help de slachtoffers van Haïti, giro 555

Discussie in 'De lounge' gestart door loopy, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ja sorry maar zo denk ik er gewoon over, ik kan het anders formuleren maar ja ik word er ook gewoon pissed om als mensen zeggen dat de armoede in nederland wel mee valt .. tuurlijk is het niet te vergelijken met wat er in haiti gebeurd maar toch ...

Dus mensen die er niet tegen kunnen moeten het maar niet lezen wat ik typ ;)

en idd ieder zijn mening en hoe ik het formuleer is mijn mening ;)

2. danip

danip Niet meer actief

Uhm ik lees wel, ik ben het alleen niet met je eens.

Jij vind dat Nederlanders voor gaan, ik vind dat niet. Ik vind het belangrijker om de extremere problemen eerst aan te pakken, jij vind dat we beter ons geld kunnen geven aan Nederlanders die het volgens jou ook extreem moeilijk hebben. Klaar toch, we denken er gewoon anders over.

By the way snap ik heel goed waarom mensen niet aan dit gironummer overmaken. Ik geef het zelf over naar mensen die ik ken en die er zelf heen gaan (ze komen er oorspronkelijk vandaan) Dus dat bedoel ik niet.

3. danip

danip Niet meer actief

Helemaal mee eens!

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok! Maar ik wilde het toch even gezegd hebben. ;)
    Het begon me op te vallen dat je steeds botter werd.
    En tja lezen doe je het wel natuurlijk, als je het topic doorleest.

5. chantal1984

Tja, that's me ;)

En idd lezen doe je het toch maar je hoeft er niet op te reageren ;)

maar goed nu gaan we wel heel off topic ..

6. chantal1984

We worden het idd niet eens, en dat kan ...

7. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Helemaal met je eens....

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wat een gezeik allemaal. Ja, er is armoede in Nederland, maar je gaat hier niet dood van de honger, daar wel! Het armste land van de wereld wordt getroffen door een megaramp en dan durf je te zeggen dat we 'eerst ons eigen volk' moeten helpen?

Heel, heel eng.

9. chantal1984

Eerst ons land, we moeten al jaren ons eigen land helpen niet nu ineens ... maar nederland geeft liever zijn centen aan andere landen .. zo mogen best geld doneren aan de arme landen of in dit geval aan haiti maar dan moeten ze eens eerlijk zijn en ook daadwerkelijk al het geld doneren aan haiti en niet meer dan de helft in eigen zakken steken ..

Maar als jij liever je eigen volk laat verhongeren dan kan dat .. Dat vind ik eng, heel eng ...

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik help iedereen, ongeacht waar ze vandaan komen of waar ze wonen. Zo geef ik aan goede doelen in Nederland en in het buitenland, aan de straatkrantverkoper, aan familie en vrienden, we onderhouden bijna mijn hele schoonfamilie (en die is erg groot).

Er verhongert NIEMAND in Nederland.

11. chantal1984

zucht ...

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    En als je geen geld wilt overmaken, dan stuur je toch een pakket via DHL?

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Sorry maar dat vind ik erg kort door de bocht..
    ze zegt toch niet dat je Haiti niet moet helpen? nogmaals,
    hebben mensen in NL zonder dak boven hun hoofd geen recht op hulp?
    (bij de meeste opvangcentra mag je maar een beperkt aantal nachten achter elkaar overnachten/verblijven.. Daarna word je gewoon de straat weer opgeschopt bij wijze van spreken)
    Nogmaals armoe hier en armoede in Haiti is niet met elkaar te vergelijken maar ook hier in NL wachten mensen op hulp...

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nogmaals, want er word overheen gelezen:

bestaat er zoiets? Dan moet daar wat meer bekendheid aan worden gegeven.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Waardevol: Geen idee eigenlijk.. kan wel even googlen..

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    pff zie door de bomen het bos niet meer.. zijn zoveel goede doelen in NL maar het meest voor het buitenland.. hier flesalarm! ff voeden..
    dan gelijk maar kijken of mn bankpas het weer doet.. zal wel niet.. kan ik wat overmaken.

17. zara06

zara06 Actief lid

18 jan 2007
    160
    0
    16
    nou ik zie meer mensen in de winkelstraat shoppen dan dat er daklozen zijn.sommige kiezen er zelf voor om dakloos te worden.hier kan je nog ergens terecht.zo hopeloos vind ik nl niet.

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb ook weleens gezien dat iemand die een daklozenkrant stond te verkopen een shaggie stond te roken. Maar daar geef ik mijn geld niet aan uit! Dan moet ie ook verstandig mee om gaan.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja en degene die de daklozenkrant verkoopt rijdt aan het eind van de dag weg in een mercedes!!!

20. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Roepen we jou ter verantwoording over hoe je je inkomen besteedt?

Hij of zij doet er toch wat voor?

Deel Deze Pagina