Mijn zoontje is bijna 18 maanden en hij sliep altijd nog 2x overdag. Van 10-11 uur en van 13.30-15.45. Maar de laatste dagen wil hij 's middags niet meer gaan slapen.. Maar om het 's morgens op te houden dat lukt ook niet want om 10.30 is hij echt moe en wil hij naar bed. En de hele middag niet slapen red hij ook niet want dan is hij om 17.00 echt aan zijn einde en dan wil hij helemaal niet meer eten.. Ik heb geen idee wat nu handig is om te proberen.. Hoeveel slapen jullie kindjes van die leeftijd ongeveer? Hij gaat 's avonds rond 19.30 naar bed en dan slaapt hij meestal wel gelijk..
Mijn dochter had rond die leeftijd ook dat ze eigenlijk twee slaapjes moest doen maar steeds vaker de ochtend niet wilde. Terwijl ze zeker moe was! Ik ging dus bewust in de ochtend op pad. Boodschappen doen, even de stad in, bij iemand op visite etc want in de auto of in de kinderwagen deed ze dan wel vaak nog een dutje. Al was het maar een kwartier, dan kon ze het wel volhouden tot haar middagslaapje (rond 13.00 uur). Ze sliep dan vaak zelfs 3 uur! edit: lees nu pas dat het juist het middagslaapje is wat hij niet meer wil doen.... Misschien zou jij dan juist 's middags met hem op pad kunnen? Of slaapt hij niet in de auto of kinderwagen?
Hij is hier met 11 maanden overgegaan naar 1 slaapje, ook omdat ie 's middags niet meer wilde slapen, en dat liep in het begin wat rommelig...soms sliep ie helemaal niet/dan anderhalf uur en dat is uiteindelijk een slaapje van 2.5/3 uur geworden. In het begin lag ie 11 uur op bed en als ie weinig of niet sliep dan ging ik aan het eind van de middag samen met 'm op de bank wat rusten/tv kijken en op een gegeven moment redde hij het tot 12.30...eigenlijk niks speciaals voor gedaan. Als we rond 11 uur in de auto zaten dan wilde hij wel in slaap vallen maar als we na vijf minuten thuis waren sliep ie de rest van de dag niet meer dus dat probeerde ik wel te vermijden, gingen we naar m'n moeder dan ging ik juist expres om 11 uur weg want dan sliep ie in ieder geval een half uur. Misschien kan je het proberen wat te gaan rekken door 10.30 naar buiten te gaan, spelen/naar de eendjes/iets actiefs doen...of gewoon 10.30 naar bed en dan in de middag met de auto of wandelwagen/buggy op stap, misschien dat ie dan in slaap valt zodat de middag niet te lang duurt. Soms is het ff zoeken, wat uitproberen...
zoonlief is 16 maanden en slaapt meestal 1 x vanaf kwart voor 12/12 uur. en verschilt hoe lang. soms 2 uur en soms 3 uur en om 7 uur savonds naar bed
Hier was het hetzelfde bij 2 slaapjes wilde ze smiddags niet of amper slapen. Ineens werd ze smorgens later wakker en dan zorgde ik voor genoeg afleiding tot 12.30, na 1 maand gaat 1 skaapje goed en kan ze het ook volhouden als ze vroeger wakker is. Meestal slaapt ze van 19.30 tot 7.30/9.00 en als ze naar kdv gaat tot 6.45. Haar middag slaapjes wisselen van 1 uur tot soms 3 uur maar op kdv (2xpw) slaapt ze soms niet, soms half uurtje en soms uurtje want ze bouwt liever n feestje in bed en dan gaat ze savonds wat eerder erin en trekt ze dat de volgende dag thuis bij door bv 2,5-3 uur te slapen
Mijn zoontje is iets ouder, maar slaapt al enige tijd (vanaf dat hij 14 maanden oud was ongeveer) nog maar 1 keer per dag. Rond half 11 's morgens heeft hij een dip en dan gaan we altijd even naar buiten. Rondje lopen, boodschapje doen enz. Hij sliep eerst van 12-15u inmiddels is dit verschoven naar 13-16u. Hij gaat nu om 19.30 weer naar bed en slaapt tot de volgende dag 7.30 ongeveer.
Hier is ze met 11 maanden ongeveer overgegaan naar 1 slaapje. Ze slaapt zo'n anderhalf/twee uur. Soms heeft ze weleens uitschieters van 3 uur.
Hahaha mijn zoon was echt een slaapkopje! Hij sliep s'ochtends 10.30-11.45 S'middags 14.30-17.00 En dan s'nachts 20.00-07.30 (in het weekend)
Hier is ze met 14 maanden over gegaan op één slaapje, na de lunch. Lengte varieert van 1,5 tot 3 uur. En dan 's nachts van 20.00-08.00uur.
Mees is nu 16 maanden en slaapt meestal ook nog 2x.. rond 11.00 een uurtje en dan rond 16.00 nog een uurtje.. Probeer wel om zijn slaapje van 11.00 uur wat later te krijgen zodat hij misschien wat langer slaapt en einde van de middag niet meer gaat slapen, maar dat wil de ene dag wel en de andere niet.. ach.. als hij moe ik moet hij naar bed.. Maar als ik ergens heen moet, dan heeft hij even pech
hier ook een dreumes van bijna 18 maanden. hij slaapt 's avonds, 's nachts van 19:00 tot 8:00. en 's middags vaak van 12:30 tot 14:00. Soms wat langer 's middags. Maar ook vaak maar een uurtje. Wisselt nogal.
Het is al een paar keer gezegd geloof ik maar hier ook eentje van 18 maanden die enkel 1 x slaapt. Van 13.00 tot 14.30 ongeveer. Ook is ze 's ochtends moe en jengelig maar dan gaan we altijd even boodschappen doen, eendjes kijken of even langs oma. In de wagen is ze niet jengelig en is het voor alle partijen gezellig.