"wegvallen" tijdens bevalling...... wie herkent dit?

Discussion in 'De bevalling' started by Seth, Feb 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Hi,

vroeg me af of iemand dit herkend, ik ben bij beide bevallingen "weggevallen" in het midden van de ontsluitingsweeen en persweeen...

bij de eerste riep ik constant, Ik ben high ben high.... dacht toen dat het van de spuit was (????) die ik zonder te vragen in mn been gezet had gekregen....

bij de tweede (zonder iets gehad te hebben) viel ik echter ook in een soort slaap en had ik weer het gevoel high te zijn, tussen de weeen door, terwijl die ging zo snel.... 6 minuten persen.....

Denk nu dat het komt door de natuurlijke pijnstilling die je lichaam aanmaakt????:(:(:(
    Dat ik een soort "natuurlijke overdosis" krijg op het moment van bevallen......

Wie herkent dit? en heeft dit wel eens nagevraagd bij vk of gyn.....

ben benieuwd of ik volgende bevalling weer high word...:D

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Is het niet een soort van hyperventilatie? Gek antwoord misschien maar daar voel je je ook high/wegzakkerig van worden en heeft ook alles te maken met je ademhaling.

3. 894hi

894hi Niet meer actief

ik zat op een stoel en viel bijna weg ... mn ma helemaal flippen:p

maar hun vertelde me dat dat heel normaal was aangezien het hoofdje een belangrijke ader/zenuw ofzo dicht drukt dit was bij mij met 9? cm ofzo

4. Seth

Seth Niet meer actief

nee.... ik viel dus echt in slaap.....(inclusief snurken:D)
    mn partner maakte me dus wakker tijdens de persweeen....

5. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    tijdens mijn eerste bevalling, viel ik wel steeds weg tijdens de persweeen, ik was doodop en viel praktisch in slaap......gedurende ongeveer 1 minuutje en dan ging ik weer.

tijdens de tweede bevalling, ging alles zo snel, geen tijd om weg te geraken

6. Seth

Seth Niet meer actief

hmmm dat kan ik me wel voorstellen...
    mn tweede bevalling duurde vanaf de eerste echte wee 2,5 - 3 uur...... dus uitputting was het hier niet....

Eerste vanaf eerste echte wee.... 5 uurtjes...

7. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik had dat tijdens de persweeen hoorde de zuster nog net zeggen ze valt weg. Was denk ik zo rustig op dat moment en je maakt dan inderdaad zelf een pijnstillend hormoon aan dus kan wel kloppen.

Groetjes Lysanne

8. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    wel grappig, waar de meeste liggen te schreeuwen of spugen of hyperen lig jij te ronken whahah

9. Seth

Seth Niet meer actief

hahaha... maar dat maakt ook een hoop herrie hoor....:D

nouja opzich was het wel prettig, want voelde dus ook geen pijn... hahahahaha...
    mijn oma zei het vroeger altijd al:
    "wat slaapt, dat lijdt niet..."

10. Seth

Seth Niet meer actief

joehoe... iemand die het ook echt had.....:D

11. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    jah hier ook.... Het komt omdat er tijdens de bevalling endorfines vrijkomen. Deze hebben een pijnstillende werking maar het zijn morfine achtigestoffen en kunnen je dus ook emotioneler maken... (verklaard sommige reacties tijdens een bevalling) Maar als je zelf goed ontspannen bent geeft de endorfine een beetje het gevoel alsof je high bent....

Daarnaast komt er tijdens de bevalling ook adrenaline vrij, die zorgt er mede voor dat je agressief wordt, te veel adrenaline kan de bevalling tegenhouden. En ook de hoeveelheid endorfine terugdringen waardoor de bevalling pijnlijker wordt.

Daarnaast remt adrenaline de afgifte van de oxcitine die de bevalling en weeen op gang houd....

whaha lang verhaal... maar zo zit de vork in de steel

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Toen ik aan de bevalling van Eva begon was ik zó moe... ik sliep al weken maar zo'n 3-4 uur per etmaal, had erge jeuk wat voor enorme stress zorgde en toen de bevalling begon lag ik net een uurtje in bed.

Tijdens de ontsluitingsweeen viel ik af en toe een beetje in slaap, mijn vriend maakte me telkens weer wakker. En zo ook tijdens de persweeen, toen had ik veel langer pauze ertussen (nou ja, 2 minuten ofzo, maar dat is een stuk langer dan een halve minuut ;)) en toen viel ik ook in slaap, mijn vriend maakte me dan weer wakker, zo van, je moet zo weer!

Vanaf de eerste echte wee tot het persen was het hier zo'n 6 uur... dus heel snel, maar genoeg tijd om in slaap te vallen dus. Daarna een uurtje geperst, maar ik moest de helft wegpuffen. Deed helemaal geen pijn trouwens het persen.

Zal wel een combinatie zijn van vermoeidheid en endorfines. Ik vond het erg relaxed in ieder geval!

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben meerdere malen weggevallen, al tijdens de ontsluitingsweeen. Ik weet niet wat het precies was. Ik weet wel dat ik doodop was en het voelde echt alsof ik op dat moment in slaap viel. Het was heel prettig want ik zat in een soort weeenstorm. Doordat ik af en toe weg viel, raakte mijn lichaam in rust zodat ik het weer even aan kon. Ik mompelde het nog wel tegen de verpleegkundige, maar die vond het normaal. Blijkbaar komt het vaak voor.

Die spuit heb ik trouwens ongemerkt gekregen en was in mijn geval om het bloedverlies te remmen.

14. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Ik weet niet meer of ik echt 'wegviel', maar weet nog wel dat de verloskundige achteraf zei dat ze nog niet eerder iemand meegemaakt had die zo inzichzelf gekeerd was en niet meer op de omgeving reageerde.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja dat heb ik ook gehad van die spuit in mijn been.

Ik heb alleen de laatste 3 keer persen bewust meegemaakt de rest weet ik dus niet meer ( ik heb 1 uur geperst)

Volgens mijn vriend was ik er gewoon bij en reageerde ik normaal. Dat weet ik dus allemaal niet meer.

Ik vond het vreselijk en ik wil ook nooit meer zo'n prik.

Misschien dit keer lachgas of zo.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat was dan pethidine denk ik? Het klinkt heel fijn, maar sommigen schijnen inderdaad zo 'high' te zijn dat ze dingen vergeten, lijkt me heel vervelend.

Ik had het van mezelf, dat in slaap vallen en kan me wel alles herinneren gelukkig. Beetje het effect van pethidine zonder de vervelende bijwerkingen.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb dat ook gehad hoor.

Als ik even rust kreeg tussen de weeën moest mijn vriend me opvangen want ik was dan helemaal weg.

Ik denk dat het bij mij kwam doordat ik al 70uur bezig was en ik na 68uur voor weeën in een weeënstorm terecht kwam was ik inmiddels over vermoeit........

Dat wegvallen vond ik heel erg vervelend omdat ik elke keer weer terug kwam door de volgende wee.
    Het leek ook langer als dat het werkelijk was, want als er tijd tussen de weeën zat was dit maximaal 1min....

18. Jessy25

Jessy25 Actief lid

Nov 1, 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik viel ook steeds in slaap tussen de weeën door hoor! Dit is een natuurlijke reactie van je lichaam! soms kun je als je bijvoorbeeld een ongeluk hebt gehad flauwvallen door de pijn omdat je lichaam een soort kortsluiting maakt....

Ik heb in andere pijnlijke situaties hetzelfde.. heb mn kaak eens gebroken na een ongeluk en viel in de ambulance steeds in slaap en had eens een zeer pijnlijke infectie in mn buik en ja hoor, tussen de pijnscheuten door sliep ik :D

Hoop bij mijn volgende bevalling weer te gaan slapen omdat het je lichaam dubbel ontspant en de bevalling dus ook sneller zal verlopen (in veel gevallen ;))

suc6

19. Seth

Seth Niet meer actief

Je bent nog maar 1 keer bevallen...???

ik bedoel, bij de eerste dacht ik dus ook dat het door de spuit kwam..... maar bij de tweede (zonder enige verdoving) had ik dus precies hetzelfde, vandaar ook dat ik NU weet dat het de eerste keer dus waarschijnlijk ook niet van de spuit kwam.....

20. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Wat ben ik blij dat ik dit lees!
    Ik dacht echt dat ik de enige was!!! :$

Ik ben 24 uur bezig geweest..
    Tussen de ontsluiting en persweeën viel ik dus ook weg!
    Ik kan me er zelf niks meer van herineren! Naar mijn weten was ik er de hele tijd bij.... :$
    Niet dus ...
    Ik viel dus telkens weg en snurkte de hele kamer bij elkaar! :)
    Mijn moeder vertelde me dat iedereen om mij moest lachen...... :)

Pff wat genant!

Share This Page