kan uitvoeren dan kan ze ook niet werken als volledig ped. medewerker. Het is toch niet de bedoeling dat jij alles moet nakijken en achter haar aan moet opruimen. Dat ze zich als excuus gebruikt klinkt mij als ' erg makkelijk'' in de oren en misbruik maken van haar situatie en niet willen meewerken. Ik zou zeggen praten met jouw leidinggevende ze zal toch moeten veranderen....

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Bedankt dames!
    Voelde me eerst eigenlijk een beetje een zeur, maar gelukkig zijn het er meer die het niet vinden kunnen.
    Ik ga er maandag een gesprek over aanknopen bij mijn bazin!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Opbellen en zorgen dat ze terugkomt om alsnog te doen wat ze had moeten doen. Dat gebeurt dan 1 keer en dan vergeet ze het echt niet nog eens hoor! PDD-NOS of niet!
    En, zeker als dit toch niet helpt, aankaarten bij je leidinggevende idd. Want zo functioneren gaat niet en dan moet ze ofwel aangepaste werkzaamheden krijgen, waar iedereen op ingespeeld kan zijn, ofwel kan ze gewoon haar baan niet aanhouden....

8. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Succes maandag met het gesprek met je leiddingevende. Ik ben het met de anderen eens dat dit niet mag gebeuren. Ik snap ook niet zo goed hoe het kan dat zij er nog werkt, dat ze haar proeftijd door is gekomen?? Ik neem aan dat ze toch wel functioneringsgesprekken heeft gehad??

Enniewee, dit werkt voor jou niet prettig dus idd goed dat je aan de bel gaat trekken.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid gewoon een gesprek met je leidinggevende aan gaan want PDD-NOS of niet ze heeft taken uit te voeren.
    Als ze die taken niet kan uitvoeren en jou laat puin ruimen dan is ze niet geschikt voor dit werk.

Heeft je andere collega die met haar werkt dit zelfde probleem met haar?

10. Aviya

Aviya Niet meer actief

ensen met PDD-NOS kunnen opvallen door:

Onhandig en angstig gedrag in sociale situaties
    Weinig begrip en gebruik van nonverbale signalen (oogcontact, gelaatsexpressie, lichaamshouding)
    Het niet of nauwelijks leren van sociale ervaringen
    Het ontbreken van wederkerigheid in het contact
    Een eenzame, gesloten indruk te maken
    Zich angstig te tonen voor veranderingen
    Fanatiek vast te houden aan bepaalde routines
    Zich koppig en driftig te uiten (ingegeven door angst)
    Een eenzijdige belangstelling tonen
    Rigide en dwangmatige gedragspatronen te ontwikkelen
    Overgevoeligheid voor zintuiglijke prikkels
    Of juist weinig gevoeligheid voor geluiden, beelden, temperaturen of aanrakingen
    Een trage taalontwikkeling
    Eigenaardig ouwelijk taalgebruik
    Taal in alle gevallen letterlijk nemen
    Een onhandige, stijve motoriek

Autismevolwassen.nl -> Symptomen

Sorry en zij werkt met kinderen??? als ouder zijnde en ik zou dit weten zou ik mijn kind aan jou wel toevertrouwen ts, maar wel duidelijk maken dat ik haar niet in de buurt van mijn kinderen wil hebben.
    En anderen kunnen hier hun mening over hebben, maar dit is mijn gevoel, en het gaat om het welzijn van de kinderen, en als ts zo hard moet werken en alles moet corrigeren of erger ze kan het gewoon doen, komt haar gesteldheid in het gedrang

en zoals iemand al zei, er zou een extra persoon bij moeten zijn, zeker met zo iets.

TS ik heb echt medelijden met je, en ik hoop dat je met je meerdere dit kan afhandelen, want dit is voor jou niet goed kan jou opbreken en erger de kinderen kunnen door dit soort akkefietjes, het welzijn en alles er omheen in het gedrang komen.

TS sterkte en ik hoop dat er snel versterking of andere maatregelen bij komen!

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Gesprek met je leidinggevende aan gaan en zeggen dat jij het op deze manier niet meer trekt. Je hebt hebt het zelf geprobeerd zonder resultaat, nu mag je ledidinggevende het proberen.

12. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Wij hebben tijdens groepsgesprek zo'n lijstje dat moet worden afgewerkt en waarvan 'samenwerking' een onderdeel is... Hebben jullie dat niet? Dan kun je open en eerlijk zijn tegenover je leidinggevende en je collega zit daar bij, dus weet ze precies wat je zegt en kan ze haar weerwoord geven. Zo kan je leidinggevende direct optreden als mediator...

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Gisterochtend opende ik samen met een ander collega. Deze vroeg zelf toevallig aan mij hoe de vrijdag gegaan is. Zij vertelde dit de donderdag ook te hebben gehad. En heeft haar er ook op aangesproken dat ze bepaalde dingen dus echt gewoon moet doen. Heeft dus niks uitgehaald, want de vrijdag ging het ook mis bij mij.

Helaas is mijn bazin gisteren niet langs geweest. Heb haar wel aan de telefoon gehad, maar wil dit niet over de telefoon bespreken.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid dan bel je je leidinggevende en geef aan dat je voor het eind van de week nog een gesprek met haar wil hebben.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja bij pdd-nos helpt het als alles heel duidelijk is toch?
    wellicht een lijstje maken met wat er moet gebeuren bij welke dienst
    (wellicht kan je leidinggevende het lijstje opstellen en zeggen dat het voor iedereen geldt... dat voelt wat prettiger voor de ontvanger vermoed ik :) )

loop je de rest van de dag nog wel te sturen.. maar je hebt einde van de dag geen grote nare verrassingen in ieder geval.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    @saskia: we hebben een lijst met werkzaamheden en dat werkt dus gewoon niet. Op de lijst staat het ook heel stapsgewijs erop wat er moet gebeuren, zelfs met tijdstippen!

17. Saskia78

@lovely: hmm dat is onhandig
    maar dat moet ook een pddnos-meisje gewoon kunnen begrijpen lijkt me..

want als dat het zou zijn.. dan zou iedereen met pddnos werkloos zijn?

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Of er wordt gewoon teveel gepikt...

Lovely, balen dat de baas er niet was. Ik snap dat je dat niet over de telefoon wil doen. Wanneer komt ze weer?
    Verder ook wel goed dat die collega hetzelfde ervaart. Ben je in elk geval niet alleen. Je kunt eventueel ook met z'n tweeën met de baas gaan praten. Jij bent niet de enige die er last van heeft. Uiteindelijk iedereen. Iedereen die met haar samen werkt, de kindjes, de ouders en de baas!

19. Saskia78

@ladyxochi: zou best kunnen...
    duidelijkheid en een stevige hand..

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wel raar hoor. als ze zo'n last heeft van haar PDD-NOS waarom mag ze dan uberhaupt op een KDV werken :(

Kijk, je hebt autisten en je hebt autisten. de ene autist heeft toch inlevingsvermogen en ziet de taken die er gedaan moeten worden liggen en heeft een (boven)gemiddeld iQ, en de andere autist leeft in zijn eigen wereld en heeft 0,0 inlevingsvermogen en is misschien niet de allerslimste.

als ik het zo lees heeft je collega het laatste qua inlevingsvermogen en inzicht. ik vind het dus ook niet verantwoord dat zij met kids werkt als ik eerlijk ben.. als je met kids werkt heb je je te horen inleven in de kids, en ook in je collega's

Is ze wel een voltallige medewerker? of krijgt het KDV subsidie op haar omdat ze vanuit het UWV gereïntegreerd word?

PDD-NOS of niet, ze hoort haar taken gewoon te doen mits ze een voltallig medewerker is en niet vanuit het UWV als reïntegratie van bijv de WAJONG bij jullie staat. ik zou het dus ook aankaarten bij haar en zeggen dat je naar de werkgever stapt als dit zo doorgaat. zo laat je het haar toch weten en komt het voor haar niet onverwachts

waarschijnlijk heeft ze die dingen die ze doet ( of liever gezegd NIET doet) niet eens in de gaten door haar beperking, omdat ze zich NIET kan inleven, maar nogmaals, dan hoort ze niet op een KDV thuis

Share This Page