molton, Aerosleep 'topping', zeiltje niks?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Joelle778, Jul 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joelle778

Joelle778 Lid

Feb 23, 2016
    5
    0
    1
    Hallo dames,

ik heb even een vraagje. Want ik hoor zoveel verschillende verhalen mbt tot veilig slapen.

'Wat doen jullie tussen het matrasje en het hoeslaken?'

Ik ben erg benieuwd.

2. Enna87

Enna87 Actief lid

Sep 29, 2015
    264
    8
    18
    Ik lees even mee!

Ik begreep zelf dat je na de molton de aerosleep er op doet en dan zo'n hoesje met gaatjes? Ik heb het een en ander van een schoonzus gekregen en haar net gister gevraagd hoe het zat.. ;) ben nog een leek wat dat betreft!

3. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,940
    1,616
    113
    Aerosleep matras beschermer erop, en dan de aerosleep matrashoes. Verder niks want dan werkt de aerosleep niet goed. Ga je met molton aan de gang dan haal je de ademende werking weg va de Aerosleep. Super fijn ook dat zowel de beschermer als de hoes in de droger kunnen.

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Ik heb ookeen aerosleep, vond het maar overdreven maar m'n ouders wilden die geven. Toen mijn zoontje pas in zijn slaap gespuugd had en al het spuug netjes door de rasters van de aerosleep was gevallen zodat hij niet in z'n kots lag was ik er toch wel erg blij mee( buikslaper)

In de was, even buiten laten drogen en voor het volgende slaapje kon hij er weer op. Ideaal!

5. DoJo

DoJo Lid

May 29, 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de centering pregnancy waar ik bij zit werd juist verteld dat de aerosleep in het begin niet echt handig is omdat het zo ademend is het dus ook veel kou met zich meebrengt en dit met een baby die zich nog niet zelf warm kan houden dus wordt afgeraden.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een aerosleep en aerosleep hoeslakens (onze jongste spuugde heel veel en san bedoel ik geen mondje melk maar bord spagetti ) dus dan vind ik aerosleep wel fijn. Anders dus een molton en dan hoeslaken, een zeiltje is niet veilig en niet nodig vind ik.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Hier ook een aerosleep.
    Meer gekocht voor het evt. spugen. Zou het erg vervelend vinden als m'n kind in haar eigen kots ligt.
    En als het een buikslaper gaat worden, slaapt het toch wat veiliger.

Hier is het bedje als volgt opgemaakt:
    matras
    molton
    aerosleep topper
    aerosleep hoeslaken
    laken
    dekentje

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Hier als volgt: matras-molton-hoeslaken- hydrofiel doek voor het spugen-laken-dekentje.

Ik maak het ledikantje zo kort mogelijk op, molton moet echt op bil hoogte en niet hoger, de rest mag niet boven de schouders uitkomen.

Zeiltjes zijn niet meer nodig en niet veilig genoeg

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Sowieso geen zeiltje en geen waterdichte molton. Aerosleep mag, dan die topper op het matras en een aerosleep-hoeslakentje erom. Anders gewoon matras + molton + hoeslaken, en bv een hydrofiele luier in een punt vouwen en onder 't hoofdje leggen om spuug op te vangen.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Molton mag gewoon over het hele matras behalve als het een waterdichte molton is. Molton gebruik ik ook juist voor kwijlen spugen enz.

11. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    aerosleep matrasbeschermer en een aerosleep hoeslakentje

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Aerosleep matrasbeschermer, molton, hoeslaken en hydrofiel onder z'n hoofd. Beetje overdreven, maar het matras blijft schoon ;) (gebruikt de aerosleep dus niet om te kunnen ademen, hij slaapt niet op z'n buik en als hij op z'n buik draait kan hij gewoon z'n hoofd opzij draaien..)

13. Bijnamamavan2

Mar 1, 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor straks: Aerosleepmatras + aerosleepmatrasbeschermer + aerosleephoeslaken + hydrofiel luier voor het spugen...

14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

Apr 7, 2015
    6,946
    4,154
    113
    In het begin zullen wij de matrasbeschermer van aerosleep niet gebruiken. Dit inderdaad met het advies dat het voor pasgeborenbaby te koud is.
    Dan eerst matras, molton, hoeslaken, hydrofiel luier.

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Correctie: hij sliep net op z'n buik met gezicht op matras. Molton gaat er dus snel af.

16. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,940
    1,616
    113
    Als je een aerosleep wilt gebruiken zoals het bedoelt is, dan geen hydrofieldoek erop leggen. Ook de matrasbeschermer kan in de was en in de droger. Dus matras wordt echt niet vies.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Molton mag gewoon hoor. Alleen geen waterdichte, ook niet bij rugslapers, ivm warmtestuwing.

edit; oh over de aerosleep is idd onnodig.

18. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier een matras beschermer voor het spugen daar over heen een molton en een hoeslaken.

Share This Page