help de slachtoffers van Haïti, giro 555

Discussie in 'De lounge' gestart door loopy, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

begrijp ik (hopelijk verkeerd) dat je vindt dat ze het in Haiti niet nodig hebben?

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik heb nog niet gedoneerd en ik twijfel of ik het zal doen. Ik vind het zo erg dat al die miljoenen zomaar naar de mensen zijn gegaan die het al goed hádden bij de tsunami ramp en niet naar de arme kanslozen die daar dakloos en zonder eten waren :(

3. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    ik zal wel weer genoeg comentaar over me heen krijgen maar gelukkig heb ik een brede rug!

goed te zien dat we allemaal onze eigen mening durven te geven!

wel moeilijk om te zien dat jullie elkaars mening niet accepteren!

maar zo te zien op tv en op de radio vandaag word er genoeg gegeven! gelukkig maar de situatie is daar idd verschrikkelijk heb nooit iets anders beweert..
    maar mijn mening blijft hetzelfde ik geef niet ook ik geef liever mijn eigen land! vind het ook erg tegen me gevoel in dat bedragen verdubbelt worden enzo terwijl het zonder verdubbeling ook genoeg kon berijken!

er begon iemand over de watersnoodsramp?? (sorry als ik het verkeert gelezen heb) mijn groot ouders hebben de ramp meegemaakt,, woonen in zeeland.. en die zeggen alleen maar.. waarom denk je dat oudere mensen bijna nooit zulke dingen geld geven.. juist toen stonden ze er ook alleen voor! en waaren er maar een aantal landen die meeholpen.. en nee dat waaren niet landen zoals Haïti

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat was ook in 1953 he..

5. Skye

Skye Niet meer actief

Hoor je mij zeggen dat ik het dom vind dat mensen geld doneren?? Nee dus!!! Hardstikke goed dat iedereen geld inzamelt, maar ik zeg alleen maar dat ik daar niet aan mee doe!! Ik doneer hier in nederland genoeg geld aan goede doelen oa aan bijvoorbeeld de kankerbestrijding! En dat is ook erg, als je kanker hebt ofzo. De wereld stopt niet gelijk bij een aardbeving in Haiti ofzo!

6. Skye

Skye Niet meer actief

En dat begrijp je dus idd verkeerd. Niks mis mee dat mensen geld inzamelen, maar ik geef niks! Ik geef aan de stichtingen hier in nederland zoals bijvoorbeeld de kankerbestrijding!! En persoonlijk vind ik dat niet minder erg dan de ramp in Haiti

7. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Meiden,

Ik had begrepen dat Artsen zonder grenzen wel goed met het gedoneerde geld omgaan.
    Er blijft inderdaad altijd veel geld aan de strijkstok hangen. Ik ben er geen voorstander van om aan die hulpinstanties te doneren.
    Heb zelf een adoptiekind in de Filipijnen en weet dat mijn geld daar goed terecht komt.

Er zijn ook particuliere die wel goed met het geld omgaan en er zelf zorg voor dragen dat het geld goed terecht komt.

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar zou je nog antwoord kunnen geven op mijn vraag?

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik had al een keer een link neergezet maar doe het nog een keer voor de geinteresseerden:

www.hartvoorhaiti.nl ik weet 200% zeker dat dit geld goed terecht komt omdat er iemand van onze kerk aan verbonden is die jaren in Haiti heeft gewoond en mede oprichter is. Op de site lees je meer informatie. Het gedoneerde geld wordt gebruikt voor de eerste levensbehoeften: water, eten, medicatie. Het is een tehuis met 120 kinderen, 70 bejaarden en er worden zo'n 300 burgers opgevangen op hun terrein momenteel.

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het is beide erg. En iedereen moet zelf weten wat hij of zij met zijn geld doet, maar het kan ook EN zijn in plaats van OF. Maar dat is mijn mening en die delen wij niet en daar zullen we elkaar in moeten respecteren toch? :)

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

oh nou gelukkig begrijp ik het verkeerd toch? :)

13. Skye

Skye Niet meer actief

Dat zou ik niet dom vinden en dat zou ik wel waarderen. Maar daarmee zeg ik niet dat ik daarom nu wel moet gaan doneren. Dat vind ik altijd zo dom----> deze opmerking zal wel komen!!!. "Als je zelf geen geld geeft, moet je het ook niet aannemen als jij een keer in dezelfde situatie verkeert".

14. Skye

Skye Niet meer actief

Ja tuurlijk kan het beide, maar er zijn wel meer goede doelen dan alleen deze twee. Keuzes moet je maken! Anders kan ik net zo goed gelijk al mijn geld weggooien. Goede doelen genoeg op de wereld dacht ik zo. Ik geef aan meerdere goede doelen en daarin moet ikm keuzes maken waar ik wel en niet mijn geld aan geef!

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee dat zeg ik niet en zeg ook absoluut niet dat je MOET doneren, helemaal niet.. alleen vind ik ´eigen volk´ eerst redelijk egoistisch, vooral omdat we het hier in Nederland helemaal niet zo slecht hebben en die mensen daar gewoon afhankelijk zijn van de rest van de wereld op dit moment.

16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Heb me net even door 32 pagina's heen geworsteld. Wat een verschillende reacties zeg en wat een vreselijke reacties ook.
    Sorry, eigen volk? Ik heb helemaal niets met eigen volk. Wie zijn dat? In elk geval mensen die mijn geld niet verdienen. Maar goed, dat is dus off topic.

On topic, ja ik ga zeer zeker geld geven. Hier op het werk hebben ze ook al opgehaald maar had helaas geen contanten op zak maar zal vanavond eens kijken naar die site van Zora. Denk dat wij misschien een deel op 555 zullen storten, ook al gaat niet alles naar Haiti en een deel naar een particulier initiatief.

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Tuurlijk, dat is jouw keus en daar kan en mag ik niet over oordelen. Want het is jouw geld. ;)

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.372
    6.945
    113
  19. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Voor iedereen die van mening is dat het geld voor de Tsunami zo slecht terecht is gekomen via giro 555:

Wat gaat de SHO doen met het geld dat over is van de Tsunami?
    Dit geld besteden we aan de ramp in Haïti. Er is hier sprake van een grote noodhulpsituatie, de behoeften zijn groot.

Dat geld is gegeven aan de Tsunami. We weten dat er in dat gebied nog steeds mensen te kampen hebben met de gevolgen van de Tsunami. Waarom geeft SHO daar het geld dan niet alsnog aan uit? De SHO organisaties zijn daar nog steeds werkzaam, maar financieren hun activiteiten nu vanuit hun reguliere budget. Geld gegeven aan SHO is bestemd voor noodhulp en de eerste fasen van wederopbouw.

Hoe kan het dat er geld over is?
    Voor de Tsunami-actie werd heel veel geld gedoneerd door het Nederlandse publiek. De SHO haalde in totaal 208 miljoen om slachtoffers hulp te bieden. Dit geld is verdeeld over 18 hulporganisaties die noodhulp hebben geboden en hulp bij wederopbouw. Na drie jaar is de actie afgesloten. Toen was 99,7% van het ingezamelde geld besteed. De overige 0,3% ( 730.000 euro) was niet besteed binnen de drie jaar door goedkopere uitvoering van projecten.

(bron: www.giro555.nl veelgestelde vragen en antwoorden)

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.372
    6.945
    113
    Essie, goede aanvulling!

Deel Deze Pagina