Help dilemma met savonds slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamachar, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamachar

Mamachar Lid

4 jan 2013
    36
    0
    0
    Daar was ik weer..
    We hebben al een paar maanden een dilemma met slapen.
    Mijn man heeft ziekte van Lyme gehad en een eigen zaak dus hij moest gewoon door werken.. Waardoor ik veel met haar beneden was tot ze sliep (soms moest ik wachten tot half 1 tot 2 uur )en dan slapend naar boven brengen.. Nu heeft hij besloten om even te stoppen met werken.

Nu als we haar na de laaste fles naar bed willen brengen gaat ze heel erg huilen.
    We laten haar dan wel even maar na een tijdje word ze echt overstuur en heel erg warm tot zweten toe en spugen..

Ik ben een beetje einde raad en weet niet wat ik moet doen.
    Op de dag gaat t goed ze jammerd een beetje en valt daarna weg. ( ze is wel een baby die even moet huilen en dan lekker slaapt )
    Maar savonds is het echt drama.. Soms zo erg dat je er zelf verdrietig van word

Wie heeft er tips voor mij.. Ligt het aan mij???

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hoe oud is ze dan?
    Heb je een duidelijk ritueel?
    Als je even bij haar op haarvkamer blijft?

3. Mamachar

Mamachar Lid

4 jan 2013
    36
    0
    0
    Ze is 8 maanden geweest.. Ze heeft een ritueel.. En soms moet ik er een half uur uur bij zitten en dan zeg ik niks.. Maar dan gaat ze alleen maar lachen en klappen en draaien..

Toevallig heb ik nu ook zo een voorbeeld..

We leggen haar net op bed.. We zijn er allebei even bij gebleven, gewoon zitten niks zeggen.
    Je ziet dat ze heel erg moe is. Dan gaan we naar beneden.
    Dan breekt het los.. Heel hard huilen en zo dan gaan we haar troosten dan is ze stil, al leg ik haar met een schijnbeweging terug gaat ze al huilen..

Ik dacht ga hier even tips vragen en leg haar dan in een lege box zonder speelgoed.. En nu slaapt ze..

Heb ik het dan echt zo verpest met op toen me man erg ziek was.. Hij is nu nog ziek en soms kan hij het huilen ook niet verdragen..

4. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Klinkt als verlatingsangst! Ook omdat ze wel stil is als je bij haar bent en als ze in de box ligt. Dan is ze ook veilig bij mama in de buurt ;)
    Als je er echt helemaal doorheen zit zou ik eens proberen om haar bij je op de kamer te leggen, kijken hoe ze dan slaapt. Of een matrasje bij haar op de kamer leggen en bij haar gaan liggen. Is natuurlijk geen optie voor altijd, maar dit is een fase die ook wel weer over gaat. Of misschien een shirt in haar bedje leggen waar jouw geur aan zit?

5. Mamachar

Mamachar Lid

4 jan 2013
    36
    0
    0
    Daar denken wij ook aan.. Maar ik laat gewoon weten dat we er zijn.. Duurt zo een fase lang?? Of is het per kind verschillend..??
    Aan een shirt heb ik ook gedacht alleen dan gaat ze steeds kiekeboe spelen en dan legt ze em op d'r hoofd.. Dat vind ik een beetje eng.

Zijn er meer moeder die verlatingsangst ervaringen hebben..

6. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Dat is inderdaad per kind verschillend. Goed dat je laat weten dat je er altijd bent. Vroeg of laat gaat ze dat echt wel beseffen (ik hoop voor jou vroeg ;))
    Hahahaha, wat schattig dat ze daar kiekeboe mee gaat spelen. Ik legde hem altijd onder mijn zoontje, net zoals met een hydrofiele luier en dan stopte ik hem goed onder het matras. Werkte hier prima!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat is er dan mis mee om haar gewoon zoals ze gewend is beneden in slaap te laten vallen?

8. Mamachar

Mamachar Lid

4 jan 2013
    36
    0
    0
    Omdat ik volgende maand ook weer ga werken.
    En er gewoon erg mee zit dat ze niet gewoon in dr eigen bedje in slaap valt savonds
    terwijl het smiddags wel goed gaat..
    ze heeft ook een nacht lampje

9. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Misschien is ze te moe om in slaap te komen en ben je net te laat met naar bed brengen, onze dochter moet ook altijd eventjes huilen (meestal 1 minuutje).
    Laatst was ik iets aan de late kant en dat heb ik geweten ook, ben vervolgens vanaf 20:00 tot 23:45 bezig geweest om haar in slaap te krijgen.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarschijnlijk heeft ze in de avond omdat ze vermoeider is juist lichamelijk contact nodig om de dag te verwerken en in slaap te kunnen vallen. Niets mis met in jouw armen in slaap vallen en dan als ze volledig vertrokken is in bed leggen hoor. Is een fase, gaat over.

Deel Deze Pagina