Gebruiksaanwijziging menopur?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Uy82, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allen,

Vannochtend was het dan eindelijk zo ver: eerste spuit zetten met menopur (2 flesjes).

In dd hebben ze het keurig voorgedaan, hier nog goed de bijsluiter gelezen en ik dacht aan de slag. De ampul heb ik opgezogen met de spuit. Toen ik het in het flesje wilde doen gebeurde er iets heel geks. De witte poeder was direct weg..... Dus ik dacht nou nog maar een flesje openbreken en ook die was sjoeffffff opgelost. Ik dacht dit kan niet, want mij is verteld het flesje goed schuin houden en evt heen en weer bewegen.
    Ik had daar niet eens tijd voor want wit bolletje was al weg.

In paniek heb ik het noodnr van dd gebeld. Arts adviseerde me om maar naar de huisartsenpost hier te gaan. Wij dus met spoed naar hp om daar de prik te laten zetten en om te kijken of ik het wel goed deed. Maar ook daar gebeurde hetzelfde.

Balen natuurlijk want moet nu een heel nieuw doosje menopur aanschaffen. Maar het belangrijkste: heb ik nu wel alles binnen gekregen, of is het alleen het vocht uit de ampul :)

Hoor graag wie hier soortgelijke ervaring mee heeft.

Alvast dank voor de reacties!

2. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Bij mij verdween de poeder ook meteen vanaf er aanraking was met het water ;) direct opgelost.

3. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Uy zodra ook maar n druppel het poeder raakt is het opgelost. Je hebt het helemaal goed gedaan. Zo werkt t met menopur! Heb het zelf ook gebruikt!

4. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omer nou heel fijn dat jullie zo snel gereageerd hebben! Zonde van de twee flesjes dus:(

En ook raar dat de arts in dd niet even had kunnen vertellen, ik ga er van uit dat zij ook weten toch dat 1 druppel in het flesje de boel opzuigt?

Misschien was het te vroeg voor hem op zondagochtend:) najaar, dan maar pech en een nieuw doosje bestellen.

Hierdoor heb ik wel drie kwartier later geprikt dan ik elke dag had gepland eigenlijk. Ik moet nl tussen 8 u en kwart over acht prikken en nu was dat tegen negen uur.

Is het erg als ik het vanaf morgen dan wel om 8 uur doe?

5. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Geeft niks, mag een à twee uur speling inzitten.

6. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok top, weer een zorg/stressfactor minder. Wel fijn dat de arts me geprikt heeft, die moet ik nog even er in krijgen nu morgen :)

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ja, bij mij ook altijd poeder meteen weg, dat is helemaal normaal. Nouja weer wat geleerd ;).

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik spuit Fostimon. Dat moet je hetzelfde klaarmaken als Menopur.
    Bij mij lost het ook altijd direct op als de poeder in aanraking komt met de vloeistof!

Succes met spuiten!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het lost meteen op, ondanks de gebruiksaanwijzing!

Het is zelfs mogelijk om 3 boletjes in 1 ampul op te lossen; zo snel en goed reageert het op vocht. :) Geen zorgen.

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik gebruik sinds deze week ook menopur. Hoe gaat het verder? Ik vind het bereiden van de spuit echt verschrikkelijk, lukt nog steeds niet goed.

11. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Het gaat makkelijker als je voor je met de naald in het flesje menopur gaat, eerst een beetje lucht in de naald doen, zodat je een beetje vacuum trekt. Dus eerst oplosvloeistof,dan een klein beetje lucht in de spuit doen en dan naald in t flesje doen. dan zuig je het er in 1 keer uit. Succes!

12. Het is echt absurd hoeveel overeenkomsten wij hebben :D De TESE, 9 rietjes, nu weer gedoe met Menopur.. Wij filmen een hoop van ons traject (helpt errrrg goed bij de verwerking hier en vind het vreselijk zonde dat we dat de vorige keer niet hebben gedaan), zo ook de eerste Menopur-spuit. Mij hoor je dus ook zeggen, als ik verbaasd naar het potje kijk waar ineens geen poeder meer in zit; 'Heuh? Zat hier geen poeder in ofzo?'. Ook heb ik wel een half uur geprobeerd om het grijze dopje van het flesje te krijgen, voor ik erachter kwam dat je daar dus gewoon doorheen moet prikken :D Ik heb dus ook alleen een bijsluiter van de apotheek meegekregen, waarin staat dat je de spuit klaar moet maken volgens 'gebruiksaanwijzing'. En tja, die zit er dus niet bij!

Succes met spuiten verder! Krijg jij er straks ook cetrotide bij?

13. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank alle lieve dames hier voor de reacties..

@shally vandaag was dus dag 1 met voor mij dus desastreuze gevolgen en dat ik ben beland in de huisartsenpost :)

Gevolg van een slechte instructie vind ik. Ik bedoel had zelfs dokter S. Uit dd zelf aan de lijn en hij moet toch weten dat het direct de boel opzuigt lijkt mij ?!
    Ik kijk er echt heel erg tegen op om mezelf te spuiten morgen, vond wel fijn dat die huisarts m er in een x in heeft gespoten voor mij.

@shaddix echt grappig gewoon hè. Heb jij dat ook gehad met spuiten dan? O ik kan je niet uitleggen hoe radeloos ik me heb gevoeld vanochtend. Ik met mijn naïeviteit dacht nog met het eerste flesje dat het een fabrieksfout was dat er geen wit bolletje in zat:)

Ja als ik niet uit was gelopen met mijn menstruatie hadden we de punctie ook op dezelfde dag gehad volgens mij. Ik moet donderdag weer naar dd voor een echo.

Ik voel me best prima vandaag, af en toe denk ik er gebeurt wat binnen, maar verder alleen maar heeeel erg humeurig en emotioneel.

Maar dat is iets wat al langer speelt, niet door die ene spuit.

14. Dat dacht ik dus ook, van die fabrieksfout ;) Ik dacht gewoon dat er niets in had gezeten en dat ik dat niet gemerkt had. Maar goed, het zat er toch echt wel..

Ik heb straks m'n eerste FM. Ben zó benieuwd. Hoefde om 7 uur pas op te staan, maar lig vanaf 5 uur al wakker.

Hier ook zo emotioneel en labiel als wat. Soms heb ik een hele goede dag, ben ik vrolijk en blij, om dan de volgende dag weer de hele dag te janken, doodmoe te zijn en niet te weten wat ik met mezelf aanmoet.. Hoop dat dit voor ons allebei de laatste keer is dat we door deze periode heen moeten!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik sta er ook regelmatig van te kijken hoe weinig artsen soms weten van de praktische kant van dit alles.

Handige tip; als je 1 of 2 of 3 bolletjes moet spuiten (dus geen halve) kan je bij de apotheek zelf spuitjes kopen die handiger zijn voor het injecteren. Je gebruikt dan wel de naalden die bij die dunne spuitjes zitten maar je zuigt op en spuit in in een ander spuitje; het is hetzelfde spuitje als bij de pregnyl; die is steviger en injecteert veel makkelijker. Ik heb het aan de arts gevraagd en dat was geen probleem.

16. Hoe gaat het nu Uy? :)

17. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief dat je er naar vraagt :) tjah leuk is wat anders. Gister naar dd geweest voor de eerste meting en er zitten er ongeveer 10 tot 12 nu met een kleintje, exact weet ik niet. Ze groeien mooi volgens mijn arts varierend van 10 tot 12 mm. İk moet maandag weer terug. Slopend en spannend wel nu. Je denkt dan van alles; wat als ze nu ineens stoppen met groeien of spuit ik nog wel goed en ga O maar door.. Waarschijnlijk woensdag of donderdag punctie ja en dan afwachten wat de visjes uit mulheim gaan doen :)

Ben gister begonnen met cetrotide en die valt me wel zwaar. Man wat een rot spuit met alle bijwerkingen van dien.

En jij? Spiek af en toe op je blog en was weer blij met je instructies. Leer dr veel van hahahaha, zoals de broodkruimels in cetrotide:)

Die had ik ook dus ik dacht ff goed husselen die boel nu want ze moeten mee die buik in..

Komt wel steeds dichterbij nu he?

18. Superspannend.. Ik gok zelf dat m'n punctie op dinsdag is, maar even afwachten wat de FM van morgen zegt..

Ik heb vandaag de hele dag barstende koppijn gehad. Kan ook door de spanning komen hoor, want ik gebruik al vanaf zondag Cetrotide en had eerder nergens last van. Wilde de hele dag niets innemen, bang dat pijnstillers iets af zouden doen aan de kwaliteit van de eitjes ;) Om half 7 toch maar een paracetamol genomen, want ik trok het écht niet.

Ben benieuwd naar je FM maandag.. Nog even volhouden! Het is zo spannend en eng allemaal.. Zie jij erg tegen de punctie op?

Deel Deze Pagina