hallo dames, ik zou graag jullie ervaring willen weten rondom je cyclus na een miskraam... Ik zal bij het begin beginnen... voor onze dochter hebben wij een mmm gehad van 2 jaar... ik heb een operatie aan mijn eileiders gehad waardoor we toch spontaan zwanger zijn geraakt... afgelopen april zijn wij gestopt met anticonceptie... inmiddels ben ik snel zwanger geraakt... tot 3x toe.. maar helaas ook 3x een vroege miskraam.. allen rond de 5 weken.. de eerste 2 gingen redelijk snel... kreeg bloedverlies.. dag later vruchtje verloren en binnen 8 dagen bloedvrij... de laatste keer ben ik het vruchtje in "stukjes" verloren oftewel een incomplete miskraam.. heb 2 weken lang flink last gehad van bloedverlies en moest zhuis in en uit... curretage was op het laatste moment niet nodig... 4,5 week nadat het bloeden voorbij was werd ik weer ongie.. maar daarna duurde mijn cyclus maar 24 dagen en nu maar 25 dagen... ik ken dit niet van mijzelf en na de eerste 2 keren zat ik ook gelijk terug op een cyclus van 28 dagen... deze afgelopen 2 rondes zijn voor het eerst dat k veelste vroeg ongie werd... nu is mijn vraag.. is dit normaal? blijft dit zo of kan ik er van uitgaan dat met een paar maanden ik mijn normale cyclus weer terug heb van +- 28 dagen? ... zit er nu ook aan te denken om ovu-testen te gana gebruiken om te kijken wanneer ik een eisprong heb... want deze onzekerheid vind ik maar niets... alvast bedankt voor jullie reacties! liefs
mm.. jammer dat er niemand reageerd... dan mag van mij dit onderwerp wel gesloten/verwijderd worden...
Hey meis vervelend dat niemand je kan helpen Ik heb wel gehoord dat je na een bevalling of miskraam een andere cyclus erop na kan houden. Zeker de eerste cyclussen na je miskraam kan je lijf best wel in de war zijn. Het is niet niks wat er steeds in je lijf gebeurd. Ik hoop dat je je cyclus weer terug krijgt hoe hij was, en als je je zorgen blijft maken, stel je vraag dan aan een verloskundige of aan je huisarts. Wat naar meis dat je dit zo vaak mee moet maken. Dikke knuffel vanuit hier En ow jaa.. Ovulatietesten zou je altijd kunnen gebruiken om goed inzicht te krijgen in je cyclus. Misschien heb je nu ook wel een vroegere eisprong en is je LF net zo lang als voorheen..
Op zich is het wel normaal dat je cyclus even anders is: de eerste paar keren na miskraam is mijn LF erg kort bijvoorbeeld. Wat je misschien even zou kunnen doen, ook omdat je steeds vroeg een miskraam hebt, is laten prikken op progesteron. Dat wordt in NL wel gedaan een week na je eisprong, maar als je zwanger bent, zou het herhaald moeten worden, om te kijken of je prog voldoende stijgt om een zwangerschap in stand te houden. En dat is erg simpel te verhelpen door utrogestan te gaan gebruiken na je eisprong of zodra je een positieve test hebt...
hey thnks dat ik toch nog reacties krijg... mijn cyclus is pas "verward" na mijn 3e miskraam.. voorheen nergens last van gehad.. wbt prikken op progesteron.. ik heb al extra onderzoeken gehad en alles wijst uit op domme pech... er zijn geen aanwijsbare redenen waarom het fout is gegaan... tot nu toe is het idd past geprikt NA de miskraam.. dus misschien bij een volgende posi test bellen om te vragen of ze alsnog willen prikken?? we zullen het zien... aankomende maand is er weinig kans aangezien ik rond mijn ei geopereerd moet worden...
Ik heb ook twee hele korte (21dagen) cycli gehad na een curettage in mei 2011. In die korte cyclus had ik geen eisprong. De cyclus erna wel en daarin werd ik zwanger hoop dat het bij jou ook zo gaat! Sterkte ermee!!
Dat is dan neem ik aan het chromosomenonderzoek en stollingsonderzoeken? Want veel meer wordt in NL niet onderzocht Dat bij jou pas na de 3e miskraam de boel van de rit is, kan gewoon. Mijn lijf reageert heel sterk op hormonen en hormonale veranderingen, en bij de een is dat nu eenmaal sterker dan bij de ander. Maar dat het van slag is, is op zich natuurlijk niet zo raar: je lijf stelt zich elke keer in op een zwangerschap en dan gaat het toch weer mis, ben je waarschijnlijk relatief snel daarna weer zwanger, (als in: binnen een half jaar ofzo), en ga je die hele achtbaan weer in. Als je lijf dat 3 keer achter elkaar moet doen.... Je zou idd eens kunnen vragen of je week na ei en na positieve test wekelijks geprikt mag worden: pas dan weet je zeker of het geen progesteron-probleem is.
rozemarijke... de miskramen zijn idd vlak achter elkaar... mei..aug.en nov. 2011... jah heb de "standaard" onderzoeken gehad.. wanneer ik weer een miskraam krijg gaan ze verder kijken.. en bij een daarop volgende positieve test moet ik iedere week komen voor echo en bloedonderzoeken om te kijken of er iets te "zien/vinden" is... maar helaas kan je een miskraam nooit tegen houden... @amy... ik heb wel een eisprong gehad... die heb ik toch duidelijk gespot de eerste keer naar mijn vroege miskraam.. aan de hand daarvan wist ik ook mijn nod.. en deze klopte ook precies.. maand later "dacht" ik hem ook weer te herkennen maar twijfelde... en afgelopen maand heb ik er helemaal niet op gelet omdat ik het zat was en er ff doorheen zat... nu dus een flinke ongie gehad dus hopelijk gauw mijn oude vertrouwde cyclus terug.. of dat die wegblijft natuurlijk hahaha... toch heel erg bedankt voor jullie reacties meiden!