Papfles, hoe doen jullie dat toch?

Discussion in 'Voeding' started by Yaraa, Dec 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yaraa

Yaraa Actief lid

May 3, 2013
    289
    1
    16
    Female
    Zoetermeer
    Hoi mama's, mijn jongste van bijna 6 maanden krijgt s'ochtends en s'avonds een papflesje. (180cc + 2/3 eetlepels pap)
    Maar nu vraag ik me af, hoe doen jullie dat toch. In een gewoon flesje komt die pap er niet doorheen. Toen heb ik speciaal een pap-speen gekocht en daar is het gaatje in de speen te groot. Hij verslikt zich telkens bij elke slok, het gaat te snel.
    Welke flessen/spenen raden jullie aan?
    Ik gebruik zelf voor de melk de Dr. Brown flessen. En voor de papfles Avent.

PS: Dit probleem begon toen ik de pap ging kopen van 6+ maanden. Het is dikker dan ik gewend was. Hiervoor de 4+ pap gebruikt en daar had ik geen problemen mee.

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik heb een tijdje de 3 standen speen van Avent gebruikt voor de pap..
    Maar dat was ook niet ideaal..

Toen heb ik een goedkope fles van Etos gehaald en een stelletje flesspenen daarvoor. Met een klein schaartje het gaatje IETSJE groter geknipt en het ging vanaf dat moment perfect..

Alleen na een tijdje gaat die speen toch scheuren.. Maar ze zijn zo goedkoop :)

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik gebruik ook avent natural met 3 standen speen. Maar hier gaat de pap prima. Maar lees ook dat je maar heel weinig pap erin doet? Ik doe altijd 150/5+4 lepels pap. Dan is het wat dikker en gaat het dus langzamer door de speen heen.

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Een L speen van difrax op je dr Brown fles...

Maar dan gaan er wel een stuk of 6 voedingsschepjes pap in..

Je hebt niet veel keus, of weinig pap en kleine speen of grotere speen en meer pap

5. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Ik gebruik normaal dr Brown maar is met dat ventiel niet handig. Ik gebruik de difrax s fles en gebruik dr Brown speen maat 3, als het tijdens drinken teveel indikt doe ik 4 erin maar meestal lukt het prima. 190 cc water plus 6 melk plus 3 a 4 melkschepjes pap (fijne granen)

6. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Ik heb hier ook even mee moeten experimenteren!
    Ik heb dr. Brown en level 2 ging te traag. Level 3 lukt wel, maar ik doe 2 eetlepels fijne granen van Bambix erbij.

Ik geef nu alleen in de ochtend.. Wat doet de rest? Ook alleen de ochtend of avond of beide?

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Alleen de avond

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb eerst altijd difrax s fles met L speen gebruikt. En nu met Etos papspeen, daar heb ik nog 1 hoekje vanaf geknipt zelfs. Anders gaat het niet snel genoeg voor zl;)

Je kunt ook een bordje gebruiken ipv fles;) heb ik een tijdje ook gedaan toen hij niet uit de fles wilde drinken.
    Nu de fles weer terug, omdat ik het heerlijk vind 's Ochtends. Dan krijgt hij z'n pap bij ons op bed;)

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Niet! Had hetzelfde probleem bij mijn zoontje. Gewone speen wil,niet en papspeen verdronk hij bijna in.

Ben gewoon pap met een lepeltje gaan geven, is sowieso beter.
    Alleen met 6 mnd is het eerst nog lastig omdat ze vaak nog niet goed zelf kunnen zitten. Ik gaf het eerst in de wipstoel, later in de tripptrapp.

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    hier ook alleen maar gedoe met die kl*te pap dus ben er gewoon mee gestopt... vond meneertje ook prima :D

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hihi hier ook geen pap gegeven. Voor het doorslapen hielp het toch niet, hij kwam vaak zelfs nog eerder.
    En inderdaad, al dat getob met die spenen enz. Hier hoefde hij het ook echt niet meer te hebben later.
    Gewoon vanaf 8 maanden een boterham in de ochtend na de fles gegeven.

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ik gebruik dr. Browns, zonder rietje en ventiel en met papspeen. Wij geven alleen 's morgens pap, want eten is vlak voor ze naar bed gaat. De hoeveelheid 's morgens: 210/7 met 4voedingscheppen bambix (inmiddels 8+). Ze drinkt de fles niet altijd helemaal leeg, maar meestal wel.

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook problemen ! Ik gebruikte eerst de 3 standen speen van avent maar dat ging niet echt. Toen pap speen van avent gekocht maar das best een behoorlijk gat dus daar kwam t weer veel te hard uit! Doe er nu gewoon veel pap door dat t echt wat dikker is en nu gaat t wel goed eigenlijk, hij is nu 10,5 maand en rond de 7-8 maanden kreeg hij het bij de oppas van een bordje. Maar wat flora ook zegt, het is zo heerlijk met een flesje in bed :)

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zit ook te ku..en met mn dr brown. Dochter heeft schema veranderd en wordt om 6 wakker met honger. Geef nu dan maar fles en dan nog even naar bed als ze niet naar kdv hoeft. Tot paar weken geleden kreeg ze rond half 8 gewoon bordje pap. Wil best nu om 6 uur papfles geven, maar de nummer 3 speen komt niks uit, ook al waren het maar een paar schepjes. Maar de papspeen gaat veel te snel. Ik zal er wat meer in doen, maar ze heeft zoveel honger dat ik er tot nu toe niet aan toegekomen ben om uit te testen zo vroeg. 4 voedingsschepjes zou hier veel te snel gaan met de papspeen. Pff, vind t echt gedoe, ben ook niet voor de papfles. Ik vind dat dat uit een bordje hoort. Mijn probleem natuurlijk, haha. :) Tijdens het typen besef ik me dat ik als ze rond 8 weer wakker wordt, ik gewoon een boterham kan geven. :D

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Boterham is ook prima, maar ik doe lui en ga nog even op bed zitten met mijn dochter 's morgens. Even op bed de fles geven is ons momentje. En ze eet verder alles zelf. Drinken uit een beker doet ze in bad en anders krijgt ze een fles of rietjesbeker. Scheelt een hoop gesmeer en toch oefenen we met een gewone beker (en als hij leeg is vult ze hem met badwater om te drinken :( )

16. Mistymist

Mistymist Lid

Sep 15, 2014
    34
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook de Brown flessen. Speen 2 voor de gewone melkvoeding, en met de laatste komt er pap bij en draai ik speen 3 erop. Het ventiel blijft er gewoon in. Tussendoor regelmatig schudden dan gaat ie helemaal leeg..

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #17 Liekje81, Dec 4, 2015
    Last edited: Dec 4, 2015
    Is ook heel gezellig 's ochtends!
    Ik maak dr sinds een week niet meer wakker voor fles om 20.30, omdat ze die amper meer dronk. Dus ze krijgt die nu rond 18.30, wat echt de max qua tijd is, ze is dan echt heeeeel moe, ik rek het al. Maar nu dus om 6 uur wakker van honger. Dus snel fles en rond 8 uur begint dan de dag. Dan kan ik haar wel boterham geven. Nu zit er niks tussen eerste fles en fruit.
    O ja, niet handig dat badwater. :) Snap dat je kindje het wel leuk vindt, haha.

18. Ilz

Ilz Actief lid

Apr 7, 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Difrax s speen 180/6 en 3/4scheppen pap, 3 standen speen van difrax en dan stand 1/2 werkt prima! Soms is 1 net de langzaam en dan over naar de 2 of andersom :). Was voor ons ook even zoeken maar dit werkt perfect :).

Share This Page