Heb je gemeld ja.. maar ook dat je het hier in Nederland toch nog wel erger vind. Edit: Veel erger zelfs.
ben wel benieuwd hoe dat dan zit met de kindersterfte (door honger en vitaminetekort) hier in nederland waar je aan refereert, hoe bedoel je dat dan? Ik weet dat elk kind dat op de 1e hulp van een nederlands ziekenhuis komt (legaal of illegaal) wordt geholpen dus kan me er weinig bij voorstellen. Tja of het moet een misdrijf zijn van de ouders, dat is een ander verhaal.
nog even iets, in NL zijn de zorgfaciliteiten ERG goed. en die baby sterfte, denk je echt dat ze landen als haitti hebben mee gerekend. NO WAY, ik denk als je die landen erbij neemt, ze met STIP op nummer 1 staan...... Elk kind KAN in nederland zorg krijgen, daar zijn altijd regelingen voor, er zijn hier altijd super goede ziekenhuizen voor handen, en vitamine te kort??? ik heb daar ook niet echt van gehoord nog, maargoed misschien weet ik niet alles. Maar ik weet wel dat elk mens hier recht heeft op een uitkering, zorg, kinderbijslag, school, en noem maar op...... in haiti hebben ze geen van allen! die mensen zijn echt straat arm, en dat KAN en MAG je niet vergelijken met NL.... ik vind dit nog steeds echt heeeeeel erg. en nu stop ik ermee !!!
't is heel simpel mensen.... Je stort wat geld OF niet! Klaar.... Ik snap niet dat er een discussie moet ontstaan over zoiets vreselijks! Hou in dit geval gewoon je mening even voor je ... Wil je eigen land helpen..meld je dan ergens aan als vrijwilliger! Help je liever de dieren .. dan is er altijd PETA of het WNF! Wil je de Haïtianen helpen ... stort dan op giro 555! Maar hou op met deze onzinnige discussie!
Dat was ik die zich dat afvroeg (en misschien wel meerderen, heb niet alles gelezen). Vind er persoonlijk helemaal niets offtopic aan want heel dit topic is ondertussen wel vervuild Was gewoon een vraag naar aanleding van wat er allemaal werd geroepen. Vind het dan alleen jammer dat er een heleboel heel hard schreeuwen over hoe erg het wel niet in eigen land is en dat we dan eerst maar hier moeten beginnen maar vervolgens niets meer van zich laten horen wanneer de vraag wordt gesteld wat ze dan precies doen aan de 'armoede' in NL..dan is het opeens offtopic
inderdaad! zoveel mensen zoveel meningen, dus niet iedereen zal typen wat jij wilt lezen Eleni. Overigen wat Eleni zegt klopt wel vind ik, lekker doen en datgene steunen waar je je goed bij voelt.
ik ben vrijwilliger bij de voedselbank dus ja zie eenmaal een hoop elende sorry dit was mijn mening en gelukkig mogen we allemaal ons eigen mening hebben MIJN reden waarom IK niet stort verder ga ik niet oftopic anders had ik wel een topic geopent over armoede in nederland..
jammer dat de discussie wordt doodgeslagen. ik vond het wel interessant met de verschillende bijdragen van iedereen. verschil van mening geeft juist kleur..
Ja jammer.. ben ook wel benieuwd hoeveel kindjes er zo ongeveer in Nederland overlijden wegens honger en vitaminegebrek, en waarom het hier zoveel slechter als nu in Haiti.
Ik ook ! Volgens mij is ze een beetje stom, volgens mij was de doodgeboorte hier in NL het hoogst van europa en niet kindjes die al geboren zijn. Al is doodgeboorte ook heel erg maar wel een groot verschil tussen doodgeboorte en dood door honger en vitamine tekort
sorry hoor, maar dit is nou ook weer niet nodig? We kunnen met zn allen van mening verschillen maar om nou iemand stom te noemen vind ik wel erg ver gaan, slaat werkelijk waar nergens op, je hoeft elkaar niet persoonlijk aan te vallen. Begint zo echt op een kleuterklas te lijken.
Jammer dat het nu net lijkt alsof wanneer je aangeeft geen geld te doneren dat je de situatie in Haiti zou vergelijken met de situatie in Nederland. Ik wil even hierbij duidelijk maken dat ik het absoluut niet eens ben met Mandy, maar toch geen geld stort. Een vergelijking slaat helemaal nergens op, dan sta je volkomen buiten de realiteit en heb je het nieuws niet gevolgd.
Ben daar ook wel benieuwd naar. Ik zou zelf nooit ontkennen, dat mensen het hier in NL slecht kunnen hebben. We hebben zelf ook aan de grond gezeten en met minder dan minimaal moeten doen. Maar ik heb ook gezien hoe het er in andere landen aan toe kan gaan, ik ben zelf een paar maanden in Sudan geweest het land waar mijn man vandaan komt. Ik kan nog steeds dromen van wat ik daar gezien heb. Moeders die ondervoed zijn en hun baby niet meer daardoor kunnen voeden. Kinderen die geen ouders meer hebben die zijn vermoord en zelf zijn meegenomen om in het leger te vechten. Meesten leven nu op straat missen vaak ledenmaten, en zijn zowel psychisch als lichamelijk voor het leven getekend. Het land word onderdrukt er is een dictator aan de macht, de mensen willen veranderen die willen er iets goeds van maken, maar ze krijgen er geen kans voor. Als ze in opstand komen word op een gewelddadige manier hun mond gesnoerd. Sinds ik dat heb gezien zul je mij nooit meer horen klagen over hoe slecht het leven kan zijn. Hoe slecht het bij ons ook is geweest, ik weet nu dat het nog veel erger kan zijn.
IK mag het toch erg vinden dat er een hoop geld gestort word in het buitenland door onze regering waar ik niks over te zeggen heb.. ik heb het idd over doorgeboorte in nederland is veel te hoog zou meer onderzoek meer echos bijvoorbeeld naar gedaan kunnen worden als er meer geld door het rijk voor was! heb het niet over cijfers.. heb het er over dat het in nederland ook gebeurt dat er kindjes overlijden aan ondervoeding dat er hier ook kindjes uitgemergelt zijn en ja ik vind het verschrikkelijk dat het in arme landen nog veeeeel erger is.. maar wij zijn toch een welvarend land nogmaals dit is MIJN mening
Ik wilde het ook anders formuleren dan het er staat, ben zelf een beetje stom .. Bedoel ook niet dat Mandytju stom is, maar dat ze er dingen bij haalt die niet waar zijn en IK dat dus "stom" vind. Mijn excussen Mandytju, jij bent dus niet stom.