Ok het is midden in de nacht en heb net ruzie met mijn man gehad (niet daarover)dus misschien is mijn reactie overdreven maar... Ik ben zo zwaar teleurgesteld in mijn broertje en mijn zwager... Ik mag net op facebook lezen dat zij een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan. Ik voel me bedonderd teleurgesteld en boos en vooral verdrietig en ergste nog ik kan niet eens blij voor ze zijn. Zoiets doe je ook niet in een opwelling, je moet ervoor in ondertrouw. Sorry maar ik moest het even kwijt...
Ik zou ook teleurgesteld zijn.. Maar misschien is het voor hun niet zo'n big deal als het voor jou is? En denken ze er niet bij na dat ze iemand kwetsen door het niet te vertellen...
Toevallig vandaag met een collega over een soort gelijke situatie gehad, Mijn collega is onlangs in het geheim getrouwd met zijn vriendin, reden hiervoor was omdat hun het echt voor zich zelf wouden doen en hebben dus ook achteraf pas tegen iedereen verteld dat ze getrouwd zijn, Ik gaf me collega ook groot gelijk. Dus heel eerlijk snap ik jou reactie niet echt, hun zullen er vast wel goed over na gedacht hebben en het niet bedoeld hebben om jou te kwetsten, dus ja ik vind jou reactie nogal overdreven
Nou dat snap ik dus niet... Dat jij je collega gelijk geeft prima. Maar zou je dat ook vinden als dat gold voor je eigen broertje of zusje? Zou je dat achteraf helemaal geweldig vinden? Ik ben er gewoon zwaar teleurgesteld over. We hebben dacht ik een goede band maar voor mijn gevoel is dat nu helemaal weg.
Idd het gaat toch om hun, wat HUN wensen zijn, het is hun dag, hun leven, teleurgesteld oke, maar om dan niet blij voor hun te zijn.. Nee snap ik niet eigenlijk
Nou dan zal het wel aan mij liggen maar ik vind het niet normaal dat je via een algemeen berichtje op fb moet lezen dat je eigen broertje 'getrouwd' is.
Ik snap wel dat je het jammer vind.. Maar zogezegd het is hun keuze, vb nicht van mij is getrouwd op Curaçao, niemand wist iets, behalve de buurvrouw die de trouwkaarten op de bus heeft gedaan. Natuurlijk was de familie teleurgesteld in geen bruiloft, fest etc etc, maar aan de andere kant wel respect voor hun wensen.
Denk dat het feit dat he het op facebook moet lezen het gene is dat vooral pijn doet. Ze bepalen zelf wat ze doen en hoe ze dat doen, maar moet wel zeggen dat ik het niet netjes vindt dat ze het erna niet eerst verteld hebben ipv het op facebook te zetten. Bedoel voor verdere familie, vrienden en kennisen oké. Voor je eigen zus(als de band goed is tenminste) nee niet echt netjes!
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld ben maar misschien ben je nu wat emotioneel ook door ruzie met je partner? Je broer kiest er uiteindelijk toch voor wat hem en zijn partner gelukkig maakt. Probeer blij voor hem te zijn En daarna kan je altijd vragen of je teleurstelling tonen. Maar ben blij voor hem!!
Ben ik helemaal met je eens meid, dat doe je gewoon niet, ze hadden je het toch echt wel persoonlijk mogen zeggen, het is tenslotte je broer! Kan me voorstellen dat je echt gekwetst bent.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent! Mijn vroegere buren, die ik beschouwde als mijn eigen ouders vertelden mij, mijn ouders en hun zoon rond kerst 2002 dat ze gingen trouwen met een ander stel vrienden in Mexico op 14-02-2003! We konden niet mee, ook hun zoon niet, en we moesten ons mond houden tegen iedereen... De ochtend van 14 februari moesten mijn buurjongen en ik dan bij iedereen flessenpost brengen zodat ze het allemaal nog wel voor het trouwen wisten, maar niet meer langs konden gaan! Ik heb serieus NOOIT enige blijdschap voor ze kunnen voelen en hun zoon ook niet! We voelden ons heel erg achtergesteld. Wat mijn ouders, die al 15 jaar meer dan goed bevriend met ze waren ervan vonden weet ik niet, en ik weet al helemaal niet wat hun ouders ervan vonden! We hebben wel een verrassingsfeest voor ze georganiseerd wat wel weer heel leuk was! Misschien kun je zoiets regelen om het voor jezelf iets betrokkener te laten voelen?! Ik hoop dat je eruit komt met jezelf en je broer en zwager! Misschien kun je, als de grootste boosheid gezakt is, zeggen dat je dit niet leuk vond!?
Nou dat lijkt mij ook pijnlijk... op FB er achter komen is wel t minst persoonlijkst van alles. Snap je gevoel in ieder geval wel heel goed... Maar ik zou je boosheid wel opzij zetten.. en hem gewoon vragen waarom zo? dat je het jammer vind maar hoopt dat ze gelukkig zijn.
Ik geloof niet dat ik daar nou zo'n drama van zou maken. En ik begrijp ook echt niet dat jij daar ruzie met je partner over maakt. En blijkbaar hebben ze geen zin om dat dan vervolgens van persoon tot persoon te melden. Zou me er geen seconde druk om gemaakt hebben, het is hun leven. gun hem gewoon zijn geluk en laat hem vrij op de manier die hij kiest (lees nu dat de ruzie met je partner daar niet over ging)
Qua trouwen is het hun eigen keus. Maar kan me eel voorstellen dat het rot voelt om het op fb te moeten lezen. Vind dat persoonlijk ook niet netjes van je broer
Hun huwelijk, hun leven.... En hoe zij het doen heb jij niks over te zeggen. Misschien een belletje voor het op Facebook stond? Ja dat zou kunnen. Maar trek geen conclusies voor je de achterliggende gedachte weet van hun keuze
De ruzie met haar partner ging ergens anders over, zoals ik het lees. Ik zou het fijn hebben gevonden als mijn broer het mij eerst zelf even had verteld. Dat anderen het via fb moeten lezen, oke, maar ik als zus had hij best even kunnen bellen voor die tijd.
Ik las het dat de ruzie ergens anders over ging (het is nog vroeg haha) Ja ik snap best dat je dat gevoel kunt hebben dat hij zijn zus belt voor het op facebook gezet wordt, maar goed, blijkbaar wil hij dat niet en sorry, dat blijft zijn goed recht is mijn mening.
Ik versta dat je gekwetst bent, maar misschien hebben ze in een opwelling op fb geplaatst om hun vreugde te delen en hebben ze er niet bij stil gestaan dat ze daar iemand mee konden kwetsten. Vandaag anders even naar hen bellen en even met hen praten.
Lastig.. Het hangt denk ik heel erg af van hoe het contact is met je broertje en of je zijn gedrag herkent in deze spontane actie. Ik snap wel dat je heel graag had willen worden ingelicht en niet via fb het had willen horen, maar mogelijk hadden zij er een goede reden voor.