Gegeven namen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Aapje1994, Mar 14, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aapje1994

Aapje1994 Nieuw lid

Mar 14, 2022
    3
    1
    3
    Hoi meiden,

Hopelijk kunnen jullie mij wat geruststellen.

Vier weken geleden is onze derde dochter geboren. Alles gaat goed en we zijn superhappy met haar.
    Nu hoorde ik via via dat mijn (geen leuke) ex van jaren geleden, waar ik ook al jaren geen contact meer mee heb, is getrouwd met iemand die bijna dezelfde naam heeft als onze oudste dochter. Denk aan Lise en Liset (andere namen, ivm herkenning, maar wel zoiets). Nu blijken zij ook nog eens een dochter te hebben van 2 jaar die precies dezelfde naam heeft als onze baby. De namen waren voor ons wel dé namen, maar de glans is er nu wel van af. Het is zo erg dat ik momenteel niet meer volop kan genieten van mijn gezin, mijn zwangerschapsverlof en mijn drie fantastische dochters. Ik probeer de namen echt los te zien, aangezien dit echt puur toeval is, maar ik vind dat wel erg lastig merk ik.

Zijn er hier meiden met een zelfde soort situatie en hoe vinden jullie dit?

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,839
    5,571
    113
    Probeer het naast je neer te leggen. Er is niets aan te doen. En ook al is het geen leuke ex ergens heb je hem wel leuk gevonden, anders zouden jullie geen verkering hebben gekregen. Dus ergens was er ook een gemeenschappelijk iets. Dan is het niet gek als blijkt dat je bijvoorbeeld dezelfde type namen leuk vinden. Laat zoiets vooral de tijd met je pasgeborene niet verpesten.

Zoe123 and hummeltje5 like this.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,748
    7,281
    113
    Female
    Het zijn de hormonen. Geef het tijd. Probeer het nu dus te erkennen, dat je dat voelt, en erbij te zeggen dat de tijd je gaat helpen.

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,170
    3,818
    113
    Aww ik kan me wel voorstellen dat het impact heeft op hoe je de naam beleeft, dat de glans er nu een beetje af is. Maar er is niks aan te doen, mettertijd voel je je er ongetwijfeld beter over. Laat de via via-mensen maar weten dat je er niks meer over wil horen. Hoe minder aandacht je het schenkt hoe minder je er uiteindelijk over zal piekeren. En misschien kan je leuke koosnaampjes bedenken voor je kinderen en die gebruiken?

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,697
    4,306
    113
    noord holland
    Wat jammer dat je zo zo'n last van hebt, dat is niet fijn.
    Je kunt er totaal niets aan doen, het is zoals het is. Hierdoor zal je echt moeten proberen te accepteren en t verder te negeren. Dit is zo zonde voor je eigen gelukgevoelens nu.
    Je verleden is je verleden, nu is nu. Je bent ooit op hem gevallen dus dezelfde smaak hebben kan natuurlijk. Hij is wie hij is en jij bent wie jij bent. Laat het los.

6. Aapje1994

Aapje1994 Nieuw lid

Mar 14, 2022
    3
    1
    3
    Bedankt voor jullie reacties, fijn!

Loslaten is momenteel nog erg lastig. Ik heb er zelfs heel eventjes aan gedacht om de naam van de jongste misschien nog te wijzigen, aangezien we 3 namen hadden met de wow-factor (maar gaan we niet doen hoor). De oudste is al te oud om te wijzigen. Het is gewoon puur toeval van de 2 namen.

Koosnaampjes is een goede! Zat ik zelf ook aan te denken, maar dat zouden dan 2 compleet andere namen worden, en dan is de originele naam niet meer te herkennen.

Ik hoop dat de hormonen meespelen, aangezien ik nog niet zo lang geleden ben bevallen. Hoop dat ik het uiteindelijk helemaal los kan laten en weer 100% kan genieten van mijn 3 lieve meiden.

Zijn er meiden in eenzelfde soort situatie? Zouden jullie het makkelijk naast je neer kunnen leggen?

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,515
    13,801
    113
    Female
    Noord- Holland
    Misschien proberen om te relativeren?
    Ik bedoel; als het tot 2x aan toe om (bijna) dezelfde naam gaat, dan kan het toch bijna niet anders dan dat het om vrij populaire namen gaat (al dan niet plaatselijk) zou ik denken..
    Dan is het niet zo heel vreemd dat iemand anders dan ook die naam geeft, want dan zijn er veel meer mensen die die naam mooi vinden :)
    Probeer het van die (positieve) kant te bekijken en probeer het los te koppelen van je (negatieve) ex.

Zoe123 likes this.
  8. Aapje1994

Aapje1994 Nieuw lid

Mar 14, 2022
    3
    1
    3
    Hoi,
    Ja, het zijn geen top 20 namen, maar komen beide wel in de top 100 voor, dus het zijn geen heel zeldzame namen. Maar toevallig blijft het.
    Ik moet wel proberen om het los te gaan zien, want zo is het ook echt niet fijn.
    Bedankt voor je reactie :).

hummeltje5 likes this.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,198
    23,283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou me er echt niet druk om kunnen maken.

Zoe123 likes this.
  10. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,015
    3,670
    113
    Waarom druk zijn met die ex waar je geen contact mee hebt en niet ziet?

Hou je bezig met je eigen gezin dat is wat telt.

Zullen vast de hormonen zijn hoor maar echt het is niet voor niets een ex die je ook niet ziet en hoort. Dus geen onderdeel van je leven.

Zoe123 likes this.
  11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,812
    5,949
    113
    Female
    Maar…
    Je hebt toch op geen enkele manier contact met je ex?
    Kijk als het nou een vriendin of familie lid is wiens kinderen dezelfde namen hebben.
    Dan snap ik dat je er mee zit.
    Maar je ziet deze mensen toch nooit?
    Prullenbak open zetten en het probleem weggooien.

hummeltje5, Liekje81 and esklessebes like this.
  12. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,015
    3,670
    113

En doooor...

(Goed bedoeld btw geniet van je gezin)

Zoe123 likes this.

Share This Page