De jongensnaam staat vast (voor nu in ieder geval), maar nu nog een meisjesnaam. We komen er echt niet uit, kunnen niet eens een favorieten lijstje op papier zetten. Alles is het toch net niet. Er zijn 2 namen die steeds terugkomen, maar het toch niet zijn: - Vriend vindt Elena leuk. Ik mwah. Liever iets stoerders. - Liv vind ik leuk, maar past totaal niet bij onze achternaam. Liv V.. Zeg maar We zoeken iets stoers, maar absoluut niet unisex. Het moet wel echt vrouwelijk zijn zeg maar. Geen mode/hype naam. Niet te kort want onze achternaam heeft maar 3 letters, begint met een V en het is een dier (nee, geen vis ) Hebben jullie ideeën? Ik heb alle lijstjes die hier binnen het namenforum rondgaan al doorgespit, maar tevergeefs.
Haha, leuk bedacht Helaas houden we niet zo van knutselen met namen. Meli vind ik ook wel lief, maar is het ook net niet. Indie vinden we ook lief, maar nee ook niet leuk genoeg. De i vinden we duidelijk wel leuk in een naam haha. Onze zoon en dochter hebben ook een naam van 4 letters en beiden ook een i (en een a) in hun namen.
Mali? Vind ik zelf erg leuk, haha. Nina Nila Mila Ilva Ilse/Ilsa Lisa/Liza Mina Dina Lina Lana Riva Ilvy Imme Lily Lila Jula Juna Jana Elin Lena Sari Sira Siri Kyra Lara Sana Faya Maya Yara/Jara Iara Reva Lola Tara
Lena en Eleni vind ik bijvoorbeeld al veel stoerder dan Elena! Lea vind ik ook naam die tegelijk en lief en stoer is. Verder: Esra Eva Lia Mia Lauri Bibian Nena Lana Demi Dewi Iris Niké Nika Caro Cato Kari Leonie Marit Novi Noé Noémie
Liva, leuk!! Ook leuk als broer en zus ook namen van 4 letters hebben met een I en A erin, dan past het helemaal in het rijtje Hier nog wat ideetjes van vier letters met een I en A erin! (Ik denk dat ik zo ook wel weet hoe broer en zus dan heten, dus ik heb geen namen die eindigen op -ina ertussen gedaan vanwege de naam van zus...) [A] Aila Aina Aiva, Aive Aiza / Aisa / Eisa Alix, Aliz Anik Anvi Aria Avia [C] Cadi Cari / Kari Cati / Kati Cila / Sila Cisa [D] Dani Disa [E] Eila Eira / Aira [F] Feia [G] Gabi Gaia Gisa Gita [H] Hila Hisa Ibba Ilma Ilsa Imka Imma Inga Inia Inka Inna Iria Irja Isae Isca / Iska Isla Ivah Ivka [J] Jaia / Yaia [K] Kaia Keia Kira [L] Laia Laïs Lani Leia Lila Lisa / Liza Lita [M] Maia Mari Meia Mica / Mika Mila Mira Misa Miya [P] Pika [Q] Qila [R] Raia Rani Rica / Rika Risa / Riza Riva Sari Sila Sisa [T] Tani Tari Tavi Tila Tisa Tiva [V] Vani Vida Vika / Vica Vita Viva / Fiva [Y] Yari / Jari [Z] Ziva / Siva
Heyyy Yummie Haha jullie zitten ongeveer op hetzelfde spoor als wij met meisjesnamen! Liva is zeker leuk, Olivia vind ik ook prachtig en is mooi in balans met de achternaam. Indy staat ook bij ons op het lijstje!
Ik denk dat ik ook weet hoe zus en broer heten en uit het lijstje van maansneeuw vind ik Kari te gek! Andere beginletter en andere eindklank, maar wel de klinkerovereenkomst.
Je vriend vindt Elena leuk maar jij wilt wat stoerders, Elara misschien? Vind ik net wat stoerder klinken.
Enorm bedankt voor het meedenken, echt super! De volgende namen vind ik tot dusver leuk: Sari Riva/Reva Dani Alix Robine vind ik ook leuk!
Welke langere namen vinden jullie nog meer leuk? Ik merk dat ik Robine leuk vindt omdat het niet zo kwik, kwek en kwak is icm de namen van onze oudsten. Als we nu weer voor 4 letters, waaronder een i en een a, kiezen dan vind ik het teveel op elkaar lijken.
Oh Robine vind ik er inderdaad ook wel mooi bij klinken En toffe naam. Maar Alix, Riva en Sari ook heel tof! En staat wat logischer. Vind Alix of Sari ook niet echt kwik kwek kwak hoor.
Ik weet niet of de naam hier al genoemd is, maar in Duitsland op reis hoorden wij wel eens Eleni. Dan heeft je vriend toch iets dicht bij Elena, maar dan hebben jullie ook de i.