Schimmel of eczeem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door saartje1982, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Meiden,

Mijn zoontje heeft sinds een paar weken erg rode wangen/mondhoeken. Ik denk dat dit komt omdat hij erg veel kwijlt en dan met zijn handjes in zijn mond zit en steeds langs zijn wang wrijft. Hij heeft sinds 2 weken zijn eerste tandje, dus dat zal ook meespelen.

Maar nu lijkt hij er ook jeuk aan te hebben. Hij wrijft steeds met zijn vuistjes over die plekken. En als hij fruit hapje krijgt lijkt het ook een beetje pijn te doen, alsof het een beetje open is.

Hij heeft een beetje eczeem op zijn gezicht gehad, hier heb ik al voor gesmeerd met hydrocortison creme. Maar deze plekken verdwijnen niet.

Zou het een schimmeltje zijn?

2. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Schimmel. Seborroïsche dermatitis heet t.
    Dit had jongste n week of 4 terug. Wij hebben hier ketoconazol zalf voor gekregen.

Iig NIET meer smeren met de hormoonzalf! Dit deden wij dus ook, omdat ik in eerste instantie dacht dat het eczeem was. Dag later zat ze helemaal onder deze vlekken.

De schimmel groeit door de hormoonzalf.

3. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat n super leuk en vrolijk ventje trouwens!! Hopelijk is het snel over!

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dank je wel MinnieMe. Ik heb thuis nog miconazol creme liggen, dat gebruik ik dan wel een paar dagen, kijken of het beter wordt.

Hij is inderdaad altijd erg vrolijk. Nu is hij ook nog eens ziek (griep), maar nog steeds alleen maar lachen :)

5. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Saartje, hoe is het nu met je vrolijk ventje? Al wat beter? En met zn griepje?

Deel Deze Pagina