help de slachtoffers van Haïti, giro 555

Discussie in 'De lounge' gestart door loopy, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hartverwarmende acties met super opbrengst he! :)

2. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Wat een vreselijke beelden kwamen er vanavond voorbij en wat baal ik dat ik echt niks kan missen. Uit alle macht proberen we van een salaris momenteel twee gezinnen te onderhouden en het is echt heel moeilijk. Ben wel trots op het feit dat zo'n klein land zo groot kan zijn in het bieden van hulp ( geld).
    Je zal er maar wonen.........

Al is het maar 1 euro, van het komende salaris gaan we het proberen te storten.

3. Female

Female Niet meer actief

Vanwege al die verhalen dat een groot deel blijft 'hangen' vh geld twijfel ik nog.
    Ik zou veel liever een voedsel- kledingpakket oid sturen. (iig een manier waarop je zeker weet dat het echt allemaal bij de mensen komt)
    Maar of dat mogelijk is...? Zal het uit mn werk eens opzoeken op internet..

4. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jullie hebben óók gestort hoor! Via de belasting. Want de overheid heeft het bedrag verdubbeld en daar hebben jullie ook aan bijgedragen natuurlijk. Door inkomstenbelasting af te dragen. Dus voel je absoluut niet schuldig. Iedereen draagt bij namelijk.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik kon niet naar de beelden kijken gisteren, vond het vreselijk!
    Kinderen die gewond zijn en dan dat kindje wat vast zat en gilde, ik kon m'n tranen niet bedwingen het zouden je kinderen zijn, of het zou je familie zijn die daar dood op straat liggen.
    75000 doden echt verschrikkelijk!

Ik ga dit weekend koekjes bakken met m'n zoon en verkopen.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Super al die bedragen!!!! Maar het kan nog meer worden als we weggeven wat we kunnen missen!
    Wij geven zondag nog een bedrag aan de kerk voor Haïti.

Verschrikkelijk al die beelden maar wel goed dat we eens met onze neus op de feiten gedrukt worden wij hebben het hier zo goed alles wat ons hartje begeerd hopelijk kunnen we voor de mensen in Haïti wat betekenen zodat ze hun leven weer op kunnen bouwen.
    Wel zijn ze voor het leven getekend.... :(

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Er komt altijd een deel (groot?) deel WEL terecht waar het terecht moet komen en daar doe je het voor, toch?

Overigens werken er gewoon mensen bij liefdadigheidsinstellingen die een salaris ontvangen, daar is toch niks mis mee? Die mensen moeten ook eten en huur betalen. Je kan niet een professionele organisatie opzetten zonder betaald personeel. Dan zijn er veel kosten voor bijvoorbeeld vervoer en ook dat hoort erbij ook al zijn het nog niet de mensen zelf die dat ontvangen, ze hebben er wel profijt van.
    (Op het moment dat lonen van directeuren of raden van bestuur oid exorbitant hoog worden, heb ik er wel problemen mee en ik vind het aso dat die mensen zich zo grof laten betalen. Maar dan nog komt er echt wel geld terecht bij de mensen die het nodig hebben).

8. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Wij gaan ook nog doneren.

Ik vind dat ieder mens recht heeft op een aantal eerste levensbehoeften (water, eten, veiligheid, kleding en een dak boven je hoofd). Ongeacht waar je woont.

In Haiti ontbreekt het heel veel mensen aan deze eerste levensbehoeften. Als ik door te doneren een kleine bijdrage kan leveren aan noodhulp en wederopbouw, dan doe ik dat graag.

9. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik hoorde gisteren op radio 555 iemand zeggen: (weet de juiste bedragen niet meer) als je 100 euro doneert en er blijft 25 euro aan de strijkstok hangen, krijgen de slachtoffers 75 euro. als je niks geeft, krijgen de slachtoffers niks.

ik ben supertrots op iedereen die wat heeft gedoneerd!

10. Writer

Writer Niet meer actief

ik ben ook erg trots op nederland:)
    gisteren met blijheid naar de programma 555 gekeken dat zo veel geld was binnen gekomen ,maakte me echt gelukkig ,voor de mensen daar dan;)

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wat een heen- en weer gekakel over het wel of niet doneren..

Ik respecteer mensen die niet kunnen storten omdat ze het gewoonweg niet hebben.. vreselijk als dat zo is..
    Maar gister was er op radio 555 een meisje van (ik meen) 11 jaar die 3 euro wilde doneren.. Je kan zeggen, het is maar 3 euro maar voor dat meisje is dat enorm veel. Diep respect voor haar ouders die dat meisje hebben bijgebracht dat het goed is om te storten..

Buiten het feit dat deze mensen nu dakloos zijn, geen eten meer hebben en familieleden kwijt zijn worden ze straks nog eens getroffen.. Er zal de komende jaren geen toerist meer komen op Haiti.. En toerisme is juist datgeen waar ze Haiti ook op leven.

Ik zou graag willen dat ieder zijn trots eens opzij kan zetten en gewoon iets zou geven.. Of je nou 1, 10, 100 of 1000 euro kan missen... elke euro is er 1..

Ik hoop dat een ieder die niets geeft en het wel kan missen zichzelf nog recht in de ogen kan aankijken als diegene lekker zit te eten of als diegene straks in de zomer op zijn of haar kont zit in een lekkere vakantiebestemming..

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn werk heeft vandaag namens alle medewerkers 1 euro gedoneerd. Dit heeft een ton opgebracht.

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

geweldig! wat veel medewerkers dan!

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Groot concern :) Gelukkig maar ,zo kan er een mooi bedrag bij elkaar gedaan worden.

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

tot nu toe 111.000 doden staat in de krant vanmorgen, :(

16. yara06

yara06 Actief lid

10 mrt 2007
    119
    0
    0
    Mocht je het kunnen missen, geld geven. Deze mensen hebben het hard nodig!!!!

17. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Heb besloten van de week fotokaarten te gaan verkopen.
    Heb er een paar honderd ingekocht.
    Hoop op een groot succes!

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik heb zojuist vrijwillig in het telefoonteam gezeten om calls weg te werken.. alle mensen die teruggebeld moeten worden..
    Het was ongelooflijk leuk om te doen en ik ben blij dat ik mijn steentje ook op deze manier heb kunnen bijdragen

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik wilde eerst niet doneren omdat ik denk dat het niet goed terecht komt. Haïti is vreselijk corrupt en crimineel. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen en kan het geld missen dus heb vandaag een bedrag overgemaakt. Ook al komt het niet goed terecht, dan is het nog alleen voor mijn eigen gevoel.

20. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    wat ontzettend goed dat je dit wilt doen alleen vind ik het jammer dat de mensen die dus met de actie gebeld hebben nu pas terug gebeld worden. Dat geld wordt dus niet meer verdubbeld. Mijn schoonmoeder vond dit heel erg jammer.

Deel Deze Pagina