Mijn dochter heeft nu 5 tanden. 3 boven en 2 onder. Nu zie ik dat ze sinds een week knarst met haar tanden. Is een verschrikkelijk geluid maar het lijkt me ook niet echt goed. Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips hoe ik het tegen kan gaan?
Hier had onze 3e dat ook heel erg. Vanaf het moment van de eerste tandjes boven elkaar, tot een paar weken nadat al haar voorste tandjes door waren boven en onder. Het is nu al een tijd stil wat het knarsen betreft en was het dus echt een fase van pak hem beet 4,5-5 maanden.
Het is een normale fase en dat houdt vanzelf op. Aiden deed het ook als baby zijnde en Finley doet het nu ook. Irritant geluid wat mij rillingen bezorgd, maar je kunt er niks aan doen behalve dan je te realiseren dat het tijdelijk is.
hier ook een tijd gedaan. heel irritant geluid! tandarts zei dat het niet zo heel veel kwaad kon voor de tanden en hier was t met een paar weken ook over
Hier is Luc er vorige week ook mee begonnen. Echt vreselijk geluid. Ik vraag hem vriendelijk om er mee te stoppen, maar maakt geen indruk, haha. Het gaat vast vanzelf weer over
Onze zoon deed dat ook een tijdje... Brr dat geluid bezorgde me steeds weer kippenvel Gelukkig vanzelf weer overgegaan!
Zoals iedereen al zegt HELAAS je doet er niks aan...ik merk dat ze het hier vooral doet wanneer er nieuwe tanden aan het doorkomen zijn daarna is het meteen weer over.
Mijn dochter heeft dit ook iets langer dan een week gedaan toen er tandjes door kwamen en ik vond het vreselijk. Het leek wel alsof haar tanden elk moment kapot konden gaan. Ik probeerde haar af te leiden of gaf snel haar speen. Zelfs op het kdv gaven ze haar speen, omdat ze het in die week zo veel deed.