wespensteek

Discussie in 'De lounge' gestart door prisje22, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Hallo meiden.
    Ben vandaag naar de Efteling geweest maar voor ik al binnen was ben ik gestoken door een wesp in mijn oor!!:x.
    Maar kreeg een ijszak van een van de medewerkers van de Efteling.
    Maar heb er nu eigenlijk nog last van hoelang heb je er normaal gesproken last van?
    ben nog nooit eerder gestoken dus heb er totaal geen ervaring mee:).
    al heb ik nu zeker een trauma maar er waren zoveel wespen in de efteling:$

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Zijn er nu nog wespen dan?
    Is het gif eruit gezogen na de steek, of heb je er alleen een ijszak op gedaan? Anders denk ik dat het gif nog steeds een soort van pijn geeft, alleen heb ik geen idee hoe lang dit kan duren..

3. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    ja het blijkt na mij stonden er nog 4 die waren gestoken:(:$
    ja de ehbo heeft hem eruitgehaald en er afterbite opgedaan:)
    maar heb nog steeds een irritante gevoel in mijn oor:)

4. esme66

esme66 Niet meer actief

Hier twee weken last gehad van een wespensteek. Jeuk en pijnlijk gevoel. Na twee weken geen last meer van, maar het heeft tot wel 4 weken geduurd voor de rode plek weg was..

5. Hier een paar weken geleden ook voor het eerst sinds jaren weer gestoken, toevallig ook in de Efteling :p Ik stond helemaal hyper de foto's en filmpjes aan m'n man te laten zien die we net in de VH hadden gemaakt, waar onze zoon ein-de-lijk groot genoeg voor bleek. Komt er ineens zo'n beest aan vliegen, gaat 'ie op m'n lip zitten. Dus ik blazen, met zo'n 'plfffrrr' geluid (zie je het voor je? :D ), vliegt 'ie m'n mond in :$ Terwijl ik 'm uit probeerde te spugen, stak 'ie me in m'n lip. Echt, het kon zo in een film. Wij hadden zelf afterbite bij ons, maar ik heb er de hele dag last van gehad. 's Middags is het een paar uur wat minder geweest, maar 's avonds kwam het weer heviger terug. De volgende dag gelukkig nergens meer last van. Afterbite mag je ook vaker gebruiken he? :)

6. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis

augustus/september is juist wespentijd!
    Na september is het snel voorbij met ze!

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gisteren stonden we buiten bij de handbal en daar wemelde het ook nog van de wespen.
    Ik was ook verbaasd.
    Mijn moeder is pas ook gestoken door een wesp en die heeft er zeker 2 weken last van gehad.Blijft nu ook nog een beetje jeuken.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Shag nat maken en dat er op doen. Mijn zoontje is laatst ook gestoken, en had die tip van oma weet raad. De jeuk en pijn was zo weg

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben gisteren ook gestoken in de Beekse Bergen.
    Gif meteen uitgezogen. De pijn valt nu mee, maat volgens mij was het maar een halve prik, hij zat in mijn haar gedraaid en ik dacht dat het een blaadje of plakkerig snoepje ofzo van de kids was. Dus ik sta er aan te trekken en zie dat het een wesp is en hij steekt :eek: maar ik heb mijn hand meteen teruggetrokken. Het stikte daar ook van die beesten, bah.

10. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Yoghurt of kwark er op smeren

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Doekje met natuurazijn erop. Al moet dat veelal direct gebeuren.

12. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    dankjewel voor de tips:)

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik reageer altijd heftig op wespensteken. Bij mij duurt het ongeveer 3 dagen. Ik heb er dan wel direct azijn op gedaan.

Deel Deze Pagina