Baking soda koop je oa bij de jumbo, Oranje verpakking. Papje is gewoon aanlengen zo dik als tandpasta/ iets dunner. Pas op want volgens mij bruist het Ik kwam dit tegen; http://viralmundo.nl/oven-schoonmaken-soda/
Baking soda inderdaad. Je kunt de roosters/filters van de afzuigkap bijvoorbeeld ook heel mooi schoonkrijgen met dat spul. Gewoon in de gootsteen leggen van het aanrecht, schep soda erbij, heet water en een half uur laten staan. Je ziet het vet er gewoon van af glijden....Wonderlijk. Hier nu standaard Baking soda in huis bij de schoonmaakspullen. Want je kunt het voor veel meer zaken gebruiken. Baking soda staat bij onze Jumbo trouwens bij de bakspullen.
Ik ben ook fan van baking soda, werkt uitstekend. Mocht er nog wat aanslag blijven zitten bv op de bodem van de oven, kan je ook nog een krabbertje proberen. En verder gebruik ik zelf een ontvettende spray voor boven op de keukenkastjes en afzuigkap.
Ja overal opgesmeerd! Ging prima! @Wensmamma Verhouding was eigenlijk op de gok, 100 gram baking soda met scheutje water tot ietwat dik papje, en klein scheutje azijn voor het bruisen. Volgens mij maakt het niet zo uit hoe je het aanmaakt. Ik heb het met een schuursponsje erop gesmeerd en later met doekje en sopje alles eraf gehaald. @tessa321 Je kan het hier gewoon kopen bij de jumbo. Staat bij ons naast de vanillesuiker bij een bakspullen.
Hier hadden we ook zo'n vieze oven. Heb zelf alle tips die hierboven staan geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk hebben we een nieuwe oven gekocht. Keukenkastjes ed hebben we met de dasty ontvet, dat hielp goed. Ik spoot dat spul ook op de roosters van de afzuigkap en ik zag t vet zo naar beneden druipen. Vorige bewoner vertelde nog 'grappig' dat zijn vrouw een hekel aan poetsen had. En hij dus blijkbaar ook.
Ahh super!! Bedankt voor ze vele reacties! Goede tips! Ik ga morgen met enige tegenzin aan de slag met dit klusje
ja die werkt echt goed ja vind hem véél beter als dasty gebruik hem al jaren 1 keer dasty gebruikt vond t een echte tegenvaller
Hmmm. Heb de baking soda met water en azijn geprobeerd, ik zie niet echt verschil zou ik iets niet goed gedaan hebben? Hoe dik moet het er op?
Ik zou een oproepje plaatsen op zo koopjeshoek op FB. Wie komt de keuken schoonmaken tegen een X-bedrag.