sinds afgelopen dinsdag lig ik in het ziekenhuis. heb namelijk links onderin mijn buik waar het litteken vd keizersnede zit van mijn eerste zoontje placenta increta dat houdt in dat de placenta door het litteken heen groeit. ben meerdere malen met buikpijn klachten naar het ziekenhuis geweest, maar nu hebben ze dusbesloten dat ik tot minstens 32 weken naar zwolle moet ivm vroeggeboorte. na die 32 weken ga ik weer terug naar enschede waar ze een plan gaan maken om hem er daar uit te halen dmv keizersnede. dus ik lig hier nog wel een aantal weekjes ik mis mijn zoontje heel erg en me vriend ook.zwolle is namelijk niet naast de deur. verveel me heel erg en ziit elke avond te huilen. weetdat het beste is om hier te zijn maar is mis ze heel erg.. iemaand ervaring met ook zoolang in het ziekenhuis moeten blijven?of die me even wat moedin kan spreken? oja de risico's waar zedus bang voor zijn isdat ik dood kan bloeden. niet echt een fijne gedachte waar ik erg veel aan moet denken.
Jemig, dat lijkt me onwijs eng eigenlijk. Kan me voorstellen dat je heel erg een dubbel gevoel hebt. Hebben ze al aangegeven wanneer ze uiterlijk je kindje gaan halen? Dat geeft je in elk geval een duidelijke datum om naar toe te leven. Lijkt me helemaal naar dat je nu eigenlijk alleen bent, omdat je zo ver weg zit. Heb je een kamer alleen of zit je met andere? Als je met andere zit hoop ik dat ze in elk geval een beetje leuk zijn! Heb zelf ivm extreme misselijkheid 3 keer een week in het ziekenhuis gelegen, maar dat was dicht bij huis. Miste alles wel heel erg steeds. Hier komen mijn tips Internet je nu op mobiel of op een laptop? Met een laptop zou je via de webcam nog met thuis kunnen praten. Dan kun je elkaar ook zien en kun je bijvoorbeeld je andere kindje voorlezen of verhaaltjes vertellen oid. Of je kunt online spelletjes doen met je man. Maak je kamer/of rond je bed ook persoonlijk. Neem je eigen kussen mee, zet foto's neer, leen een knuffel van je kindje. Hang de kaarten (en tekeningen van je andere kindje ) op die je krijgt, zet dingen neer waar je kracht uit ontleent. Zo zijn ze toch een beetje bij je. Probeer ook een beetje 'bezig' te zijn (voor zo ver dat mag), doe een puzzel (een echte of kruiswoord oid), lees je helemaal bij, kijk films of tv, brei een deken voor je kindje etc... Denk dat je ook moet proberen je niet te verzetten tegen hetgeen je nu overkomt, maar moet proberen om te accepteren dat het zo is. Dat klinkt lastig (en dat is het ook wel) maar het geeft je heel veel rust en het maakt energie vrij om aan andere dingen te besteden. Je zou wat mindfullness-oefeningen kunnen opzoeken daarover (soort meditatie-oefeningen). Het heeft mij (uiteindelijk) veel geholpen om om te gaan met extreme misselijkheid in de zwangerschap. In elk geval wens ik je veel sterkte!
Hey Meis! Ik heb geen ervaring maar snap dat je erg verdrietig bent. Vanaf hier een hele dikke virtuele knuffel en denk maar aan je kleine wondertje wat in je buik zit. Veel liefs
dank jullie wel. opp dit moment lig ik nog even in enschede totdat ze in zwolle plek hebben. heb hier een soort van laptop alla tv. me vriend heeft helaas geen webcam. en ik weet dat ze in zwolle opde kamer geen internet hebben. ok lig k alleen opzich fijn want ik vind het vervelennd als iemand last heeft vvan mijn verdriet.
Nog even een afterthougt: geven ze in het ziekenhuis geen begeleiding bij zo'n lange opname? Overigens zijn webcams vrij goedkoop, misschien nu wel een goeie investering?
Jeetje meid heel veel sterkte met alles! Wat vervelend dat ze daar op de kamer geen internet hebben. Hebben ze wel een mogelijkheid om ergens anders in het ziekenhuis te internetten?
Hee meissie, Ik heb ook geen ervaring heb maar 1 nachtje tot nu in het ziekenhuis gelegen.. maar wil je heel veel sterkte toewensen!! Dikke knuffel
Geen ervaring helaas, maar vanuit hier een knuffel en vel sterkte! Probeer maar in gedachte te houden dat het goed is dat je naar zwolle gaat en dat je dus goed in de gaten gehouden word, al maakt dat het verdriet en gemis er niet beter op, maar straks als alles voorbij is en je weer bij je vriend en andere kleintje bent, ben ej alles weer vergeten! liefs sas
misschien kunnen je man en kindje in het weekend in het ronald mac donald huis logeren in zwolle?? vrselijk lijkt me dat om je gezinnetje te moeten missen...(hmm ook niet echt opbeurend, sorry..) ik wil je heel erg veel sterkte en moed toewensen! groetjes (uit zwolle)
bedankt voor al jullie fijne reacties mijn zoontje was hier net met een hele mooie tekening die hij speciaal voor mama gemaakt had. kreeg het wel even moeilijk. bah. probeer opdeze site wel een soort van blog bij te houden. liefs mij
Jeetje zeg, wat ontzettend naar!!! Het feit dat je zoiets overkomt en alle onzekerheid die je overvalt! Laat staan dat je ook nog eens je mannen moet missen! Wil je even heel veel sterkte toewensen meis! Inderdaad misschien een goed idee als je mannen in het weekend in het Ronald McDonald kunnen logeren! Groetjes van nog een Zwollenaartje
ik mag nog even in enschede blijven want er is geen plek in zwolle.even nog lekker dichtbij huis. straks om kwart voor 2 mri scan. liefs mij