ik, hoop dat iemand hier meer van computers weet! onze pc boven loopt op vista en nu wil ik opstarte en krijg ik deze melding: de service user profile-service verhindert het aanmelden gebruikersprofiel kan niet worden geladen. nu kan ik dus niet inloggen. weet iemand hoe ik dit op kan lossen? wil ook niet alles weer kwijt raken. bedankt
Heb je al gegoogled op de foutmelding? Wat ik kan vinden is dat je in ieder geval het volgende kan proberen; Om het probleem te verhelpen zou je het profiel in de veilige modus moeten verwijderen en een nieuwe aanmaken. Vergeet niet je huidige documenten te kopiëren naar het nieuwe profiel. Ga als volgt te werk: 1. Opstarten in de veilige modus. I. Herstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken. II. In het scherm geavanceerde opties kiest u voor "veilige Modus" III. Zodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u in. 2. Aanmaken van een nieuwe gebruiker. Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op andere accounts beheren. Klik op nieuw account maken. Klik daarna op OK sluit alle schermen af en log uit. 3. Kopiëren van huidige documenten naar het nieuwe account. Log in op het nieuwe account. Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op Geavanceerde eigenschappen van gebruikersprofielen configureren. Vervolgens selecteer je het oude profiel en klik je op kopiëren naar Klik dan op Bladeren. Navigeer dan naar bijvoorbeeld C schijf (Windows) / nieuwe gebruikersnaam / mijn documenten en klik op OK. Klik dan op Wijzigen. Typ in het nieuw venster de nieuwe gebruikersnaam. Klik op OK. Daarna klikt u nog 2 maal op OK. Nu is het profiel met de documenten gekopieerd. 4. Verwijderen van het corrupte profiel. Sluit alle vensters. Klik op Start, bij zoek opdracht typt u: control userpasswords2 Dan drukt u op Enter. Selecteer het corrupte gebruikersprofiel en kies verwijderen. En klik 2 maal op OK. Herstart de computer en log in op uw nieuwe profiel. Ik hoop dat je eruit komt!
ok ik zal morgen is kijken of ik eruit kom hele dag al visite zitten en zo nog meer! pff hoop dat het lukt. bestaat er niet zoiets al systeemherstel?dat ik paar dagen terug kan ofzo? er is niks geks gebeurt met pc zitten we eingelijk nooit op.
Ik heb dat ook wel eens ooit gehad en op de volgende manier opgelost: - start op in de veilige modus - open het register (start/uitvoeren/regedit) - ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Profilelist onder profilelist zie je subsleutels met lange nummers en letters. Bij 1 staat waarschijnlijk de extentie .bak en eenzelfde sleutel zonder extentie. Benoem de subsleutel zonder extentie met de extentie .oud Haal bij de subsleutel met de extentie .bak de extentie .bak weg verlaat het register en start opnieuw op. Als het goed is moet het nu in orde zijn. Succes!
het is opgelost! hoop dat het zo blijft haha. ik heb alleen een admin account dus heb een systeem herstel gedaan en dat werkte! ben zo blij. bedankt voor jullie uitleg!
mazzel. Mijne was gisteren deaud. Hardware error etc, was iets van een trojan van een bepaalde bende ofzo welke fake meldingen deden dmv een trojan. Dus heb mn harde schijf eruit gehaald, in de pc van mn vriend gedaan, en alles van mijn hd naar zijn hd gedaan en mijne toen geformateerd.Gelukkig werkte dit, anders was ik meer dan 3000 foto's kwijt van dit jaar. He nu 18 cd-roms met fotos, LOL. Had ook Vista, altijd problemen mee, heb nu Windows 7, werkt 100x lekkerder! Moest met moeiste een MSN versie vinden uit 2009 in het NL, want die WLM 2011 is echt vreselijk, maar nu mn oude vertrouwde msn weer. Laat de comp nu bij ekke 650 mb aan foto's aangeven dat er gebrand kan worden, zodat ik steeds mn pc schoon hou. En download Kaspersky, die behoedt je voor veel dingen.