Hoi Hoi Hier weer ff een vraagje, Hans (inmiddels 17 weken/4 maanden) heeft dus nog steeds ontzettend last van die rotte krampjes,Hij gilt het uit! Vanalles al geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. *venkelthee (iedere fles dan schepjes poeder erbij) *rooibosthee *infactol (leek het alleen maar erger te worden) *cinababy *sab simplex *dr brownfles *sfles difrax Hij krijgt comfort melk, eerst intensief hypoallergeen, maar daar spuugde hij nog meer van (reflux) Iemand nog een idee???
Je flessen alleen met gekookt water aanmaken. Dat helpt hier! Fietsbewegingen maken. Verder geen tips, je hebt al een hoop geprobeerd.
Je kan eventueel ABS Dophilus poeder proberen (alleen verkrijgbaar bij reformzaken) Hier werkt het als een tierelier!! Of rooibos thee Annique (verkrijgbaar bij Kruidvat). Sterkte ermee..
Ik heb ook wel eens gehoord om de flessen aan te maken met (gekookt) bronwater, dus van bar le duc ofzo. Wel koken dus, maar dat schijnt minder hard water te zijn dan uit de kraan. Veel sterkte ermee, want het lijkt me geen pretje.
Marin krijgt al een hele tijd bar le duc ipv gekookt kraanwater. Ze reageerde vreselijk erg op kraanwater., Kwam er achter doordat ze in het ziekenhuis dus gedestileerd water gaven, en ze daar ineens minder last had! Dus sinds ik bar le duc geef is het al een wat beter. maar lees dat je kleintje reflux heeft, weet je zeker dat het krampen zijn?En niet oprispingen??
Wat heerlijk om te lezen dat er meer zijn met krampjes-baby's... Mijn moeder vertelde ook van t kraanwater eerst te koken.. Dat ga ik nu eerst proberen.. Ben van de week overgestapt van standaard nutrilon naar extra care van kruitvat.. Infacol gebruik ik nu een week of 4, maar vraag me af of dat wel zo effectief is.. iemand bekend met die druppels van VSM, toevallig??
Wij hebben de druppels van vsm geprobeerd en bij ons deed het niets. Vervelend zeg, dat je kleintje nog steeds zo'n last heeft! Sterkte!
Druppels van VSM hielpen hier ook niet. Hier hielp sab simplex goed, maar ja dat had je al geprobeerd. Verder inderdaad fietsbewegingen en op de buik leggen en dan de rug met draaiende bewegingen masseren ( maar weet niet of dat zo handig is met reflux....) Sterkte ik weet dat je er behoorlijk hopeloos van kunt worden.
Ik heb net eens op een site van een osteopaat bij ons in de buurt zitten kijken.. Ik herken een aantal dingen uit wat er beschreven word: huilbaby's (kiss-syndroom) Een bevalling kan bij moeder en baby traumatisch letsel veroorzaken.Vooral als er sprake is van een keizersnede, een vacuümverlossing, een tangverlossing of een aangezicht bevalling. Tijdens de geboorte kan bij de baby een zenuw, die van schedel naar de inwendige organen loopt, bekneld raken. Dit kan zowel in de schedel als in de buik klachten veroorzaken. De oorzaak van aaneengesloten huilen kan ook gelegen zijn in het bewegingsapparaat van de baby. Als we het over KISS baby's hebben dan wordt er voornamelijk gekeken naar een scheefstand van de nek met name de hoog in de nek gelegen wervels (schedel, atlas of C1, draaier of C2) en de scheefstand van het bekken. KISS staat voor kopfgelenk induzierte symmetrie storungen (kopgewrichten, hun invloed op symmetrie storingen). Hierbij is er sprake van een blokkade in meestal de bovenste nekwervel. De functie beperking in dit belangrijke draaipunt voor de nek belemmert de motorische ontwikkeling en verstoort de symmetrie van het lichaam. In het bovenste gedeelte van de nek zitten veel spieren, die allerlei belangrijke sensoren bevatten, die informatie over bewegingen in het gebied rond de nek doorsturen naar de hersenen. Als daar een wervel scheef staat, worden de spieren abnormaal belast en krijgen die sensoren verkeerde informatie te verwerken, waardoor er allerlei problemen in het bewegen ontstaan. De symptomen van een huilbaby zijn: overmatig huilen of krijsen, waarbij het opvalt dat nauwelijks contact met de baby te krijgen is. overstrekken bij liggen of staan eventueel met een kromming in de rug (c -scoliose) voorkeurshouding in ruglig; vaak kijkt baby meer naar een kant buikklachten in de vorm van; moeizame ontlasting, winderigheid, veel overgeven wil vroeg staan (al met 7 maanden) vaak huilen met aan- en uitkleden niet willen kruipen (billen schuiver) wil niet graag bij je zitten of geknuffeld worden druk, onrustig, constant in beweging, driftig, boosheid, woede matige spraakontwikkeling koude handjes en voetjes De behandeling door de manueel therapeut beperkt zich tot het rustig manipuleren van de betreffende wervels met zeer lichte impulsen. Zeker geen fors gekraak. De osteopaat zal naast de bovenstaande behandeling ook bekken, buik, borstkast, hals (strottenhoofd en tongbeen) en de bewegelijkheid van de schedel behandelen. Ik zal een baby die vaak erg boos is en overstrekt maximaal in gebogen houding (foetushouding) brengen. Soms met de ogen dicht. Op deze manier komt meestal de boosheid in combinatie met het overstrekken naar boven. Dan wachten we af totdat de baby zich ontspant en "loslaat". Op bovenstaande manier is meestal een aantal behandelingen Osteopathie voldoende (2 tot 5 maal). Heel vaak krijg ik als commentaar; het is een totaal ander kind geworden, dat niet meer krijst en lekker bij je wil zitten. Ik denk er dan ook sterk over een afspraak te maken.. VBaat t niet, schaad t niet.. ( hoop ik)
Annemarie: Bij de leeftijd van jouw kind is het nog wel passend, als het niet meer dan opgeteld drie uur per dag is. Maar bij mamadieneke vind ik het heel laat voor krampjes. Mamadieneke: Is de reflux onder controle? Zonder goede medicatie leek de pijn bij mijn oudste ook op kramp en als ik de medicijnen een keer vergat had ik weer een kind dat verging van de pijn. Kramp bij een baby kan heel heftig zijn, maar toch wel hooguit zo'n drie maanden. Ik twijfel dan ook of het wel krampen zijn. Zeker als je kleintje geen medicatie heeft.
Hallo! Thanks voor jullie antwoorden en meedenken!! We lopen bij een ostheopaat, en die heeft het ook over krampjes. Ook omdat hij niet lekker kan soppen, niet op speen of niet of zijn duimpje, het lukt hem gewoon niet. En de KA (kinderarts) heeft het ook over kramp en gisterenavond weer op de HAP geweest en ook daar kramp. En hij voelde zijn buikje ook borrelen. Er zat veel lucht in zijn buikje. Ik vroeg ook aan hem, van joh, dr zijn zat middeltjes in de winkel/apotheek te koop, hebben jullie niets wat beter is... neee was zijn antwoord helaas. Het enige wat ze kunnen doen is hem een weekje opnemen, om ons rust te geven, maar dat zien we eingelijk niet zo zitten, ook voor diana wordt het dan nog onrustiger, ivm ziekenhuisbezoekjes, de honden moeten dan naar mijn ouders enz enz dus ook stressie We hebben nu in iedergeval tot en met donderdag een beetje rust, de oudste wordt lekker vertroelteld bij de oma's(daar slaapt ze ook). Om zo te proberen, wat RRR in te brengen bij Hans, als dat lukt natuurlijk. Want ook dat is nog ver te zoeken, ondanks het proberen. En zelf ook even wat rust te pakken, want doorheen zitten we er in goed. Mocht iemand nog ideen hebben, kom maar op!!!
Jeetje ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit! Maar als jij zegt dat jouw zoontje reflux heeft, en ik het verhaal naast mijn zoontje leg, zie ik toch een verband. En als ik een dagje zijn medicijnen vergeten was leek het ook alsof hij heel veel kramp had. En door het terugslikken van zuur kréég hij daadwerkelijk ook lucht binnen wat hier borrelende darmen veroorzaakte. Zou je hem anders misschien een dagje (of twee?) ter observatie kunnen brengen? En als de artsen vinden dat het kramp is zou ik ze vragen (bijna dwingen met sommige artsen) om te onderzoeken waar het vandaan komt. Als jouw zoontje niet prematuur ter wereld gekomen is zou je zeggen dat de 'gewone' rijpingskrampjes nu wel achter de rug moeten zijn...