Hallo dames, ik ben al een hele tijd op zoek naar de naam van een paar schoenen die ik eind jaren 90 droeg en ik kom er maar niet meer op. Dus misschien dat jullie me kunnen helpen. Het waren zwarte enkellaarsjes met een sleehak in dezelfde kleur en materiaal als de laars zelf. Ze hadden aan de buitenkant een fijn bruinachtig verticaal streepje en de voorkant was niet rond maar liep tot bij de dikke teen recht en daarna rond af tot aan de kleine teen. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en iemand ze herkent. Het zijn trouwens geen Hex en ook geen Mags.
Ik lees mee, ben altijd nieuwsgierig met dit soort dingen haha. Ik heb net al en tijdje gegoogled, maar ik kan het ook niet vinden.
Mijn eerste reactie was ook mags. Maar helaas. Afschuwlijke dingen maar ik wilde ze persee hebben want mijn nicht droeg ze ook.
Lorbac en Buffalo zijn het ook niet. Ik had de enkellaarsjes en de zomerschoenen ervan. Volgens mij waren er niet zo heel veel varianten en kleuren van en het kenmerkende was de vorm. Dus geen ronde of spitse neus maar halfrond zeg maar.
Buffalo was toch meer het idee van een verhoogde sportschoen? (plateau) En niet een sleehak? Zat toen in de eindjaren van het middelbaar en er was een stelletje en zij liep altijd op buffalo's. Na een tijdje droeg hij ze ook. Ze hadden ook altijd hetzelfde merk jeans aan en zelfde merk trui.
Nee ook allemaal niet Ik weet nog dat ze ze toentertijd bij Sacha en invito verkochten en ze vrij prijzig waren
Nee ook niet Het waren hele strakke schoenen zonder poespas en wat echt kenmerkend was, was die a-symmetrische neus. Heb intussen het hele internet afgestruind maar kan ze nergens vinden. Ik heb ze eind jaren 90 gehad en heb ze na de trend ook nooit meer gezien
Ciaks kickers,clarks,mags,roots,palladium, buffalo, dr martens, timberlands, mary jane, ps poelman, diesel, taft?