Hoi dames, Wie van jullie heeft er ervaring met dit medicijn? Lutinus 100mg (progesteron)? Ik moet dit gaan gebruiken zodra ik weer zwanger ben, 3xdaags 2 tabletten vaginaal. Dit ivm 6vroege miskraam. We raken wel natuurlijk zwanger maar het gaat elke keer mis in week 5/6 vandaar deze poging de volgende keer. Hoop dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft en dit wilt delen
Hoi! Wat ik graag wil weten is of het echt goed werkt? Het is geen goedkoop iets. En doet het inbrengen na een paar dagen echt zeer? Moet er 6 per dag gaan doen....
Ik heb eerst 2 x utrogestan gebruikt, hierna is ons zkh overgestapt op lutinus. De eerste keer dat ik het gebruikte was ik ook zwanger. Het deed geen zeer zover in mij herinner. Het zijn platte, ovaalvormige tabletten die je met een aplicator inbrengt. Een ander progesteron zoals utrogestan gebruik je volgens mij 2 of 3 en dan 3 x per dag. Lutinus is inderdaad duur, je moet het zelf betalen en als je zwanger bent gebruik je het tot de 11e of 12e week.
Blij dat het niet zoveel zeer doet. Er zit indd in elk doosje zo'n aplicator. En opzich als ik t bekijk qua kosten, wat je er hopelijk voor terug krijg is meer waard! Het is voor het eerst dat we iets krijgen qua medicatie wat hopelijk een volgende miskraam kan voorkomen. Maar vind de dosis nogal hoog, 600 mg per dag. Had jij ook zoveel?
Geen idee, kan er in de bijsluiter ook niks over vinden. Denk dat het wel goed is anders zou ze het niet voorschrijven natuurlijk. Nu maar hopen dat ik snel zwanger ben zodat ik het kan gebruiken