Boodschappen doen, thee drinken bij een vriendin, huishouden, Jamila vermaken en verzorgen. Soms gaan we een eindje lopen als het lekker weer is.
Ik gok hetzelfde als wat (parttime) werkende vrouwen (waaronder ik) ook doen op de dagen dat ze niet werken. Huishouden, boodschappen, voor de kinderen zorgen, afspreken met vriendinnen etc.
Ik ga veel naar buiten, wandelingen maken met N en de hond. Ook spreek ik veel af met vrienden. Daarnaast doe ik het huishouden, de boodschappen en kook ik.
Boodschappen de oudste naar school brengen ophalen. met de twee andere naar de kinderboerderij of speeltuin. Het huishouden de was. Gewoon knutselen hier aan tafel. Naar de peuterochtend in de bieb. Koffie drinken bij de buren. Shoppen in het dorp.
kids naar school krijgen , huishouden, boodschappen, tuin, verbouwen, hardlopen als de kids op school zijn. en niet dagelijks of wekelijks maar ik ga ook wel eens met mijn moeder of een vriendin lekker shoppen of ergens ontbijten. heb geen tijd voor hobbys oid en hang ook echt niet de hele dag op de bank zoals sommigen denken
drie kinderen verzorgen met hun natje en droogje. heen en weer rijden tussen school, zwemclub en dansles, peuterspeelzaal. groot huis om bij te houden, koken wassen strijken, fietsen naar de markt of speeltuintje,boodschappen doen, bij oma op de koffie, veel verkopen op marktplaats en via facebook
Het complete huishouden, kinderen halen en brengen, boodschapoen doen, koken, knutselen/spelen/bouwen etc met kids, naar de speeltuin, naar bureau/controles etc. Op school helpen, naar voorleesuurtjes. Kindjes douchen, verhaaltjes lezen. Play dates regelen en entertainen. Zo gaat de lijst elke dag door. Ik vind het geweldig, heel veel rust in huis. Kids weten dat ik er altijd voor ze ben, het huis is altijd helemaal aan kant.
Huishouden, boodschappen, koken, voor J. zorgen en hem vermaken en op dit moment af en toe wat afspreken maar vaak kies ik voor rusten ivm de zwangerschap en weinig slaap.
Sporten, winkelen, hobby, schoonmaken, waar ik zin in heb... ( tussen 8.30 en 14.00 uur) Na 14.00 uur...voor de kinderen zorgen
Het huishouden, boodschappen doen, koken, afspreken met vriendinnen, spelen met Ivan, lopen met Ivan en de hond. Dat zijn zo'n beetje de dagelijkse bezigheden
Huishouden, koken, boodschappen gecombineerd met wandelingen. Theeluiten en spelen met dochterlief. Straks ga ik wekelijks met haar zwemmen. Verder weinig sociale contacten hier dus ga zelden de deur uit voor een op-de-koffie-momenten.
Voor 4 Kids zorgen en dieren.. 1 kind school brengen halen.. 3 Kids thuis .. Baby voeden .. Wandelen of speeltuin of ff naar vriendinnen of mijn moeder.. Huishouden , boodschappen , koken.. Eigenlijk van alles.. Soms kom ik tijd te kort
Ik ben een werkende moeder die regelmatig een paar maanden 'spijbelt' om thuisblijfmama te zijn. Ik heb in september weer een nieuwe klus en heb nu vijf maanden bewust even niks. Uiteraard doe ik de standaard zaken die elke ouder doet of je nu werkt of niet. Boodschappen, huishouden, naar school brengen, contact met vrienden etc. Ik heb nu wel meer tijd voor extra dingen. Ik ben mij nu hard aan het maken voor een speeltuin in onze straat. Verder ben ik een tafeltent aan het naaien en ben ik samen met de oudste een onlinecursus kindermassage aan het volgen. Verder ook gewoon meer tijd voor mijn hobby's en zit ik regelmatig met een goed boek in de tuin van het zonnetje te genieten als de kinderen aan het spelen zijn. Bovenal doe ik alles veel langzamer. Ik neem overal meer de tijd voor en heb echt de vakantiemodus aanstaan. Heerlijk! Dat tijd te kort hebben als je thuis bent herken ik dus echt niet.
O ik wel...regelmatig vergeet ik thuis schoon te maken ( geen tijd) Ik doe liever leuke dingen Dus dan schuift het 1 dag op.... of soms 2 dagen
Het huis schoonmaken staat ook niet echt in mijn prioriteitenlijst. Daarom heb ik waarschijnlijk ook tijd over . En ik ga nu ook bekennen dat ik ondanks dat ik niet werk mijn huishoudelijke hulp niet heb opgezegd . Ik vond het zo zielig als ze tijdelijk geen werk zou hebben....
Hier is het een andere situatie gezien mijn kinderen thuisonderwijs krijgen. Ik doe het huishouden, we gaan naar musea, bijeenkomsten, clubjes en doen (soms) ook nog wat leren uit boeken. Wij leren voornamelijk uit de praktijk, en vooral waar de kinderen interesse in hebben, we volgen geen vast programma oid. We zijn voornamelijk heel veel onderweg (in een groep of alleen, dat ligt aan wat de middelste die dag aan kan)
Ik doe een heleboel en ik ben blij dat ik er geen baan bij heb buitenshuis. Ik zou niet weten hoe ik het voor elkaar zou krijgen met 5 kinderen. Ik doe verder helemaal geen extra dingen voor mezelf, maar wel weer extra dingen voor school. Bijvoorbeeld mee gaan met een uitje, helpen in de klas, pleinwacht lopen enz. Daarvoor zijn er altijd te weinig moeders omdat bijna iedereen werkt.... Ik werk verder nog wel voor het bedrijf van mijn man (administratie) maar dat doe ik voornamelijk in de avonduren, als de kinderen in bed liggen en mijn huis aan kant is. Ik heb buitenshuis gewerkt totdat onze oudste 4 jaar werd (we hadden toen 3 kinderen) natuurlijk deed ik het huishouden toen ook gewoon in de dagen dat ik thuis was, maar wel op een heel andere manier. Alles moest veel sneller, en als er iets tussen kwam (bijv ziekte of een onverwachte afspraak) dan raakte ik in de stress omdat het allemaal maar net lukte. Ik ben blij dat ik die tijd achter de rug heb en dat ik het nou gewoon op mijn eigen tempo mag doen. En dat ik tijd heb voor andere dingen, zoals vrijwilligerswerk. Daar zijn ook altijd te weinig mensen voor omdat iedereen het zo druk heeft.... En voor die het leuk vinden om te lezen dit heb ik gister gedaan: van half 7 tot kwart over 8 er voor gezorgd dat er 5 kinderen aangekleed zijn en gegeten hebben. Tot 11 uur het huis aan kant, de was gestreken/gevouwen en opgeruimd. Het hele huis gestofzuigd, de toiletten gedaan en de badkamers. Om 11 uur boodschappen gaan doen, want de kasten zijn alwéér leeg. Om 12 uur op school gearriveerd om pleinwacht te lopen tot 1 uur. Om 1 uur snel met de 2 jongsten gegeten en de kleinste op bed gelegd. Het eten klaar gezet en op een jongetje van vrienden gepast. Om kwart over 3 komen de 3 oudsten van school. Eén van hen heeft een vriendinnetje bij zich. Rond half 5 gaat het vriendinnetje en het jongetje van vrienden naar huis, want ik moet mijn zoon naar turnen brengen. Van 5 tot 6 geassisteerd bij de turnles van zoonlief. Snel naar huis gecrosst en aan tafel gegaan. Om 7 uur de jongste 3 in bad gestopt samen met manlief, daarna de 2 oudsten geholpen met hun huiswerk. De vaat opgeruimd en nog snel een was in de machine gestopt. Om 10 uur was ik blij dat ik zat....
Zorg van mijn zoontje is lichamelijk behoorlijk zwaar daar gaat dan ook al mijn energie naar uit. Ik maak per dag iets schoon. En in de avond sport ik