Hallo allemaal. Onze dochter is geboren op 17 juli en nu ongeveer twee en halve maand. Nu was de eerste periode erg zwaar, ze bleef huilen / krijsen. Inmiddels hebben we nutrilon pepti voor de koemelkallergie. We hebben laatst getest met de standaard, maar toen kwamen de sympthomen terug. Ook hebben we sinds deze week santax voor de reflux en zijn we al bij een osteopaat geweest. Op dit moment is ze zichzelf, vrolijk! Het slapen overdag zijn hazeslaapjes en vooral op de arm. De avond / nacht slaapt ze goed in haar eigen bed. Ze heeft altijd al moeite met haar ontlasting gehad, daarvoor hebben we al van alles geprobeerd. . . Nu mijn vraagjes : Mag ik de santax mengen met de fles, erg pepermuntachtig?! Hebben jullie nog tips i.v.m. moeizame ontlasting? Ze krijgt nu vijf flessen 180 cc en 6 scheppen voeding, maar de avondfles van elf uur wordt steeds lastiger. Ik moet haar echt wakker maken en dan duurt het eeuwen voor ze de fles op heeft. De andere flessen lijkt ze meer te willen, huilen als het op is. Ik vroeg me af of ik al over kon op vier flessen van 210 cc en 7 scheppen voeding, maar vindt haar nog zo jong?! Kan ik de laatste fles iets voedzamer maken, rekening houdend met KMA? Ze krijgt nu; tussen 5 - 6 uur in de ochtend / rond half elf / rond half drie / rond half zeven en rond half elf. Dan zou het zijn; tussen 5 - 6 uur in de ochtend / rond elf uur / rond half vier en rond half negen. Het CB vind haar te jong voor vier flessen en geven aan, dat ze beter wat meer kleine hoevelheden kan krijgen. Ik heb graag advies! Groetjes Linda
Ik ben benieuwd naar jullie schema's van voeding en slaapjes! Is er iemand die dit met mij wil delen?
qua schema en hoeveelheid kan ik je niet helpen, daar ben ik al te lang uit. mijn jongste is al bijna 5. maar ik weet nog wel van mijn oudste dat we de Santac ook door de fles heen deden, anders kreeg ik het er bij hem niet in. of het mag of niet, het medicijn deed goed zijn werk in ieder geval.
Hoi. Kindjes met reflux willen drinken, omdat de klachten dan niet merkbaar zijn. Maar als je ze overvoert, dan worden de klachten eigenlijk erger. Een kindje heeft nooit flessen van 210/7 nodig en al helemaal niet als het nog zo jong is! Hoe zwaar is je kindje? Je mag 150 tot MAX 180 cc aanngemaakte melkvoeding geven per kilo lichaamsgewicht. Wat je nu doet is niet goed voor het maagje, niet goed voor de nieren en niet goed voor de reflux. Stel dat je kindje 5 kilo weegt, dan mag ze dus 5x 150cc dus 750cc melk. Dit deel je dan door bijvoorbeeld 5 flessen en dan kom je op zo'n 150 cc per fles. Hoe lang drinkt je kindje over 1 fles? 15 tot 20 minuten is een mooie snelheid, eerder zal ze ook niet verzadigd zijn. Als ik jou was zou ik echt snel veel minder per fles gaan geven. Je kan nu ook niks meer omhoog he, 1 liter is de absolute max. Hoe wil je dat gaan doen de komende maanden? .. succes
jou kindje krijgt veel teveel voeding binnen, waardoor het ook kan kreunen duwbewegingen enzo maakt.jolisa is van 2 juli en krijgt nu ongeveer een maandje 4 flessen van 150+5 scheppen en 1 van 180+6 da`s de laatste,.. ook zij wilde meer eten 180 had ze genoeg aan 5x per dag, tot ze begon te duwen en kreunen.. dus ben overgestapt op voeding voor hongerige baby`s en nu doet ze het prima.
hoihoi, ik had met onze dochter hetzelfde probleem dat ze de voeding van 23.00 niet nam dus hebben wij het schema veranderd hij is nu zo 7.00/8.00 10.00/11.00 14.00/15.00 17.00/18.00 20.00 (deze voeding was eerst om 23.00 maar omdat ze dan slaapt en om deze tijd nog niet pakt ze deze wel) hierna slaapt ze tot de volgende ochtend 7.00/8.00 ze krijgt 150/5 xxx sky
Het cb heeft je goed advies gegeven. En verder sluit ik me aan bij violetriot. Te veel melk (in 1x) is echt niey goed voor je baby. Ik denk ook dat ze last heeft van reflux en daarom wil drinken. Voor de laatste fles kun je haar ook zelf laten komen s nacts. Dan zal ze beter drinken.
Hallo allemaal. Bedankt voor jullie reacties! De laatste keer bij het CB ( ongeveer drie weken terug ) woog ze 5,5 gram en was ze 57 cm. Ik blijf voor nu even op het bestaande programma en kijk of ik de avond fles wat vervroeg. Ze zal waarschijnlijk toch doorslapen tot haar standaard tijd tussen 5 - 6 in de ochtend. Dan zijn de tijden : tussen 5 - 6 in de ochtend / rond tien uur / rond twee uur / rond zes uur en dan proberen rond tien uur in de avond. Kijkend naar haar gewicht / 150 cc / 5 flessen, zou ze 165 cc per fles mogen. daar zit ze dan toch iets boven, misschien de dag flessen op 150 cc zetten . . . Als ik nu reken met 6 kilo, dan kom ik wel uit op 180 cc per fles . . . Ze doet het verder prima, is kei vrolijk! Ik kan denk ik niet naar de voedzamere voeding i.v.m. KMA. Het CB zei dat de pepti wat lichter is, dus dat zou mee kunnen spelen. Ik heb nu twee keer zantax gegeven, wanneer zou je hier resultaat van kunnen zien? Ook doe ik soms wat extra water in de voeding, voor haar moeizame ontlasting. Hoe is het slaapritme bij jullie? Ze slaapt in de avond rond acht uur tot de volgende morgen tussen acht en negen. Dan heeft ze tussendoor haar flessen en gaat ze weer verder slapen in haar bed. Overdag is het elke keer weer ander. Ze heeft veel op de arm geslapen i.v.m. huilenbaby. Dit probeer ik echt in de perken te houden en haar in bed te leggen. Dit gaat nu steeds beter, rond twaalf uur en rond vier uur erin. Ze slaapt dan ongeveer anderhalf uur . . . De rest van de dag is ze wakker en is ze alert. Ze speelt al langer in de box alleen, de mobiel vind ze geweldig! Bedankt! Liefs
Ik zou geen flessen van 210 gaan geven. Mijn dochter is van 19 juli en woog 2 weken terug 5700gram. Ze mocht van het CB 5x180 gaan drinken, maar ik ben al blij als ze de fles van 150 leeg drinkt. Over reflux kan ik je geen tips geven, misschien kun je er nog nutriton doorheen doen, om het wat dikker te maken? Ik weet niet of dat kan met pepti. Qua slapen....Ik mag van geluk spreken dat mijn dame zo goed slaapt (in tegenstelling van haar broer, want die sliep overdag gewoon niet en krijsde alles bij elkaar). Na de ochtendvoeding (7.00)leg ik haar weer in bed en om 10.30u wordt ze weer wakker. Ze slaapt tussen elke voeding zeker 2,5 uur in haar eigen bed. Ik heb hier ook wel wat voor moeten doen, want het liefst sliep ze bij mama. Heb haar dus consequent in haar bedje gelegd, met een spuugdoekje over haar oogjes. Nu slaapt ze hartstikke goed!
Overigens geldt de formulie voor de hoevelheid voeding, voor het aantal aangemaakte cc's. Dus als zij met 6 kilo 5x 180cc mag, betekent dat dat je een fles aanmaakt van 180+6=200cc voeding, en daar dan 20cc afgiet zodat je op 180cc komt. Wat fijn dat ze 's nachts zo goed slaapt. Maar slaapt ze overdag 2x 1,5uur? Knap dat ze dat genoeg vindt, is eigenlijk heel weinig voor een baby van 2 maanden.
hoi ik heb niet alles gelezen maar je beschrijft precies mijn dochter geboren op 15 juli nachten gaan nu sinds dikke week heel goed dagen zijn een ramp: krijsen weinig tot niets slapen ( nu ligt ze weer in zh wil niet meer drinken) mijn schema 7u30 wakker maken en wassen ( geen bad) 7u45 fles 1Ou30 fles 14u fles 17u15 fles 20u30 badje 20u45 fles 21 u bedje in en hoor ik haar niet meer. vroeger gaf ik laatste fles 22u a 22u30 maar kreeg haar niet meer wakker. als ze moeilijk stoelgang maakt hepar water gebruiken bij twe flesjes hier voor reflux ( hebben we in aug 4 d voor in zh gelegen) omeprazole. dinsdag dachten ze ook koemelkallergie: omwille van fles weigeren , nog meer krijsen, maar nu drinkt ze dus nog maar 400 cc per dag dus heb ik deze morgend gevraagd om haar op te nemen. nu gaan ze eerst ens 24 u gaan observeren. zit hier nu naast haar en nu is ze rustig ze heeft hier zelfs een hele fles leeg ook, snappen wie snappen wilt als je nog vragen hebt shoot en succes
precies mijn zoon wat je beschrijft! hij is van 13 juli. is dus nu bijna 3 maand. de eerste week ging goed tot hij na 1 week veel ging huilen! veel slikken en niet willen liggen! soms stikte hij bijna in zijn eigen spuug! echt heel erg eng.....durfde hem dan ook niet meer alleen boven te laten liggen! toen hij twee en halve week was ben ik naar de huisarts gegaan en heb hem verteld dat ik dacht dat ie verborgen reflux had, ik kreeg zantac mee ging daarna (na een paar dagen stukken beter) ook heb ik zijn voeding toen ingedikt met nutriton zodat het wat zwaarder op de maag ligt. hij bleef onrustig maar het ging wel beter tot ik op het idee van koemelkallergie kwam! staat vaak in combinatie met reflux! dokter gebeld en gevraagd of ik met pepti mocht beginnen....na de eerste fles was hij een stuk rustiger! en heb na een week proberen een machtiging gekregen. ook had hij daarvoor veel problemen met de ontlasting! na twee weken heb ik een beetje standaard flesvoeding geprobeerd! eigenlijk best stom maar wilde weten of het goed was wat ik deed met pepti etc, hij kreeg gelijk eczeem in zijn nek en kon een week niet poepen toen heb ik lactulose gegeven om zijn darmpjes leeg te maken, en sindsdien poept hij bijna elke dag soms om de dag dus dat gaat weer goed! het slapen gaat ook beter maar het blijft er een met gebruiksaanwijzing! en dat is echt niet makkelijk! hij wil vaak alleen bij mij zitten, ik hou me best strak aan een schema waar hij op kan bouwen (daar voelt hij zich heel erg goed bij) hij weet precies welk deel van de dag het is! scheelt ook dat de andere kids op school zitten want dan hebben we al een aardig ritme te pakken! hij krijgt op vaste tijden zijn medicatie en voeding en slaapt ook vaak op vaste tijden (ook heel belangrijk dat refluxkindjes veel rust krijgen) dan hebben ze ook minder last! ons schema ziet er zo uit!! 07.00 fles 180/6 met 3,5 schep nutriton 08.10 naar school wandelen 08.30 boodschappen 09.00 thuis en slapen 11.00 fles 180/6 met 3,5 schep nutriton + zantac 12.00 kids ophalen van school 13.00 kids wegbrengen daarna slapen 15.00 kids ophalen 15.30 fles 180/6 met 3,5 schep nutriron 17.00 hazeslaapje een uurtje 18.45 in badje/douchen 19.00 fles 180/6 met 3,5 schep nutriton 20.00 met gtst bij mij in slaap vallen daarna in de wipstoel slapen 23.30 naar boven fles in bed pyama aan en fles + zantac dit is een beetje ons schema ik merk dat als het weekend is hij wat onrustiger is! ik wil heel graag dat hij in bed gaat s`avonds maar duurd zo lang voordat ie diep slaapt dus constant naar boven! dan kraakt de trap etc! iemand daar tips voor.... het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten! heb af en toe nog best wel een dip omdat het allemaal zo moeizaam moet gaan maar hoop dat daar snel verandering in komt als hij straks 4 flessen krijgt.....zit eraan te denken om daar mee te beginnen hij is nu tussen de 6,55 en 7 kilo en moet hem altijd wakker maken om 23.30 voor de laatste fles hij slaapt dan wel heel diep! ik durf het alleen nog niet ben bang dat ie dan midden in de nacht weer wil! succes ik weet hoe het is!
hoi, wat bij mijn dochterke helpt is 20u30 bad dan fles dan bed slaapliedje op tut ( speen) in de mond en ze is vertrokken. gisteren hier in zh zo rustige goede dag, deze morgen gelijk weer krijsen op die fles. vraag me echt af wat het nu allemaal is maandag krijgt ze og metrie van reflux en woensdag naar ander zh voor gastrosopie en dan mogen we mss naar huis. dan hebben we hier een week gezeten lijkt me lang genoeg. zantac hoeveel geef jij????? hier krijgt ze omeprazole 10 mg savonds qua voeding is het iets dat hier ( belgie) pas nieuw is, maar denk in nederland langer al op de markt is nova rice. dat niet neerleggen dat bij jou willen zijn , hier net hetzelfde, ik mag nog niet kamer uit om te plassen of ze begint mij al te krijsen. vrees dat mijn meid nog gaat krijsn in de cribbe ( kdv) gr en succes
mijn zoon krijgt 2 x daags 1,1 ml zantac... vervelend he dat ze niet zonder je kunnen! zal vast wel een keer beter gaan toch!
op zich vind ik het ook wel lief he dat ze niet zonder me kan. ze zal het maandag moeilijk hebben. dan word er een katheter enzo gestoken , maar ik moet dan om 7u30 al effe weg om te gaan solliciteren. mijn vader komt hier dan wel zitten , zodat ze niet alleen is, maar toch he.
Hallo allemaal. Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels is er hier aardig wat veranderd, onze dochter gooit het schema weer om! Ze is van 17 juli en dus bijna drie maanden. Dit is / was het schema, met vijf flessen : 6.30 uur fles 180 cc water en 6 scheppen voeding met vitamines, evt. zantax Slapen een uurtje, van 8.30 - 9.30 uur, in bed 10.30 uur fles 180 cc water en 6 scheppen voeding met lactulose Slapen anderhalf uur, van 12.00 - 13.30 uur, in bed 14.30 uur fles 180 cc water en 6 scheppen voeding Slapen een uurtje, van 16.00 - 17.00 uur, in bed 18.30 uur fles 180 cc water en 6 scheppen voeding evt. zantax Slapen vanaf ongeveer 20.00 uur, in de box 22.30 uur fles 180 cc water en 6 scheppen voeding Slapen in bed Sinds ongeveer een week slaapt ze de nachten echt super goed. Van ongeveer acht uur in de avond tot de ochtend rond zeven uur, want dan maak ik haar wakker. De avondflessen werden een ramp, vast slapen en daardoor verslikken. Als we het bad ervoor deden dan ging het beter, maar moesten haar echt wakker maken. Nu gister naar het CB geweest en blijkt ze 6700 gram en 61 cm te zijn. Het CB gaf nu toch het advies om over te gaan op vier flessen van 180 cc water en 6 scheppen voeding en de laatste fles evt. 210 cc water en 7 scheppen. Ondanks dat ze nog jong is! Ik vind het wel eng, want ben bang dat ze het niet volhoudt. Wat zou dan het schema kunnen zijn?! Ook hebben we een doorverwijzing gekregen voor de dietist i.v.m. KMA. Door de lactuslose gaat de ontlasting beter en dan heeft ze minder last van de reflux. De darmen vol, dan komt het eerder naar boven, logische. De zantax helpt niet zodanig. Ik vind het fijn dat er wat meer mensen zijn, die mee kunnen praten. Soms heb ik het idee, dat ik te onzeker ben. Toch afgaan op moeder instinct. . . Liefs moeder en dochter
hoi wel super dat ze zo goed drinkt. nu als cb zegt dat het mag zal het denk ik wel ok zijn van die hoeveelheden. hier blijft ze weinig drinken. de arts zou willen dat ze 130 per fles minimum drinkt maar dat haalt ze niet. ze zou minimum 750 cc per dag, maar de arts is tevreden met 650 cc, maar gisteren was het maar 590 cc dus jah. meer krijg ik er niet in. ze weegt 5 kg en is even oud als jouw dochteer ( mijn is van 15juli) straks mogen we naar huis ( zijn al in zh van donderdag) morgen nog naar ander ziekenhuis voor een gastrosocopie. hoop dat er iets uit de testen komt. normaal slaapt ze van 21 u tot 7u30, maar dat mag ik nu dus niet meer. ofwel wakker maken om 22 u en 6 u , ofwel om 23 u en 7 u. wel jammer dat ze niet meer mag langer slapen, want in de dag slaapt zij zo goed als niks. en dan had ze daar toch wat haar rust. de fles van 22 a 23 gaat dus helemaal niet dan drinkt ze soms is 40 cc en soms is 80 cc maar meer niet. gr