Uitdagend speelgoed baby 9-10 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Spring, Feb 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn dochter lijkt zich soms te vervelen.. Ze kan zitten, staan en stapjes rond de tafel/box zetten. Waarmee kan ze zich vermaken? T liefst trekt ze zich de hele dag aan mij op, maar op schoot zitten wil ze niet!
    Tips?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Loopwagen, tafeltje met muziek ed, bal of iets anders om achteraan te kruipen en mee te rollen of rijden bijv? Of heeft ze dat allemaal al?

3. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Nee ze heeft vooral wat kleiner speelgoed; stapelblokken, ringen, speelgoedrups..

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zou dan voor dingen kiezen die haar uitdagen in het bewegen dat ze doet. Helemaal omdat ze niet echt lekker rustig wil zitten denk ik dat je het daar moet zoeken.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Interactieve boek ( bijv. Lilliputiens jef op boerderij)
    Loopwagentje kan in zitten rij je rond of ze loopt achter
    Fiesher price vormenstof emmer. Lelijk ding maar gaat zo goed ze opent zelf deksel, gooit om en legt terug stukje voor stukje dan weer gooien dan echt 10 min bezig
    Veel boekjes die ze zelf kan uitzoeken en bladeren.
    Iets wat muziek of geluid maakt
    Bakjes, pannen, deksels
    Selecta villa vermer(soort plankje met deurtjes) echt succes hier zit vast aan de muur
    Veel kussen op groot, zitzak
    Houten blokjes opbouwen doe jij ze goot kapot
    Verschillende ballen
    Stapelhout
    Dingen in elkaar of op elkaar die kunnen

En reddende middelen:
    Iphone met fisher price app
    Babytv
    Ab van tv
    Papier of oude magazines

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Heb hier 12 favo op dit moment. Naast dat klimmen op bank en eraf of op kussen etc; in lade bij keuken die ik open trek mag ze spelen; verstoppertje spelen of achter elkaar kruipen; papier of krant of magazine scheuren..
    Maar elk kind is anders qua vermogen en ontwikkeling op die leeftijd.
    Je kan ook heleboel huis voorwerpen gebruiken voor spel of zelf iets maken. Maak 2-3 speelplekken zodat ze zelf bij kan en zelf kan uitzoeken en pakken dingen. Hier komt ze van haar slaapkamer met boekje die ze uitkiest zelf. Ze neemt al lang niets in mond maar boekjes door veel geblader al helemaal versleten. Ze heeft mandje ze zoekt uit pakt, leest, bladert dan volgende enz. Hier zit ze ook niet uren lang te spelen maar ze mag overal bij en overaal is iets leuks te doen dan ik kan gewoon op bank zitten in haat toezicht zodat ze mij ziet.
    Hier in box en spelen daar zal nooit werken

View attachment 375395

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
  8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
  9. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Dat speelgoed aan de wand ziet er erg leuk uit Piccolina! Hebben jullie een ruim huis?

Thanks voor de uitgebreide reacties!

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Dankje!
    Nee juist niet daarom moest ik creatief mee omgaan.. Er stond box daar maar omdat ze daar al sinds 6mnd niet wilde was die weg maar is ook open ruime kon daar niet echt rommel of zo dus dan maar zo gedaan muurtje met lichtjes en interactieve speelgoed die we gaan wisselen volgens leeftijd.. Tegen muurtje staat poppenwagentje, zitzak en grote mand. Ze gaat vaak naar muurtje heen spontaan. We lief zo kan wel zo iets aanraden te doen

Share This Page