Hoe doen jullie dat met speeldates? (ruim 3,5 jaar)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Myo, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Opeens stond ik daarnet met mijn mond vol tanden; dochter wilde bij een meisje van de psz spelen en waren dit al met de moeder aan het bespreken. Of ik het ook goed vond. Uhh..ja?
    Ik zag het niet helemaal aankomen. Dochter is juist altijd zeer eenkennig. En hoewel dat de laatste tijd duidelijk beter gaat, was ik hier nog niet op voorbereid in mijn hoofd.:)
    Maar goed, ik wil deze opgaande lijn dus vooral stimuleren, dus ik zei ja. Meisje woont verderop in de straat en ik wilde wel even meelopen tot hun huis. Gewoon voor het gevoel, dat ik weet waar ze precies zit. Maar nu zit ik thuis en denk ik; aan de andere kant, ken ik deze mensen natuurlijk amper. Is het wel normaal dat ik haar daar zomaar achter laat?
    Hoe doen jullie dat? Wat zijn de "speeldateregels"?

2. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik weet niet of hier regels voor zijn hoor.
    Ik volg vooral mijn gevoel hierin.

Bij mijn dochter ben ik tot ze 5 jaar was altijd eerst even meegegaan. Gewoon even kennis maken met de ouders, kopje koffie/thee en als alles goed ging afspreken hoe laat ik haar kom halen.
    Nu is het al wel een paar keer voorgekomen dat ze gaat spelen bij een klasgenootje waarvan ik de ouders eigenlijk niet ken.
    Ik wissel wel altijd even telefoon nummer uit.

Bij mijn zoontje van 4 ga ik ook nog steeds de eerste keer eerst even mee. Maar die wil anders ook nog niet ergens gaan spelen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Op de speelzaal en de eerste vriendinnetjes op de basisschool ging ik altijd wel mee. Ook even wennen, soms een bakje thee erbij. Bij vriendinnetjes waar ze vaker kwam bleef ze soms wel alleen.

Ik wissel wel altijd telefoonnummer uit.

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Ik kende vaak de ouders al wel en anders worden er telefoonnummers uitgewisseld. Een eerste keer mee gaan en tegelijk even een bakkie doen bij de moeder, is ook een goed idee! Hier liet ik mn dochter ook wel eens eerst spelen en dan kwam ik in de loop van de middag een bakkie doen en gelijk even kijken hoe het ging.

5. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik geloof dat de moeder in kwestie niet helemaal zat te wachten op een bakkie doen (wat haar op zich goed recht is hoor). Ik liep mee naar hun huis en werd niet verder uitgenodigd. Ik stelde voor om telefoonnummers uit te wisselen, maar dat vond ze niet nodig aangezien we zo dicht bij elkaar wonen. Misschien moet ik de volgende keer wat assertiever zijn.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier speelt ze ook al vaker en dat begon bij het buurmeisje en dat was eerst 45 min. Ik vond het al heel wat dat ik weg moest!
    Nu speelt ze wel eens alleen bij een vriendinnetje van een vriendin en bij een vriendinnetje die ze kent van het kinderdagverblijf. Dat meisje zit inmiddels al in groep 1. Eerst zelf meegeweest om de moeder ook te leren kennen. Ik kan me voorstellen dat het jou niet lekker zat. Ik zou willen weten waar ze binnen zou komen...

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier heeft dochter tot nu alleen bij kinderen gespeeld waarvan ik de ouders al ken. Achterburen enzo (die kinderen zijn zeker 4 jaar ouder)
    Bij de psz zal het niet voorkomen omdat ik haar zelf niet ophaal. Zou ze willen spelen dan zal dat in het weekend moeten. Maar het zou wel mogen. Maar idd zou wel even mee gaan en kennis maken met de ouders.

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Telefoonnummer wil ik altijd toch wel hebben i.d. aan de andere kant als ze vlakbij wonen heeft ze ze ook zo terug gebracht als er iets is natuurlijk.
    Ik doe het altijd wel ( nummer vragen en mijn nummer geven )
    Verder is het de eerste tijd belangrijk het niet te lang te maken. Uurtje of 1,5 uiterlijk 2 uur is meer dan genoeg. Langer is het meestal niet leuk.

9. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat bedoel je hier toch mee ? ( serieuze vraag .. ) zie het in meer topic`s..
    heb je niet niets toe te voegen of bedoel je iets anders ??

Deel Deze Pagina