Hallo meiden ! Ik heb een lieve zoon van 3 en een lief meisje van 8 weken. Bij mijn zoontje vond ik al dat alles zo snel ging maar bij ons meisje lijkt alles nog veel sneller te gaan ! Het lijkt of de dagen voorbij vliegen ... de weken ... de maanden ... Afgelopen week waren we de laatste keer bij de verloskundige, ik voelde me zo rot toen we weg gingen, helemaal overladen van emoties, het besef dat alweer iets "afgeloten" is. Ik heb er moeite mee. 5-2 moet ik weer aan het werk. Ik kijk er zo enorm tegen op. Ben er nog helemaal niet aan toe om mijn meisje weg te brengen. Mijn zoontje heb ik gelukkig dichtbij want hij gaat naar de PSZ bij de school waar ik werk. Wie heeft dat nog meer ? Dat gevoel alsof de tijd door je vingers weg glipt ? Het gevoel dat je het bijna niet kunt bijbenen, zo snel gaat het ? Ik ben 8 weken geleden bevallen, maar als iemand me zou zeggen dat dat 3 weken geleden zou zijn zou ik het ook geloven ... kon ik de tijd maar stil zetten ! Liefs, Nikki F
Ja, herken het heel goed! Voor mijn gevoel was het gisteren dat veel van mijn oud-klasgenoten en kennisen zwanger waren en bevielen (was nog al een baby boom) terwijl hun kinderen nu al (bijna) twee jaar zijn. Dat betekent dat Lena binnen een vloek en een zucht ook twee jaar oud is... Gek! Vind het geweldig dat ze elke dag wijzer en slimmer en zelfstandiger wordt en vind het ook geweldig om Eskil zich te zien ontwikkelen maar toch, zo jammer dat de tijd je als zand door de vingers lijkt te glippen (en hoe krampachtiger je het vasthoudt, hoe sneller het gaat...) Vond de tijd al snel gaan maar sinds de kinderen er zijn heb ik het idee dat er met twee keer knipperen met m'n ogen een week voorbij is. Heb zo veel plannen en zo weinig tijd! Echt maf en ik blijf me er over verbazen. Achteraf gingen beide zwangerschappen zo snel, een hele mooie tijd en nu zijn we inmiddels een 'gezin', is die hele tijd van zwanger zijn enzo afgesloten. Het komt (vermoedelijk) nooit meer terug.... Zo maf om te beseffen. Maar elke (leef)tijd heeft zijn geweldige en minder geweldige dingen. Straks de eerste stapjes van Eskil, de eerste schooldag van Lena het is vast super, maar zou wel graag nog eens zo'n klein babietje vasthouden
Jeetje NikkiF, is ze echt 8 weken alweer? Lijkt idd vorige week dat ik hier las dat ze geboren was! Hier zijn we dan ondertussen ook alweer 8 weken verder...nog 8 weken en de baby is er misschien al..Ja het gaat echt enorm hard. Ik vind het ook nog zo kort geleden lijken dat mijn dochters in het wiegje lagen, wat nu weer klaarstaat...de jongste is alweer 9 jaar!
He meid, dat gevoel ken ik zeker. soms heb ik het gevoel dat ik er niet genoeg van heb kunnen genieten, omdat door een opname voor preeclampsie alles in een stroomversnelling is gegaan. ik herken ook vooral je gevoel dat het moeilijk is die periode af te sluiten en weer het gewone leven op te pakken. dat vind ik ook heel erg moeilijk. maarja we moeten er allemaal doorheen. Sterkte! Groetjes
Fijn dat er meiden zijn die dit herkennen ... @ Valhalla, het is zo, elke leeftijd heeft zijn leuke dingen. Ik zie dat nu ook bij mijn zoontje. Wat hij al allemaal kan en weet is ongelooflijk, maar het is ook ongelooflijk dat hij al 3 is ... Wij zijn er nog niet uit of we nog een derde kindje willen. Komt tijd komt raad ... @ Towser, ja, al 8 weken ... wat vliegt de tijd. Ik hoop dat bij jullie alles voorspoedig zal gaan ! @ Cle, we moeten er zeker doorheen. Bij mijn zoontje had ik er al moeite mee, maar nu nog meer. Ik zag je banner, je meisje heet Alexis ... ik heb gisteren toevallig op haar gestemd ! Wat een prachtige foto van een prachtig meisje ! xxx Nikki F
Ha Nikki, helemaal herkenbaar hoor...helaas!!!! onze zoon is nu 7 weken en kan er helemaal melancholisch worden als ik terug denk aan afgelopen weken... Heb ook heus momenten gehad, met name kort na de bevalling, dat ik het ook best zwaar vond zo'n kleintje erbij. Toch kijk ik er met enorm veel plezier op terug. Wel heb ik mezelf voorgenomen echt te gaan genieten van de weekjes verlof die ik nog heb en te proberen niet te veel te denken aan het werk maar dat is best lastig! liefs
@ Pumba, ja, zo is het, genieten en niet te veel denken aan wat komen gaat. 4 weken is nog een lekkere tijd verlof. Genieten !
heel herkenbaar meid ik wou dat ik de tijd kon stil zetten de tijd lijkt nu echt veel sneller te gaan als bij de 1e.. wil zo graag genieten, maar heb het idee dat ik dat niet genoeg kan omdat het allemaal zo snel gaat maar goed meer als ervan genieten kunnen we niet doen he
Bah, ben er gisteren achter gekomen dat ik ongevraagd MR-lid ben geworden terwijl ik had aangegeven dat niet te willen. Van je collega's moet je het hebben ... Het betekent veel extra vergaderingen en inlezen van stukken ... nu heb ik al helemaal geen zin meer om te beginnen ... en zou ik extra graag willen dat ik de tijd even stil kon zetten ... xxx Nikki F
de tijd gaat ook veeelste snel... Ik was vorige week video's aant kijken van Layla (15 maanden) en veel kleding herkende ik niet meer of leuke dingen die ze toen deed zat al heel ver in mn achterhoofd... En dat allemaal in iets meer dan 1 jaartje.... Dat heb ik dus dalijk ook met Dani (nu 6 weken) Ik maak dus overal foto's en filmpjes van om maar niks te hoeven vergeten... De tijd gaat zo snel
Ja, ik weet precies waar je het over hebt! Ik heb 3 dagen gehuild toen de kraamweek voorbij was. Die dagen waren voor de 2e keer zo door mijn vingers geglipt. Mijn zoontje groeit heel hard, waardoor het echte baby-achtige er ook alweer af is. Het gaat echt veel te snel en hier weten we nog niet of er ooit een derde komt, dus wie weet is het wel voor het laatst allemaal....snik. Gelukkig hoef ik na de meivakantie pas weer te beginnen op mijn werk, dus ik kan nog lekker lang genieten van mijn kleintje. Wat belachelijk dat je ongevraagd in de MR zit... alhoewel het ook heel leuk is hoor! Ik ben nu voor het vijfde jaar lid van de MR en vind het nog steeds leuk. Het inlezen is inderdaad veel werk en de vergaderingen zijn 's avonds, maar ik krijg er 60 uur voor op mijn normjaartaak, dus dat tikt lekker aan.