Onze kater van 9 jaar oud had vanmorgen een rare aanval. Hij lag rustig in de vensterbank te slapen en ineens valt hij eruit en begint als een gek rondjes om zijn as te draaien. Zoals krokodillen ook doen als ze een prooi hebben, een deathroll. Kon geen contact met hem krijgen. Na ongeveer 15 seconden was het over. Hij was een beetje dizzy, dus heb hem gauw gepakt en op het bed gelegd. Daar was hij weer gewoon zichzelf, lief en aanhankelijk. Niks meer aan de hand. Hij had een poosje terug ineens uitvalsverschijnselen, zijn linkerachterpoot wilde niet goed mee, maar we dachten misschien er verkeerd op gelegen ofzo. Nu ligt hij weer rustig te slapen op het bed. Kent iemand van jullie dit? Het doet me denken aan een soort epileptische aanval, net alsof hij kortsluiting heeft. Vriendlief gaat vanavond met hem naar de dierenarts, maar vroeg me toch af of iemand van jullie hiermee bekend is? Ziet er zo eng uit en vind het zo zielig!
Ik heb er nog nooit van gehoord, een vriendin van mij is dierenarts dus als je vanavond nog geen antwoord hebt wil ik het haar wel eens vragen.
Hey augustusmama! Tja het is heel raar. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Ben een beetje bang voor een hersentumor of zoiets...
De kat van mijn ouders heeft dit ook gehad. Het bleek een TIA te zijn. De uitvalsverschijnselen trokken binnen 24 uur weer weg. Maar ik zou er wel mee naar de dierenarts gaan. Het kan misschien ook wel een bloeding zijn in zijn koppie. Sterkte ermee.
Ik werk in de zorg en eerste wat ook door mijn hoofd schoot is een tia lijkt er wel veel op (ik weet niet of dit ook bij katten kan?) sterkte ermee!
Ik werk ook in de zorg en dacht idd ook een TIA. Arm beestje, ben wel een beetje bang voor wat we vanavond te horen krijgen...
Nou, hij moet een nachtje blijven. Ze willen morgen wat testen gaan doen. Hij denkt niet aan epileptie, dat had Tiger dan al eerder moeten hebben. Wel is bekend dat hij een wat onregelmatige hartslag heeft en daar kan het ook mee te maken hebben. Hij is iig wel een beetje uitgedroogd, ook een teken dat er wel wat aan de hand is, want hij eet en drinkt goed. Dus maar weer afwachten! Weet wel dat het bij zijn broer 2,5 jaar geleden ook zo begonnen is en die is uiteindelijk overleden aan leverfalen. Dus erg spannend allemaal!
Hier ook meteen de gedachte aan een TIA. Onze kat heeft dit ook gehad en zag opeens niets/zeer slecht. Daar we dit midden in de nacht bij thuiskomst ontdekte er de volgende ochtend pas ( ) mee naar de dierenarts gegaan en die vermoede toen een TIA. Dit is nu een jaar of 5 geleden en poes loopt hier (gelukkig!) nog steeds rond en er niets aan overgehouden. Sterkte!