Vraagje over slecht avondeten eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Inmiddels eet mijn dochter al ruim 6 maand erg beroerd haar avondeten.
    Enige wat ze eet is boerenkool met appel en worst. Pannekoeken, pizza en patat gaan er ook goed in.maar dit eten we natuurlijk niet iedere avond.;)
    Rauwkost zoals tomaat en komkommer eet ze wisselend.
    En sinds kort eet ze speklapjes. En soms gebakken aardappeltjes.
    En dat was het dan wel.
    Ik maak er geen strijd van en maak me er verder niet erg druk om; pap, brood en fruit gaat heel goed, dus overdag eet ze prima.
    Maar word er soms wel moe van, alles is nee en vies en bah.
    Hoe lang duurde deze fase bij jullie??? Vind het nu wel eens welletjes hahaha. Zeker aangezien ze hiervoor erg goed at.

2. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Heel herkenbaar...hier nu ook al 4 maanden slecht eten met het avondeten. Toevallig vandaag ook boerenkool met worst en warempel ze at haar bordje leeg en zei zelfs mjammie jammie.. Ik probeer me er ook niet druk om te maken, want idd de rest eet ze ook goed. Aard vlees en groente?? Nou nee doe maar alleen de lllleeeesjes ( zo zegt ze het).
    Helaas dus geen tips of hoelang het gaat duren..

3. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Hier ook een die lang niet alles lust. Hij eet ook nog steeds kleine porties, ook met brood ed.
    Ik heb me niet zo druk gemaakt erom. Nu dat hij richting een jaar gaat probeer ik het toch op te bouwen, maar ja...kan het er niet inproppen ;)

4. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Heel herkenbaar!
    Wat hij goed eet is vlees en snoeptomaatjes.
    Ik geef dat iig 2 keer per week.
    Op werkdagen potje en voor de rest gewoon wat wij ook eten.
    Ik maak er geen strijd van en hoor van iedereen om mij heen dat het vanzelf EEN KEER overgaat.......
    De rest eet hij prima!

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Volgens mij ligt het ook aan je kind hoe lang die fase duurt. Hier ook nog steeds. De ene keer lust ze iets wel en de keer daarna duwt ze haar bord weg. Dan eet ze maar niet. En aan wortels is ze verslaafd, dus die hebben we meestal wel in huis.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Snoeptomaatjes vindt ze meestal lekker, dus dat heb ik standaard op tafel staan.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#7 MMarianne, 12 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2015
    Hier duurt die fase nu al zo'n anderhalf jaar :p ...en het gaat met ups en downs, van 0 happen tot 2x opscheppen en sinds kort heeft ie ook dagen dat ie overdag ook slechter eet, van twee hapjes brood tot 3 hele boterhammen..fruit wil er gelukkig altijd wel in. Probeer me er niet druk om te maken maar vind het geen leuke fase ;)

8. Humava

Humava Niet meer actief

Hier duurt die fase nu ruim een jaar Haha. Vooral idd het avondeten wat slecht gaat, het enige wat ze eet is lasange, tagliatelle met zalm en spinazie, de pasta van macaroni spaghetti etc en soms een paar doperwten of worteltjes. En natuurlijk pizza patat enzo maar wat jij ook aangeeft dst eet je naruurlijk niet elke dag. Fruit eet ze gelukkig meestal wel goed. Brood is heel verschillend. De ene dag eet ze 's morgens een half broodje de andere dag 2. Ach gaat wel een keer over. Ik geef haar wel een vitamine kauwtablet een paar keer per week. Zodat ze iig genoeg vitamines binnen krijgt.

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Die fase kan heeeeel lang duren haha.
    Ik vond zelf tot haar 4e jaar dat ze soms perioden had dat ze bijna geen hap warm eten at en dan ineens een paar dagen alles in ging halen.
    Zo ook met brood.
    Ik heb mij er ook nooit een tel druk om gemaakt, ze groeide goed en vervangende maaltijd kreeg ze gewoon niet want daar begin ik dan niet aan.

10. Manoya

Manoya Niet meer actief

Hier ook, dochter eet sinds een week of 2 beroerd.
    Ene dag blijft het bij 1 hapje, andere dag ineens een paar happen.
    Ik blijf gewoon wel een toetje aanbieden.

11. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook weer in die "leuke" fase belandt ;)! Enkele maanden geleden hebben we deze fase ook al gehad, toen at ze enkel en alleen haar vlees maar op 's avonds. De rest liet ze gewoon liggen. En oh wee als er een groentje of aardappel aan haar vinger of hand hing! Dat vloog er meteen weer af ;). Tot het opeens voorbij was en ze 's avonds alles weer mooi begon op te eten. Heeft jammer genoeg niet zo lang geduurd :p. Nu is het weer voornamelijk alleen vlees! Worteltjes gaan hier ook goed, maar dat is zo ongeveer de enige groente die ze nog wil eten. De rest blijft onaangeroerd in haar bord liggen. Ook aan haar aardappelen komt ze niet meer ;). Overdag eet ze nog steeds wel goed. Fruit, brood, yoghurt, ... Dat gaat er gelukkig allemaal nog steeds goed in! Hopelijk blijft dit wel zo ;). Jammer genoeg geen tips voor deze fase, alleen geduld hebben en hopelijk gaat het snel weer over (NOT!! ;)).

Deel Deze Pagina