Weer oorpijn...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myrdal, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van anderhalf heeft sinds hij 5 maanden oud is last van zijn oren. Toen hij 12 maanden oud was zijn er buisjes geplaatst en zijn zijn neusamandelen geknipt. Toch is hij er geen minuut beter van gaan slapen, helaas. Ondertussen zijn we alweer 2 oorontstekingen verder, allebei bacterieel, dus incl ab kuur. Na een extra controle bij de kno arts bleek dat er 1 buisje foetsie is en het trommelvlies bol stond, het zag er weer erg onrustig uit.
    Dat verklaart wel weer de nachten die nog onrustiger geworden waren.
    Half mei wordt er een nieuw buisje geplaatst. Maar hij heeft er nu al duidelijk veel last van, hoe overleven we de komende weken? Afgelopen week heeft hij in totaal 1 nacht redelijk geslapen, de rest van de nachten is hij uren wakker, veel huilen. Afgelopen nacht van 9 tot 1 wakker geweest en daarna onrustig geslapen.

Misschien heeft er nog iemand een tip die we zelf nog niet geprobeerd hebben...
    Wat doen we al wel:
    Bedje hoofdeind staat omhoog
    Vanaf dat hij wakker wordt slaapt hij bij ons, hij slaapt dan ook echt tegen mij aan, hoofd op mijn schouder.
    Neusspray
    Zetpil helpt niet, daar krijst hij dwars doorheen, ook als je hem al van tevoren geeft
    Flesje 's nachts, stelt wel gerust, maar maakt 9 van de 10x geen verschil

Wat geweldig hielp toen hij nog jonger was, was een watje met warme olie in zijn oor, tape erover en dan sliep hij veel beter. Toen hij buisjes kreeg kon dat natuurlijk niet meer. Nu weer geprobeerd, trommelvlies is toch dicht, alleen zoonlief pulkt binnen een minuut het watje er weer uit, is dus geen succes meer...

Wie heeft er nog tips?

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ziekenhuis bellen en vragen of ze jou willen bellen als er een plekje vrij komt eerder. Dat helpt echt, kan ik je vertellen :) Even wekelijks informeren, dan blijf je in beeld en zit je er vaak sneller tussen als er een plekje vrijkomt.

Voor de tussentijd: strak 3 keer daags paracetamol om een goede spiegel op te bouwen en goed de neus sprayen, om die goed open te houden en zo de druk op het trommelvlies zo laag mogelijk te houden.
    Bed ophogen, zodat je kindje met het hoofd hoger ligt: ook dat verlaagt de druk op de oren en geeft dan dus minder pijn, waardoor er beter geslapen kan worden.

Zolang hij geen loopoor heeft, mag je otalgan geven: dat is een oordruppel met pijnstiller, waarmee je dus echt op de plek zelf de pijn aan kunt pakken. Mag in combi met paracetamol.

Deel Deze Pagina