We hebben het eigenlijk alle 4: geen zin in warm eten. Het begon eigenlijk vrij snel nadat we klachten kregen. We koken natuurlijk wel 'gewoon', maar mijn man en ik krijgen het bijna niet weg en ik zie mijn kinderen ook prutsen met het eten.. We hebben van alles geprobeerd: agv, rijstgerechten, pastagerechten, ovenschotels, wraps, salades, noem het maar op.. Het enige wat mijn man en ik op dit moment lekker vinden is zelfgemaakte soep, mijn kinderen zeggen elke dag dat ze zin hebben in patat. Ben ik ook niet gewend, want ze vroegen daar eigenlijk nooit om Fruit, rauwkost, brood etc gaat wel goed en we hebben geen last van geur-/smaakverlies. Is er iemand die dit herkent? Hoelang duurde het? Ik weet niet meer wat ik 's avonds op tafel moet zetten
Dan zou ik gewoon even stoppen met warme maaltijden. Kan zijn dat je je niet lekker voelt en behoefte hebt aan licht eten. Is toch geen ramp als het niet warm is, dan kan je nog steeds gezond eten. Dus ik zou gewoon toegeven aan de behoefte om soep, brood, fruit en rauwkost te eten als dat wel erin gaat. Lijkt mij prettiger en gezonder dan tegen heug en meug een warme maaltijd nauwelijks weg te krijgen.
Toen ik vorig jaar corona had kreeg ik warm eten ook niet weg. Als iemand bij ons thuis gewoon ziekjes is hebben ze meestal ook geen trek in een echte maaltijd. Ik zou het gewoon even zo laten. Soep met brood en rauwkost is prima voor tijdelijk alternatief.
Wij hebben momenteel ook allemaal corona en geen trek in warme maaltijd of rauwkost. Dit eten we dan ook niet. Brood, soep, broodje met iets warms (ei, kroket) en fruit gaat prima. Ik heb ook niet echt zin/energie om te koken of ‘strijd aan tafel’ dus we doen vd week even makkelijk. Misschien nog een keer sinaasappels persen.