help! curretage of afwachten?

Discussion in 'Miskraam' started by BeeEye, Jun 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BeeEye

BeeEye Lid

Jun 12, 2007
    9
    0
    0
    dames.....

Ik heb jullie hulp nodig! Weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben. Het was niet gepland maar toch.... vanmorgen kreeg ik te horen dat de hcg waarde daalde en er dus een miskraam gaat komen. Volgende de gyn. moest ik afwachten....die man kan lekker praten..hij loopt er niet mee...

Volgens mijn huisarts kan ik 'het' ook laten wegzuigen. Op de echo's (inwendig en uitwendig) is nooit iets te zien geweest. (Vraag me dan ook af wat ze moeten weghalen....)Ik heb geen idee wat beter is....Heeft iemand dit (helaas) meegemaakt?

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Als ik jou was zou ik wachten... (Een curretage verloopt namelijk niet altijd volledig probleemloos.) Ik heb zelf gewacht totdat het op gang kwam, bij mij was het weliswaar na 8-9 weken.

Veel sterkte meis!

3. BeeEye

BeeEye Lid

Jun 12, 2007
    9
    0
    0
    Hai Mano82,

Dank voor je reactie! Gaat sneller dan ik dacht....begon vanmiddag met wat buikkrampen, mvb is nu inmiddels niet meer aan te slepen :(

Heb jij enig idee hoe lang zo'n bloeding zal gaan duren?

4. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    BeeEye; dan maken we hetzelfde mee op dit moment.. bij mi jwas het 8 mm en met 6 weken gestopt met groeien..

onzettend buikkramp momenteel en veel bloedverlies..

5. BeeEye

BeeEye Lid

Jun 12, 2007
    9
    0
    0
    Amy82, Sterkte! weet helaas hoe je je voelt.

6. monique75

monique75 Actief lid

May 4, 2007
    407
    1
    0
    Heel veel sterkte namens mij...

Monique

7. Kike

Kike Lid

Nov 27, 2006
    37
    0
    0
    dag Beeeye en Amy82,

Een hele dikke knuffel van mij. Ik weet maar al te goed wat jullie doormaken. Neem de ruimte (en letterlijk de tijd) om dit op jullie eigen manier en plekje te geven.

Voor wat betreft het vloeien: de eerste keer is het bij mij ook via de natuurlijke weg geeindigd. Ik heb toen 2-3 dagen heel heftig gevloeid. Daarna was het bijna direct zo goed als over. De buikkrampen waren heel heftig, tot dat het vruchtje loskwam, daarna waren mijn buikkrampen eigenlijk direct over.

Ik hoop dat mijn ervaringen jullie een beetje steun geven...helaas kan ik niet meer voor jullie doen.

Dag,

Kike.

8. Pooltje

Pooltje Actief lid

May 28, 2007
    325
    0
    0
    Volgens mij is er nog een optie.
    Bij mijn twee miskramen heb ik medicijnen toegediend gekregen (rectaal), die een miskraam op kunnen wekken. Dan wordt je lichaam dus een beetje geholpen, maar geen operatie.
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik daar persoonlijk slechte ervaringen mee heb, omdat ze bij mij niet (direct) aansloegen en ik daardoor steeds 3x de medicijnen toegediend kreeg en de laatste keer alsnog een curretage moest ondergaan. Maar volgens de doktoren was dat wel een uitzondering.
    Sterkte!

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb 3 miskramen gehad en bij alledrie niet echt super lang gevloeid, het heeft nooit langer geduurt dan een normale menstruatie bij mij. Een paar dagen heftig en na het verliezen van het vruchtje nam het vloeien bij mij vaak al af.

Sterkte dames, ik weet hoe het voelt.
    Huil zoveel je nodig hebt, praat er over zoveel je nodig hebt. Neem de tijd voor de verwerking!
    Sterkte!

Share This Page