Ik ben ongeveer 29 weken zwanger en heb op veel avonden achter elkaar door harde buiken. Is dat wel normaal? Ik kan me dat niet herinneren van de eerste zwangerschap, had het toen ook wel vaak, maar niet zo snel op elkaar (ja, behalve dus toen de bevalling begon ).
Doen ze ook pijn? ik had het ook om de 5 min bleek ik weeen te hebben met 33 weken. Ik zou toch effe bellen.. Het is wel zo dat je vaker harde buiken en eerder hebt bij een tweede
Is niet normaal! Harde buiken is een teken dat je het rustiger aan moet doen, zeker als ze zo vaak achter elkaar komen. Bel je verloskundige, en ik zou 't ook meteen doen! Je wil op deze termijn echt nog geen weeeen hebben, dus BELLEN!
Ze zijn niet pijnlijk, maar wel erg frequent. Ik heb een lange dag gehad na een slechte nacht, met helaas best een berg werkdruk/stress, hoop dat dat het is. Ik vind het zo stom om te bellen als het niks zou zijn, maar het zit me ook niet helemaal lekker...
vertrouw op je gevoel. Ik kreeg op mijn donder dat ik niet eerder had gebeld! ze hebben echt liever dat ze een keer teveel komen dan dat ze je moeten overdragen aan het zh omdat je vroegtijdige weeen hebt. Dat wil je echt niet! Harde buiken met regelmaat zijn echt niet goed!
Kreeg vandaag net het advies bij de vk om op niet-werkdagen middagrust te nemen (plat op bed dus en proberen te slapen). Dit om de groei goed te houden. Had 3 weken terug een extra groeiecho omdat ze mijn buik te klein vonden, maar baby was perfect op schema. De baby is ook superdruk (sowieso een nog drukker kindje dan mijn eerste, en dat was ook een wiebelaarster).
Zou ook bellen.. Heb voorweeen gehad bij de tweede, zette niet door maar had toen wel twee cm ontsluiting.. Was gelukkig al bij 36 wk..
Bellen met je VK. Ik heb vorige week met 32 weken ook regelmatig terugkerende harde buiken gehad en bleken toch echt voorweeen te zijn. Iets meer dan 1cm ontsluiting. Dus nu rustig aan. En dan te bedenken dat ik al vanaf 25wkn volledig thuis zit. En wat al eerder gezegd is, ze hebben liever dat je een keer te veel belt dan dat je te laat belt of het echt doorzet. Hier ook gezegd af en toe harde buiken kan geen kwaad, maar er mag geen regelmaat in zitten.
Bellen hoor! Je zegt ook dat ze frequent komen, das niet goed. Ms komt het idd door je druk bezig zijn, maar zou het zekere voor onzekere nemen.
Ik heb de website van mijn vk bekeken en je moet bellen als het regelmatig en/of pijnlijk is. Ik heb toen met telefoonnummer, mobiel en al naar bed gegaan met een hittepit, en ben gaan kijken of het regelmatig was. Dat was het niet, en hoe langer ik lag, hoe langer er tussen de harde buiken in zat. Tot ik als een blok in slaap gevallen ben, en me vanmorgen zelfs verslapen heb Niet meer gebeld dus. Het is nu weer rustig, maar ik ben wel op mijn hoede, mocht dit nog een keer gebeuren, hang ik meteen aan de lijn. Ik denk dat ik erg moe geweest ben. Ik zit vlak voor een deadline, moet de halve stad doorfietsen voor werk en opvang, en had een erg kort nachtje gehad. Nu maar kijken of ik ergens wat meer rust kan inlassen
Heel eerlijk gezegd denk ik dat het door drukte komt... Ik herken wel wat je zegt. Je bent nu druk met de oudste, het huishouden, werk, voorbereidingen baby, en werk. En oooh ja; dan kom je zelf ook nog eens als laatste aan de beurt. Terwijl het eignelijk andersom hoort te zijn. Maar je bent gewoon druk druk nu, in een 1e zwangerschap kun je gewon meer rusten, ondanks full time werk.
Eens, ik heb het deze zwangerschap ook al een paar keer gehad, niet pijnlijk maar wel regelmatig, als ik dan een nacht geslapen had was het weg. Als je al 1 of meer kinderen hebt is het gewoon zwaarder, zeker als die niet meer slapen overdag zoals hier. Mocht het terug komen inderdaad gelijk bellen.
Harde buiken zijn wel een teken van je lichaam dat je het rustiger aan moet gaan doen! Ik zou het toch in de gaten houden, want ook al merk je het niet, je baarmoederhals kan al wel gaan werken/verkorten en zelfs ontsluiting komen en bevallen wil je nu nog niet.
Vanmorgen op werk begon het weer, en is niet meer opgehouden. ook niet erger geworden. Maar veel harde buiken, zeker 7 keer per uur als niet meer, soms sneller achter elkaar dan weer even niet. Ik heb toch maar gebeld, het voelt niet geweldig. Ik moet even voor blaasontsteking laten testen, en moest zsm naar huis vandaag om rust te nemen. Tja, ik zat nog wel even op werk, eet nu nog even iets voor ik op de fiets stap. Vorige keer heb ik 15 uur over ontsluiten gedaan, waarvan het grootste deel is opgewekt (na 10 uur keiharde weeen die dus niks deden). Ik ben niet enorm bang dat ik makkelijk eh, openga, daar beneden. Maar toch, veel dingen zijn anders deze zwangerschap... ik mag absoluut nog niet bevallen natuurlijk, als het aanhoudt moet ik dus ook minder gaan werken Ik heb een voltijdsbaan die ik in 32 uur prop, en waarbij ik niet vervangen word, dus makkelijk is het niet. Alles wat ik niet nu doe, blijft liggen, zeg maar.
Wat is er nou belangrijker? Je kindje en je lichaam dat om rust vraagt of dat je werk blijft liggen? Dat snap ik niet helemaal, ik begrijp dat je je verantwoordelijk voelt maar dit gaat wel ver Mag je ook langskomen bij de vk? Of eerst alleen urine onderzoeken? Als het na een nacht rust weg is en het begint weer op je werk weet je eigenlijk al wel dat je rustiger aan moet doen denk ik.
Als ik het zo lees ben je veel te druk en gestressed meid. Stapje terug doen vrees ik. Zelf heb ik snel harde buiken. ALs ik bv langer sta (vanmorgen even mijn haar verven zelf) dan heb ik al harde buiken. Heb daarna de wieg in elkaar gezet, nou ik ben al heel de middag zoet met harde buiken. Als ik dan ga liggen zakt het af. Ikheb ook geen blaasontsteking.
Natuurlijk is de zwangerschap belangrijker dan wat dan ook. Maakt alleen niet dat ik niet baal van werk dat niet afkomt. Ligt denk ik ook wel aan het soort werk dat ik heb, dat ik ervan baal heeft te maken dat ik mijn werk erg leuk vind en niet graag thuiszit, niet zozeer met verantwoordelijkheid of collegialiteit ofzo. Ben eerder naar huis gegaan en lig nu met wat lekkers op de bank te rusten De harde buiken lijken weer afgezakt. Ik had met de vorige zwangerschap ook snel harde buiken, en het is ook normaal dat je het bij de tweede vaker hebt, zei de vk. Ik moet een heel eind fietsen voor het kdv sinds we verhuisd zijn, dat valt me vrij zwaar met mijn 15 kilo zware peuter op de fiets. Ik kom vaak al doodop aan op werk, ga iig regelen dat mijn man met mijn dochter gaat fietsen voor het stuk dat we samen fietsen (is het grootste deel). Hij haalt haar op, het stuk terug is voor mij lang niet zo zwaar.