Help!! De 17 maanden sprong... Wie kletst mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nen87, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Hier is de 17 maanden sprong aangebroken. Help zeg!!! We merkten alweer dat hij snel mopperig is, maar het gaat ineens hard. Nu al meerdere 'drama-aanvallen' gehad (driftig op de grond gaan liggen krijsen) en gisteravond in bed ook bijna 2.5 uur liggen krijsen. We zijn meerder malen bij hem gaan kijken, maar dat vond hij alleen maar gezellig. Uiteindelijk dus kiezen op elkaar en toen viel hij rond 22u pas in slaap. Pfff, ik was kapot!

Vanmorgen was het om 7u gelijk ook weer huilen, terwijl hij normaal later wakker is en eerst nog even gaat kletsen/spelen. Resultaat: halverwege de ochtend al doodmoe en in zijn ogen wrijven. Om half 1 lag hij in bed, maar hij slaapt nog steeds niet en ligt alleen maar te spelen (liever dat dan krijsen natuurlijk ;) ) Maar eerlijk gezegd vrees ik alweer voor wat de avond ons gaat brengen, zeker als hij nu helemaal niet gaat slapen, want dan is hij straks natuurlijk oververmoeid.

Natuurlijk is het ook prachtig om te zien wat voor ontwikkelingen en nu gaande zijn. Zeker toen hij een paar dagen geleden in zijn brabbeltaaltje ineens een heel verhaal (incl flinke intonatie) hield tegen papa :D Maar oh oh, wat vind ik dit toch altijd zware periodes. Tis normaal al een mister temperament, maar in de sprongen maakt hij het echt bont.

Meer kindjes die er net in komen of nu in zitten? Wellicht fijn om hier af en toe even stoom af te blazen :), want eerlijk is eerlijk; soms kun je ze wel achter het behang plakken :p Maar uiteraard ook leuk om te horen wat voor ontwikkelingen jullie kindjes ineens doormaken in deze periode!

Groetjes!

2. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    jep hier ook de 17 maanden sprong (denk ik ;) ) Y. is van 22 april 2011 dus een weekje jonger dan jouw mannetje.

ik moet er altijd wel een beetje om lachen...als ik hem wil helpen zijn lepel beter vast te houden wordt hij heel boos ;)
    of als hij nog wil lopen (hij loopt nog niet los) wordt hij heel erg boos...
    hij is ook een beetje eenkennig en wil vaak op schoot zitten.

maargoed wat nog is kan nog komen natuurlijk ;)

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Onze dame is in de avonden aan het spoken, ook in de nacht. Ze wil alles zelf doen, behalve iets pakken als ze lekker zit. Dan gaat ze wijzen en huilen ;)
    Ze hangt erg aan mij, huilt snel en is erg ondeugend!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook vermoed ik zo. Normaal was slapen prima, maar sinds afgelopen woensdag (precies 18maanden) is het echt drama. Tot nu toe iedere nacht tot 1.30 bezig geweest haar in slaap te krijgen. Oudste is ook erg gezellig dus joehoe feest hier ;). En om 6.30 weer wakker. Gelukkig de rest van de dag wel ok, maar het slapen is dus echt niets: gillen gillen gillen.

Begon bijna aan mezelf te twijfelen van de week haha, maar vermoedde al snel een sprongetje.

5. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik hoop dat y. nog even wacht met gaan spoken 's nachts! ben de komende vier dagen alleen thuis met de kleine man.
    vanavond ging in iedergeval nog prima!

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier hopelijk ook geen gespook 's nachts, want er komt bijna een mini aan die dat al gaat doen :D

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Gezellig samen :D

Nee, hoop het niet. Hier wisselen de zusjes elkaar dus wel af.. De een tot laat wakker, de ander vroeg weer op. Nou, hopelijk snel hier doorheen en weer wat bijtanken haha.

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Morgen kom ik mee reageren..nu zit ik met een krijsende dreumes...in wat het lijkt een sprong die al 17 maanden duurt ipv dat het een aparte sprong is... Okee das de vermoeidheid talking...:D

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Gefeliciteerd met je mini Nen!

Hier nog niet, zo lang onze dreumes niet in-, door- en uitslaapt (daarmee bedoel ik 6.00 ofzo ;))...gaan we hier niet voor een brusje...

10. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik ken die sprongen niet, lees het wel vaker maar wat houd dat dan in? is elke maand een sprong?
    onze dochter is nu ook 1,5 en inderdaad ook aan het spoken snachts. elke nacht wel een keer huilen. ook alles zelf willen doen en boos worden als het niet lukt of niet mag. we hebben de hoek nu al een paar keer geintroduceerd.
    ze hangt nu erg aan papa.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ooohh, is dat het. Die van mij heeft ook al ruim anderhalve week last van Gilleritis!

12. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ehm wanneer komt de volgende sprong? Mijn dochter is nu 18 maanden en het is nu echt een draakje. Ze is al weken beetje jengelig en slapen ging iets minder. Maar nu is slapen een draaama, inslapen dan. Pff zoooo moe maar niet toegeven en niet kunnen slapen. Overdag ineens (n)ergens om kunnen huilen. :( Een heel drama is het dan, maar er is....niks?! Echt vreemd.
    Wat gaat er toch in dat koppetje om.....

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Oh is het weer sprongetjestijd?
    Mijn zoontje maakt overal een groot drama van en ligt regelmatig gillend op de grond omdat hij zijn zin niet krijgt.
    Slapen gaat (Godzijdank!!) wel gewoon goed.

14. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Volgens mij zit Dennis al een paar weken in de '19 maanden sprong' en ik wil m'n ei ook even kwijt hoor. ;)

Hoektanden komen door (al ruim een week af en aan diarree, rode billen en rode wangen en net 2 dagen behoorlijk koortsig en moe), meneer loopt net 2 weken los (en wil niet anders meer dus), jengelt dat het een lieve lust is, doet aan 'dicatortje spelen' (dit is cynisch bedoeld dus hè ;)), slaapt slecht en vindt niks goed.... whaaa...hellup.. :)

Ben blij dat hij overdag wel zo'n 2,5/3 uur slaapt want ik loop weer in de zombie modus zo langzamerhand! ;)

15. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die zijn we gelukkig net voorbij. Pfff, wat kan die uk eigenwijs zijn en lelijk doen als ze haar zin niet krijgt. Broerlief was er toch gemakkelijker onder, zal er wel aan liggen dat het een meidje is. Maar wel leuk nu, ze begint meer te kletsen en zelfs moeilijke woorden te proberen. Eergister vroeg ik of ze smeerkaas op brood wilde en liet het pakje zien, krijg als antwoord 'Ja, meerkaa' terug Hoop toch echt dat de volgende sprong even op zich laat wachten. Want dan is ze weer een paar weken niet te genieten

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh naar dit topic was ik op zoek!

Drama's hier hoor.... Huilen gillen brullen slecht eten... En met het hoofd op de grond bonken :(. Ze heeft gewoon een blauwe plek op haar voorhoofd :(:(:(

17. ciske75

ciske75 Nieuw lid

16 jul 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    O wat heerlijk, ik ben niet de enige. Dit bedoel ik niet rot natuurlijk :). Ik heb het hier zwaar met mijn dreumes van 16,5 maand en begon me eigenlijk af te vragen of ze wel helemaal in orde is, want ze doet zo hysterisch als ze haar zin niet krijgt, iets niet lukt of als we haar niet begrijpen. Ze hangt ook erg aan mij op het moment. Dan mag alleen ík haar troosten bijvoorbeeld. ’s Nachts is het ook een drama. Gaan slapen lukt als ik eerst even bij haar bedje blijf zitten en dan met de deur open boven wat blijf rommelen. Misschien is dit iets wat jullie uit kunnen proberen. Midden in de nacht wordt ze regelmatig half wakker en een speentje in doen is dan voldoende. Dit heeft ze helaas altijd gehad. Maar nu wordt ze al 3 nachten achter elkaar krijsend wakker en mag ik haar kamertje niet meer verlaten. Ik heb nu op een matras bij haar op de kamer geslapen, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
    In haar huilbui, doet ze zo paniekerig hysterisch dat het er eng uit ziet. Stampen met die voeten, hoofd naar achter laten hangen, rood aanlopen en tranen over de wangen. Of op de grond gaan liggen. Af en toe klinkt het alsof ze erin blijft. Dan is ze aan het gillen zonder geluid zeg maar.
    Ons dametje gaat overigens ook krijsen als iets niet snel genoeg gaat, herkennen jullie dat? Als ik haar boterham aan het smeren ben, dan duurt dat al te lang. Koken is nu een drama met een gillend kind aan mijn been.
    Tussen deze vele buien door is ze overigens weer heel charmant, lief, schattig en grappig. Gelukkig, want anders had ik haar werkelijk achter het behang geplakt :).
    Iemand ervaring met de duur van deze sprong?

18. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Hier denk ik ook een 19 maanden sprong. Ineens eenkennig en hangerig. Niet goed eten en drinken en steeds bij mij willen zijn! Ken mn eigen dochter even niet! Slapen gaat wel goed trouwens!

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hebben wij dezelfde dochter :D ;)?...haha dit zou ik geschreven kunnen hebben.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hier ook een dametje die we door de sprong mogen sleuren. Grlukkig slaapt ze prima maar dat kind kan zo gauw boos worden en proberen haar zin door te drammen

Deel Deze Pagina