Welke WIPSTOEL is IDEAAL????

Discussion in 'De babyuitzet' started by Miepske1980, May 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Hoi allemaal,

Ik moet op de valreep een nieuwe wipstoel aanschaffen, omdat de stoel die ik nu heb helaas defect is.
    Aangezien ik geen winkels wil afgaan om allerlei stoeltjes te vergelijken en uit te testen, stel ik mijn vraag hier. Ik wil de wipstoel graag via internet bestellen en thuis laten bezorgen.

Ik zoek een degelijke wipstoel, die met name geschikt moet zijn om handig de hapjes in te geven. Bij voorkeur een wipstoel die wat hoger is/kan, zodat je niet zo ver hoeft te bukken. Ook voor de allerkleinsten moet hij lekker comfortabel zijn, om even lekker uit te buiken of voor korte momenten, zodat mama even haar handen vrij heeft.
    Een goed afneembare stof, niet besmettelijk.
    Een verstelbare rugleuning.
    Mooie vormgeving en eventueel wat extra functies (dat laatste is geen pré)

De prijs maakt me niet zo heel veel uit, maar een stoel boven de 100 euro vind ik wat overdreven, tenzij hij wel heel bijzonder is.

Wie heeft er tips voor mij?

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb wipstoel x adventure UFO. Voor mij het grootste pluspunt hier aan is de 3puntsgordel. Hij is makkelijk in stand te stellen en ook makkelijk in stellen als wipper of gewoon stilstaand. Hij is makkelijk af te nemen, maar ik heb er een maxicosie hoes omheen.

3. Nanne88

Nanne88 Actief lid

Jun 24, 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een titanium swing baby.
    Voordeel ervan vind ik is dat hij met 1 hand te kantelen is. Sommige moet je met 2 handen kantelen en dan kiepert hij opeens flink met kind en al...

4. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Zijn er ook dames hier die ervaring hebben met de Babybjorn wipstoel... daar is mijn oog op gevallen en ik zie een hele aantrekkelijke aanbieding bij een winkel waar ik ook nog een kortingscode van heb

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ja! Ideaal ding! Kan tot zeker 2 jaar gebruikt worden.
    Als een kindje zelf beweegt gaat ie al heen en weer. Ideaal ding dus.
    Ze kunnen er al heel snel in, het zit ook nog eens lekker. Daarnaast kan hij zo plat opgevouwen achter de bank of in de trapkast of mee in de auto voor als je ergens op visite gaat. Kun je de baby daar in kwijt.
    Ik zeg doen! :D

6. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Dankje voor je reactie Zolief, klinkt enthousiast :D

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Mag ik vragen bij welke winkel je hem hebt gezien? :D ik zoek ook nog een wipstoel..

8. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    BABYBJÖRN Babysitter Balance Zwart/Zilver | pinkorblue.nl

als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je een kortingscode voor 5 euro. Je moet wel even geduld hebben, je krijgt de code via de e-mail... ik had hem binnen een half uur

9. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een enthousiaste baby Björn wipstoel gebruiker.

Heel fijne stoel. 3 verschillende standen.
    Makkelijk "wipbaar"
    Makkelijk wasbaar
    En ziet er mooi uit!!

Aanrader!

10. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Mooi is die babybjorn zeg! Ik nog aan het verzamelen, de wipper mist nog! :) zouden jullie zoiets echt nieuw kopen?

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,185
    10,762
    113
    Waarom zou je een kind van ouder dan pakweg 10 maanden nog in een wipstoel zetten?

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Hier ook de babybjorn! Echt een super fijne wipper!!
    Onze dochter kon er al in jong zelf heel goed (en hard) in wippen!!

Enige nadeel is dat ze dat dus ook doet als ze eten krijgt ;) Geeft niet zo makkelijk eten. Dan zet ik hem dus even tegen de salontafel, zodat ze niet kan wippen :)

13. Nureen

Nureen Actief lid

May 12, 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de babybjorn, maar baby zit er weinig in, alleen als hij een flesje zelf vatspakt.

Hapjes gaan sind 6 mnd in de ikea kinderstoel, met kussen (ook van de ikea)

Ik heb de babybjorn te leen, diens baby zat er wel regelmatig in en soms zelfs dutjes. De mijne is te actief, dus ben blij dat ik het geld er niet aan heb uitgegeven.......

Maar wel een fijne wipper de eerstemaanden, maar best prijzig....

14. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb er met de oudste heel veel gebruik van gemaakt. Toen had ik juist meer geld uit gegeven aan de box, waar ze alleen de eerste 4 week af en toe in lag... Nu toch weer een box in de huiskamer, had wel overwogen om er geen aan te schaffen. De box nu wel tweedehands... de wipper toen goedkoop, ging snel stuk, daarna een tweede iets betere, veel gebruikt... nu een duurdere dus en nieuw.... ach, ik denk zelf hem veel te gaan gebruiken, maar wie weet.....
    Die dingen blijf je houden. Mijn oudste is nu 6, roept regelmatig dat ze iets wil hebben, krijgt een duur cadeau voor haar verjaardag en uiteindelijk kijkt ze het maar amper aan... zonde blijft het altijd, en dat zal ook wel zo zijn met de baby-uitzet

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Beslist de babybjorn. Hoe slecht hun dragers ook zijn, zo geweldig is de wipstoel. Kindje ligt in zijn eigen natuurlijke kromming, het ding wipt vrij makkelijk, en dat vindt mn zoontje fantastisch. Makkelijk te wassen, makkelijk in te klappen en plat weg te leggen. Vervangende hoesjes voor te kopen etc. En al vanaf vrij klein (laagste stand) tot al aardig groot (hoogste stand) kunnen ze er in. Afhankelijk van het gewicht van je kindje zakt het stoeltje verder door of niet en zit hij altijd goed.

Ik moet wel eerlijk zeggen: ons kindje ligt doorgaans op een matje op de grond en ontwikkelt zich als een speer. Hij is 6,5 mnd en kruipt inmiddels. Veel in een wipstoeltje bevordert de ontwikkeling van de spieren en de motoriek niet.
    Ik gebruik het stoeltje als hij moe begint te worden, maar zo druk is dat hij eerst even tot rust mag komen. En voor dat hij zelf hapjes ging eten, zat hij daar vaak in als wij gingen eten. Zat hij fijn bij ons. Kinderstoel beginnen we nu pas mee. Hij kan nu zelfstandig zitten, maar kort geleden nog niet. En dan is een kinderstoel niet zo geschikt, ook niet met kussens/handdoeken etc achter zn rug.

16. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Wel jammer dat je bij de Babybjorn niet standaard een boog met speeltjes eraan hebt zitten. Je kan die wel kopen maar zijn ook prijzig :(

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Olifantje, helemaal waar. Maar helaas... alles met baby ervoor is duur :(
    De ideale doelgroep om geld af te troggelen. Wij hebben de speelboog trouwens wel, en die is hartstikke geweldig!

18. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Hier de Beaba up&down. Deze vind ik echt ideaal!

19. Sillywendy

Sillywendy Actief lid

Aug 1, 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de beaba in hoogte verstelbare wipstoel, is prijzig maar helemaal zn geld waard, je kleintje kan gewoon op alle hoogtes erbij zitten en de hoes is wasbaar

20. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Die babybjorn is echt mega duur! Vind dat wel erg veel geld voor een wipper. Misschien eens op marktplaats kijken, is inderdaad een heel erg fijne wipper (heb ervaring met deze wipper bij gezinnen waar ik opgepast heb).

Ik kan een Chicco met een verkleiner en wasbare bekleding van iemand overnemen, dat is qua prijs in ieder geval een stuk beter en lijkt me ook een prima wipper.

Nou ja, we hebben nog even. ;)

Share This Page