Hallo, Ik vroeg me toch af wat jullie je kindje gaven zodra die 6 maanden waren. Momenteel ziet ons schema er zo uit: 06:00 100 cc water + 3 schepjes opvolgmelk met daar in 1 lepel rijstebloem en dan 60 cc water + 2 schepjes opvolgmelk in een kommetje en daar rijstebloem in tot het een papje wordt. 10:00 Fruit 11:00 160 cc water + 5 schepjes opvolgmelk 15:00 160 cc water + 5 schepjes opvolgmelk en daarna groente 19:00 160 cc water + 5 schepjes opvolgmelk Ik weet namelijk dat met 6 maanden er nog wat verandert. Ik wou bijvoorbeeld nu ook de rijstebloem gaan vervangen voor fijne granen en in plaats van groente een warme maaltijd. Wat zou ik nog meer of anders kunnen doen ?
Ipv warme maaltijd om 15.00, deze rond 18.00 geven. Dan die fles van 19.00 als toetje en naar bed. Zou dat wat zijn? Verder kan je al een keer wat brood proberen.
Je bedoeld dus om 18.00 warm eten en daarna direct de fles en dan daarna naar bed. En kwa brood gewoon eens tussendoor een stukje brood eens proberen ?
Ja idd. Na zo'n grote fles nog warm eten zou ik zelf ook niet willen. Ik zou het omdraaien. 18.00 warm eten en om 19.00 fles klinkt logischer vind ik zelf. Brood kan evt, hoeft niet. Gewoon lekker met (ongezouten) roomboter.
Ik zou inderdaad ook de groente wat later geven dan gelijk na de fles van 15.00, dan is hij verzadigd met melk en zal niet zoveel van z'n groente eten. Brood kan je gewoon tussendoor eens uitproberen, bv. na de fles van 11.00 als hij dan even wakker is?
Weet niet hoe je uitkomt met slaapjes maar als je op die flestijden blijft dan zou ik rond 12.00 beetje brood proberen. Groente rond 17.30 sn dan om 19.00 laatste fles. Het is de bedoeling dat je richting de gewone etenstijden werkt en dan ben je daar al mooi eind mee op weg! Ik heb in een ander topic (schema baby 7 maanden ofzo) het schema van mijn zoontje (6,5 maand) staan Ohja heb eerst de rijstebloem opgemaakt en sinds een weekje over op fijne granen! Ging zonder problemen Wat een geduld heb je met dat papje trouwens zo op de vroege ochtend zoontje krijgt gewoon s avonds pap in de fles. 180 + 6 plus 3a 4 melkschepjes fijne granen.. Lukt hier prima met dr Brown speen nummer 3. Aan het eind dikt het soms wat in, dan speen 4 of ik voeg paar druppels water toe
Ons schema is: 7.30 fles 150+5 9.30 fruit 10-11u slapen 11.30 fles 180+6 12.00 cracker of broodkorstje oid 13-16 slapen 16u fles 150+5 17.30 groente 18.30 fles 210cc 19u slapen 23u fles 150+5
Ik heb sinds vandaag het fijne granen papje s ochtends gegeven, Ben best snel gestopt met rijstebloem want hier kreeg hij enorme verstopping van terwijl hij zelf al best wel veel verstopping snel heeft en heb toch het gevoel ook dat fijne granen vergeleken met rijstebloem beter is voor zijn darmen.