Hoi allemaal. Wij zitten hier even met een kleine dilemma. Wij weten niet welke vlekjesziekte onze kleine man heeft. Zesde ziekte of toch de waterpokken. Wij dachten zelf dat hij een tijd geleden de zesde ziekte al had gehad. Hij had toen een paar dagen koorts en daarna kwamen er vlekken op zijn buik en rug. Die na een paar dagen weer weg waren. Nu begon het afgelopen woensdag in de middag ineens met hangerig zijn en veel jammeren. Hij had toen 38.8 graden koorts en werd later op de dag alleen maar meer hangerig en lag op den duur gewoon stil bij mij op de buik en wou niet meer lopen/zitten/staan en eten. Een dag later had hij nog steeds wel wat verhoging maar het ging al wat beter dan de dag ervoor. 's avonds constateerde ik vlekjes op zijn buik. Vrijdag had hij ineens vlekjes op zijn benen, armen, voeten en handen. De vlekjes op de buik waren verdwenen. Zaterdag kreeg hij ineens bultjes erbij. Vooral op handen en voeten en een paar in zijn lies. Het zijn echt bultjes dus geen vlekjes. De vlekjes op handen voeten benen en armen zijn er ook nog steeds vandaag. En hij heeft dus ook ineens wat bultjes vooral op handen en voeten dus. Waarvan sowieso één op zijn duim wat wittig is, het lijkt wel een wrat. Hij is ook weer erg huilerig vandaag. Is dit nou de zesde ziekte of zijn het toch de waterpokken? Morgen gaan we naar de huisarts. Maar aangezien we vanmiddag een verjaardag hebben met kindertjes weten we even niet wat te doen.
het ziet er niet uit als waterpokken en ook niet als de 6de, maar je hebt er veel meer. Je hebt ook nog voet-hand-mond ziekte, daar lijkt het meer op. maar dan hebben ze volgens mij ook plekjes in hun mond.
Ja, klopt. Dat had ik ook gehoord. Maar hij heeft geen plekjes in zijn mondje. en bij de Voet- hand, mond ziekte hebben ze voornamelijk bultjes op handpalmen en voetzolen geloof ik. Dat heeft hij ook niet.
Ik denk toch hand/voet en mondziekte. Die bultjes kunnen ze op meerdere plekken krijgen. Het is sowieso een virus. Ik zou hem niet meenemen naar een verjaardag want anders steekt die straks meerdere kinderen aan. Voor hemzelf ook niet prettig wanneer die niet helemaal in orde is. Beterschap.
Zij die vlekjes trouwens geen onderhuidse bloedinkjes. Wanneer dit zo is dan moet je wel even contact opnemen met de HAP.
Vanmorgen naar de huisarts geweest. En inderdaad de Hand- voet en mondziekte! Hadden we het toch bij het rechte eind dat hij naar onze mening de zesde ziekte al had gehad. De bultjes lijken wel op waterpokken. Maar de huisarts dacht toch echt niet dat dat het was.
Ik hoor er idd best veel over. Nou hopen dat snel over gaat. Ik had op foto niet goed gezien dat het op de huis lag ik dacht het onderhuidse vlekjes waren
Zo zag bij ons zoontje de HMV ziekte er ook uit. Hij had idd ook vlekjes/bultjes op andere plaatsen. Je kunt wel gewoon overal heen, omdat je al lang van tevoren besmettelijk bent en ook na die tijd nog.