24 weken in verwachting inmiddels, en nog geen jaar geleden is mijn grootste vriend, steun en toeverlaat van ons heen gegaan. Mijn allerliefste vader. Ik mis hem dagelijks, vooral nu, en zou zo graag iets met zijn naam in de vrouwelijk variant willen doen als 2e naam voor ons dochtertje. [ik krijg nl wéér een meisje] Maar zelf kan ik zo 1.2.3 niet iets bedenken. Zijn er creatieve vrouwen onder ons die er eens over na willen denken misschien?
Dank voor de reacties tot nu toe. Henriette had ik ook in gedachten. Moeilijk hoor... Mijn eerste dochter heet Jaymee, dus ik hou een beetje van "Engelstalige" namen. Dus Henriette is een naam die ik normaliter nooit gekozen zou hebben, maar komt idd wel het dichste bij...
Henriette is wel een Engelse naam Maar ik begrijp wat je bedoelt. Heeft jullie eerste dochter ook een tweede naam?
Sommigen zijn wat ver gezocht, maar ja. Jaymee & Hena Jaymee & Henicea Jaymee & Henriët Jaymee & Henye Jaymee & Healey Jaymee & Helay
Hmmm ik vind het ook wel een stoere naam voor een meisje maar veronderstel dat je haar niet identiek dezelfde naam wil geven.
Mijn eerste reactie wat Henriette of Henriëtte, of Henrietta. Dat lijkt er denk ik het meeste op en is volgens mij in Nederland een best gangbare naam. Misschien wel voor de wat oudere generatie, tenminste ik hoor de naam nooit bij kindjes maar wel bij 50+ vrouwen. Ik vind de kortere opties die andere dames hier noemen leuker. Stoerder en eigentijdser. Het lijkt misschien iets minder op Henry maar je haalt het er wel uit. Succes!
Henry is een echt Engelse naam en in Engeland is de vrouwelijke vorm Henriet, Henriette or Henrietta.