verschillende hoeveelheden melk.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mariafinn, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariafinn

mariafinn Lid

1 nov 2011
    37
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje drinkt heel erg verschillend. S'morgens heeft ze de eerste twee flessen niet zo veel zin. Ik bied haar meestal 150/5 of 180/6 aan maar meestal drinkt ze rond de 100. De andere flessen gaan meestal helemaal leeg. (180/6) De laatste fles geven we nu nog rond tien uur en daar drinkt ze ook maar 50 of 70cc van. Nu twijfel ik of ik de laatst van tien uur nog wel moet geven en misschien drinkt ze dan s'morgens beter of het gewoon zo laten. Ze krijgt overdag wel genoeg binnen.

Groetjes marianne

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Klinkt inderdaad heel logisch om te doen. Ik weet niet wat ze overdag krijgt (hoeveel flesjes en wat ze opdrinkt?) Misschien de 1 na laatste fles iets verschuiven naar een later tijdstip en de nu laatste fles laten vervallen is het proberen waard, slaapt ze de nacht al door? Succes
    groeten Femke

3. mariafinn

mariafinn Lid

1 nov 2011
    37
    0
    0
    Hallo,

Gisteravond heeft ze het zelf al opgelost. We boden haar om tien uur de fles aan en kregen haar niet wakker en ze duwde de fles met haar tong heel resoluut weg.:) Toen hebben we haar maar weer in bed gelegd en ze werd vanmorgen om half acht wakker( deed ze daarvoor ook altijd) en vanmorgen dronk ze netjes 150 cc. We bieden het haar vanavond om tien uur nog wel een keer aan en anders laten we het maar zo. Is het nu niet meer erg als ze zolang slaapt ivm haar bloedsuikerspiegel?? Ze is meer dan 5,5 kilo en 61 cm. Ze groeit goed en we geven haar sinds gisteren een paar hapjes fruit wat ze heerlijk vind. ( ze keek nl al een tijdje heel erg naar ons als we aan het eten waren...:D). Dus dan krijgt ze toch genoeg over de hele dag??
    Iig heel erg bedankt voor de reactie.

Maria

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Maria,
    Jullie dochtertje krijgt voldoende voeding. Ze kan nu gerust een nacht doorslapen, dit is geen probleem bij deze leeftijd en gewicht.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina