Hoi meiden, vandaag ben ik ook begonnen met tempen, omdat ik me afvraag of ik wel een eisprong heb. Ik dacht het schemaatje van Fertilityfriend te gebruiken. Nu heb ik dus gemeten terwijl ik nog in bed lag en net wakker werd. (Want ze zeggen toch dat je het moet doen voor het opstaan). Maar mijn temp. is maar 34.8. Ook wanneer ik een andere thermometer gebruik. Overdag komt hij maar tot 35.2. Ook niet hoog dus. Maar nu kan ik dus het schema niet invullen. Iemand van jullie zo'n ervaring? En wanneer tempen jullie eigenlijk?
Hoi Druif dat is inderdaad wel een erg lage temp. Hoe temp je oraal of anaal? Want anaal is geeft de meest betrouwbare temp. Je zou er anders voor kunnen kiezen om bij je temp altijd 1 graag op te tellen als je dat dan altijd blijft je grafiek er toch hetzelfde uit zien. ik dacht trouwens dat er bij zo'n lage temp al sprake was van onderkoeling zal ff kijken wat ik er van kan vinden.... dit stond op google: Men spreekt van een echte onderkoeling als de temperatuur van de persoon gedaald is tot 35ºC
Druif ook ik vraag me af hoe jij temperatuurt. Tussen de billen is het betrouwbaarts en dat zou ik dan ook doen. Heb je onder de tong of onder de oksel gemeten dan moet je er altijd iets bij op tellen, ik weet zo niet meer hoeveel.
Haha, onderkoeld? Ik heb het anders aardig warm hoor! Er zal wel iets mis zijn met die thermometers dan. Wel gek dat ze alletwee hetzelfde aangeven. Maar er altijd een graad bij optellen is wel een goeie tip!
Ik heb ook een lagere temperatuur hoor! Gemiddeld zo'n 35.5 graden.. Als ik 37 graden heb, heb ik verhoging of koorts.. Mijn HA vertelde me dat dit kwam door een vertraagd metabolisme. Ik ben dan ook ietwat (ahum) aan de dikke kant. Zijn advies was om meer lichaamsbeweging te hebben en ik heb toen een tijdje gejogt. En inderdaad, mijn temp ging iets omhoog.. Aoife