Ik moet dit even van me afschrijven Ik ben nu bijna een jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever, Toen ik de baan kreeg was ik echt super blij want ik had al 2 jaar zonder werk gezeten en dit was het enige wat ik kon krijgen dus was allang blij dat ik weer werk zou hebben. Ik begon met 4 dagen werken en 1 dag school maar na me proef periode veranderde me baas heel erg en was hij veel minder vriendelijk. Ik ben schilder in de technische dienst van een klein bedrijf, Sinds de proef periode voorbij was begon me baas onmogelijke dingen te eisen (bepaald resultaat willen hebben in een zeer korte tijd wat gewoon echt onmogelijk is) Ook moest ik opeens dingen doen die niets met schilder werk te maken heeft, vind dat niet erg als het maar niet te vaak gebeurd, ik moest toen 1 dag in de week ff het gehele bedrijf stofzuigen en de wc schoonmaken en dwijlen. Dat vind ik niet erg want zo helpt iedereen mee aan een hygienische omgeving, Het ging goed, ja wel regel matig botsingen met me baas maar dat heeft iedereen wel is. Ik merkte dat het niet goed ging met me door alle stress op me werk en heb toen in samen spraak met me vriend besloten 1 dag minder te gaan werken. Dit heb ik overlegd met me baas en hij was het er mee eens. Na dat besluit ging het goed en kon ik alles weer aan, TOT ik in januari dit jaar thuis kwam te zitten met een slijmbeurs ontsteking in me schouder. Me baas vond het maar onzin en geloofde er niets van, heb toen alle bewijsstukken van me artsen aan me baas laten zien en nog wist hij het beter dan me eigen artsen en zij hij dat ik maar gewoon moest komen werken. Hij heeft toen de arbo arts ingeschakeld en moest ik daar heen. GELUKKIG blijk ik een super arbo arts te hebben en die stond wel aan mijn kant, ik werd per direct in de ziekte wet gezet en mocht max halve dagen werk verrichten maar dan wel licht werk, ik super blij want dacht nu moet me baas wel luisteren. Afijn ik weer aan het werk die halve dagen, maar na 2 weken halve dagen gewerkt te hebben begon me baas me weer zware dingen te laten doen, die weigerde ik en conclusie weer enorm veel stress door me baas. ondertussen er achter gekomen dat ik zwanger ben dus ik mocht ook absoluut niet meer schilderen, moest stoppen met de medicijnen voor me slijmbeurs ontsteking en was door de stress en door de zwagerschap echt over vermoeid, heb het gelijk tegen me baas verteld en die was super enthousiast maar hij wou dat ik wel bleef schilderen, toen ik hem vertelde dat ik niet met die verven mocht werken vod hij dat maar onzin. Paar weken later weer afspraak bij de arbo arts en hem gemeld hoe me baas mij behandelde en ook gemeld dat ik zwanger ben en hoe het met mij ging ivm de ovet vermoeidheid. Die man werd boos op me baas en heeft zwart op wit gezet dat me baas verplicht is mij nu ook lichte werkzaamheden aan te bieden die niets met schilderwerk te maken heeft en zo nodig zittend werk om niet al te snel moe te raken. Me arbo arts bleef erbij dat ik halve dagen moest blijven werken ivm hele dagen teveel zou zijn voor me. Sinds dat gesprek is me baas nog onaardiger geworden en heb nog steeds geen lichte of zittende werkzaamheden gekregen. Ook heb ik helaas voor mij sinds 2 weken last van bekken instabiliteit, me baas vind dat onzin en zegt dat dat niet mogelijk is zo vroeg in de zwangerschap. Hier een rijtje het wat ik nu moet doen: -alle plinten door het bedrijfs pant met de hand stof vrij maken en elke week met een doekje erlangs -elke dag het hele bedrijfspant stofzuigen - elke dag de wc schoonmaken en dweilen - elke week 1x in de week het hele pand dweilen - elke dag alle vuilnisbakken legen en de grote zaken naar de container brengen - met de hand de trap schoon schrobben (moet met de hand ivm de trap in hoog glans geschilderd is) En ga zo maar door, alleen maar werkzaamheden die voor mij ivm me bekken instabiliteit erg zwaar zijn. Als ik dat aan me baas aangeef dan zegt hij dat hij geen zittend werk heeft en hij vind dat ik me niet zo moet aan stellen en gewoon ff moet door bijten. Jullie kunnen begrijpen dat ik hier door nog meer pijn krijg en ook nog meer stress. Straks om 12:15 heb ik weer een afspraak bij me arbo arts en hoop zo dat hij nu iets kan doen voor me Vrienden zeggen dat ik gewoon ontslag moet nemen maar vind dat nogal simpel gedacht, want zonder werk geen geld, en ja je heb toch geld nodig om je rekeningen te moeten betalen, Had ik ander werk kunnen krijgen dan was ik er al lang weg geweest Zo nu ben ik het kwijt, dat lucht al ff een beetje op
Kan zo'n Arbo zo'n werkgever geen berisping of iets van een waarschuwing geven? En als daar geen gehoor aan wordt gegeven dat er dan sancties of iets dergelijks volgen voor je werkgever? Ik vind het echt belachelijk dit. Lijkt wel een gevalletje van wegpesten. Heb je geen rechtsbijstandverzekering met de clausule werk en inkomen? Misschien daar eens advies vragen.
Gewoon weer spuien bij de arbo. Boete of niet voor me werkgevers. Nooit toegeven om ontslag te nemen al hij van jou af wil laat hem maar een procedure starten. Als jij zelf ontslag neem vervalt het recht op uitkering
Rechts bijstand heb ik idd gebeld en die zeggen dat me arbo arts me desnoods voor 100% de ziektewet in moet melden en dan thuis moet gaan zitten. me baas heeft al verschillende waarschuwingen gehad van de arbo dienst ook over andere dingen bij collega's en me baas heeft gewoon maling aan de waarschuwingen en zegt dood leuk dat als hij een boete krijgt dat hij die dan makkelijk kan betalen ivm hij toch per maand 50.000 winst boekt
Wat een rotsituatie, ik hoop voor je dat je arboarts hierin wat voor je kan betekenen.. Neem ook het lijstje mee met de werkzaamheden die je nou moet verrichten.. Dit lijkt met niet onder lichte werkzaamheden vallen! In ieder geval sterkte! Het is inderdaad nogal makkelijk gezegd om dan maar ontslag te nemen, je krijgt dan geen eens WW uitkering en daarbij heb je niet zomaar weer een nieuwe baan, zeker niet als je zwanger bent.. Gr. Carlien
Ja ik zit nu in de wacht kamer van me arbo arts, En als me baas van me af wilt zal hij mij moeten ontslaan/contract niet verlengen want ik ga idd zelf geen ontslag nemen
Ja heb dat ook door gegeven, antwoord was dat hun helaas vaker tegen dit soort werkgevers aan lopen en er helaas weinig aan kunnen doen als hij de boete betaald
Dit zou voor mij heel simpel zijn ... 100% ziektewet door overspannenheid. Sorry maar jou baas wilde jou graag hebben ... en nu zo flauw doen. En hij kan alles toch mooi betalen zegt hij ... nou dan speel je het zo.
Zolang de arbo arts achter je staat sta je sterk. Als jou baas je geen zittend werk kan geven ben jij niet verplicht te gaan werken. Inderdaad weer alles bij de arbo neerleggen en kijken wat hij zegt. En zodra er problemen zijn met de arbo bellen! Die kan jou meteen weer verder helpen. Succes!
Dit dus. Ik meldde me ook 100% ziek. Laat me niet zo bejegenen door een baas, omdat hij zo koppig is! Hij zet jouw gezondheid en die van jouw kind op het spel! Ben benieuwd naar de uitkomst van je gesprek vandaag.
Ik zou me ook 100% ziek melden, misschien adviseert de arboarts dat nu ook wel?? En anders zou het misschien nog een optie zijn een deskundigenoordeel aan te vragen bij het UWV http://www.uwv.nl/werkgevers/Images/AG11001258%2001-13.pdf Maar aangezien de arbo-arts nog achter je staat zou ik het daar voorlopig bij laten.. Gr. Carlien
Het gesprek ging super goed, me arbo arts werd erg boos op me baas, er is nu zwart op wit gezet dat ik alleen nog zittend werk mag doen en dus niet al die dingen die ik de afgelopen dagen moest doen. Ook heeft me arbo arts gezegd (en zwart op wit gezet) dat als me baas geen zittend werk heeft voor me dat ik dan vrij gesteld dien te worden van werkzaamheden en me baas mij verplicht me salaris moet door betalen. Morgen moet ik weer werken (gelukkig maar een halve dag) en als hij morgen moeilijk gaat doen (of een andere dag in de week) dan moet ik gelijk het uwv bellen. Me contract loopt 23/24 mei af en de arbo arts vermoed dat me baas mij idd weg probeert te pesten maar hij heeft ook zwart op wit gezet dat mocht me contract niet verlengd worden dat me baas mij dan wel ziek uit dienst moet melden zodat ik dan een bepaalde uitkering kan krijgen. Ben erg benieuwd hoe me baas morgen zal gaan reageren want ik weet nu al dat als ik morgen aankom dat ik dan gelijk de wc moet gaan schoonmaken (wat nu dus officieel op papier niet meer mag/toegestaan is
Jij gaat niet morgen de wc schoonmaken en als hij dat van je gaat eisen dan ga je lekker naar huis toe. Laat je baas er maar in zakken en denk lekker aan jezelf en je kindje.
Ik zal dat zeker weigeren, heb een vermoeden dat morgen een zeer bewogen ochtend zal zijn want weet nu al dat me baas geen zittend werk heeft voor me
En volgens de arboarts mag je dan naar huis, dus dat is wel fijn.. Gelukkig dat je idd een SUPER arboarts hebt!!
Als jij in de ziektewet gaat vanwege bi dan krijg je een uitkering van het uwi, omdat het zwangerschapsgerelateerd is, het kost je baas dus geen drol.....misschien is hij hier juist op uit..... als jij in de ziektewet zit kan hij jou vervangen als jij ander werk doet niet.....
Je moet zeker zelf geen ontslag nemen want dan krijg je ook geen WW-uitkering. Gewoon alles aangeven aan de Arbo-arts en als die je 100% afkeurt lekker thuis gaan zitten. Als je baas zo gemakkelijk boete's kan betalen dan betaald hij je ook maar door als je ziek thuis zit.
Veel succes en geluk morgen,laat je niet gek maken. Even een andere vraag,ik las da je ivm je zwangerschap (gefeliciteerd nog) niet meer mocht schilderen.. Is dit ivm de gevaarlijke stoffen? Ik dacht dat alle schildersbedrijven officieel verf op waterpassing moeten gebruiken of niet?
Heb je idd deels gelijk in, binnen mogen die verven niet meer maar buiten wel, maar daar heeft me baas schijt aan, arbo heeft er al boetes voor gegeven maar hij betaald die boete gewoon en gaat dan vervolgens lachend verder (het is echt een slaven drijver eerste klas)