Zenuwen, sollicitatie reisbureau

Discussie in 'De lounge' gestart door Babyke34, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Hallo dames,

Kan iemand me helpen om me te verlossen van mijn zenuwen
    Heb binnenkort een gesprek bij een reisbureau. Dit is echt wat ik heel graag wil, en dus super blij dat ik op gesprek mag.

Iemand die bij een reisbureau werkt?
    Wat kan ik verwachten? Tips meer dan welkom :)

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Denk vooraf na over wie jij bent als persoon bij het reisbureau. Wat vind jij belangrijk, wat verwacht je dat zij belangrijk vinden, wat zijn jouw kwaliteiten die daar heel goed van pas zullen komen.
    Ik neem voor het gemak aan dat je daar verkoopgesprekken gaat doen. Bedenk hoe je klanten benaderd, hoe je verkoopsignalen herkent, hoe je die om kunt zetten in een daadwerkelijke boeking etc. Wat zijn je argumenten om de klant te overtuigen.

Wat zijn naast je sterke kanten ook je ontwikkelpunten, waar wil/ kun/ moet je evt aan werken.

Daarnaast denk ook na wat jij van je werkgever/ team verwacht. Wat vind jij hierin belangrijk? In een ideale wereld, hoe zou jij het dan willen hebben qua werk/ team/ taken etc.

Dit bedenk ik zelf nu even snel, Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust, werk op een reisbureau. Mag evt ook via pb als je dit prettiger vindt.

Succes met je gesprek!!

3. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik werk zelf bij een zakelijk reisbureau en ik heb de afgelopen maanden heel veel sollicitatie gesprekken gehad (ik moest mensen aannemen, niet voor mezelf ;) )

Afhankelijk van het profiel zochten we voornamelijk naar mensen die enthousiast, pro actief, open & affiniteit met de business hadden.

O, en als je echt zenuwachtig bent, kun je dit best benoemen. Juist zeggen dat je het zo graag wilt, je zo uit keek naar dit gesprek en daardoor zenuwachtiger dan verwacht of gewild.

Deel Deze Pagina