Luieruitslag, wat helpt nog?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sitalita, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Heb het inmiddels zo gehad met de luieruitslag...
    Zodra er weer tanden/kiezen op komen, is het weer mis.
    Vandaag weer een huilend kind omdat zn billetjes zo zeer doen (vooral na een vieze broek).
    Heb al zinkzalf (sudocrem) geprobeerd, vaseline, bepanthen, maizena... Maar ik weet t niet meer hoor... we verschonen zn luier echt vaak genoeg.

Iemand evt. ervaring met weleda calendula billenzalf?..
    Ik weet t namelijk niet meer hoor, vind t zo sneu!

2. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

Apr 12, 2009
    198
    0
    16
    hallo,

Zielig he als ze zon uitslag hebben. Ik heb bij onze apotheek zinkpasta gehaald. Is dikker als gewone zinkzalf. Erg fijn want hier helpt het erg goed.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je kindje een slaapje doet, even gewoon met blote billetjes op een handdoek leggen bv, dat schijnt ook goed te helpen.

4. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Lastig he en oh zo niet niet leuk. Hier gelukkig bijna geen last van. Wat heel goed helpt (zus veel ervaringen bij kinderdagverblijf) is een dikke laag bepanthen en een hele dikke laag maïzena. Helaas zie ik het al in je lijstje staan maar dacht misschien smeer je niet dik genoeg. en vaker de luier verschonen dat de billen echt goed droog blijven maar dat deed je misschien ook al. Hopelijk heeft iemand anders de gouden tip.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    hier zink olie. deed wonderen bij mijn zoontje. ik had het vanuit het ziekenhuis gekregen, maar misschien dat de apotheek het ook verkoopt.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik deed babyolie en dan maizena er op. De olie zorgt er voor dat het vocht niet in de billetjes trekt, en de maizena neemt het vocht op.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik woon in B dus weet niet of het in NL te verkrijgen is.

Bij zoonlief hielp Inotyol zalf heel erg goed. Is een zalf die niet specifiek voor luieruitslag dient, maar legt een dikke vette laag op het huidje waardoor de urine en stoelgang er niet dadelijk op kan.

Bij ons meisje helpt op het moment de luierzalf van Galenco erg goed en de Daktozin pasta. Sudocreme smeer ik preventief want het helpt bij haar niet zo goed.

8. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik weet niet of je dit misschien al doet, maar als je zijn billen schoon maakt dan niet met gewone billendoekjes doen want die kunnen erg branden bij kapotte billen. In plaats daarvan kun je beter de billen schoon maken met gazen met olie (olijfolie, arachideolie) en daarna dik insmeren met zinkzalf. En zo vaak mogelijk zonder luier inderdaad.

9. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    En dan bedoel ik inderdaad die dikke zinkzalf, niet sudocreme. Volgens mij kun je die zinkzalf ook op recept halen van de huisarts.

10. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Edelzalf is het wondermiddel!!!
    Heb dat van mijn verloskundige nog als tip gekregen en nooit meer luieruitslag!! Je kunt het bestellen via de webshop van apotheek in Groningen of afhalen daar.
    Het is een combi van zinkzalf/vaseline en nog wat meer maar werkt super goed en is niet duur!

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Oliedoekjes gebruiken voor het afvegen! (hebben ze nog bij het kruidvat) en bepanthen smeren, dat werkt ook iets pijnstillend. En verder niet teveel doen, wisselen van smeersels kan juist luieruitslag in de hand werken.

12. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

Aug 24, 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Zalfje bij de dokter halen!

13. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    ochh zo sneu...luieruitslag...mijn oudste zoontje had het ook heel erg, soms echt de billen kapot, krijsen aan toe met verschonen.
    had ook echt werkelijk alles geprobeerd.
    maar wat help, de luierdoekjes [tijdelijk] de deur uit! gewoon met een
    washand, en beetje lauw water. overdag zo vaak mogelijk de billen aan de lucht laten drogen. en na het verschonen bloem op de billen strooien. en natuurlijk zo min mogelijk in een vieze luier laten lopen.
    toen was het bij mijn zoontje gelukkig snel over!
    succes!

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Zodra het kan luier uit overdag. Wordt wel dweilen maar dat hept echt. Verder naar de huisarts kijken of er een shimmel bij zit, dan krijg je miconazol evt met hydrocortison (zoiets) en vraag om zinkpasta. Zit er ook middenin en het begint nu met bovenstaande op te knappen.

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Ga hem morgenochtend maar eens een tijd in zn blote billen laten lopen thuis..
    En als het niet over gaat inderdaad maar eens naar de huisarts.
    Denk zelf niet dat het een schimmeltje is hoor, hij zit weer tegen een aantal kiezen en hoektanden aan te hikken.

Bedankt voor alle tips!

Zijn er nog mensen met ervaring met die Weleda billenzalf?

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Bij ons ook altijd met tanden en kiezen (nu weer een kies) en tch elke keer een schimmel erbij gehad. Je kunt het herkennen aan een randje om de uitslag wat schilfert. Maar probeer indd even twee dagen in alleen bovenkleding en als hij op de bank gaat zitten een handdoek eronder; bij het slapen ook. Helpt het niet voldoende toch indd even de huisarts bellen.

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Super, dank je! (heb nog geen randje om de uitslag ontdekt).. maar anders inderdaad naar de huisarts hoor.

Vervelend he met die kleintjes.. zo sneu!

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Ik word er ook helemaal gek van. Heb meerdere keren een topic hierover geopend. We hebben er hier om de haverklap last van. Maar ik herken het van mijn oudste. Zodra hij zindelijk was was het pas echt over. En nu? Zodra hij een keer niet goed geveegd heeft wordt het gelijk weer knalrod. Denk dat ze gewoon een erg gevoelige huid hebben daar.

19. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Bij ons helpt alleen de zinkzalf van huismerk kruidvat

20. Venice

Venice Actief lid

Nov 15, 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ander merk luiers geprobeerd? Verder inderdaad even geen doekjes.

Share This Page