Help! Dochter van 3,5jr moet bril!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dushi1980, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    @tara84, wat voor cilinder sterkte (weet niet of je dit zo noemt) heb jij, misschien gekke vraag, maar heb zitten lezen dat hij bij niemand bijna echt helemaal 0 is.

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Sorry, maar dat weet ik eigenlijk helemaal niet. Stom he. Weet wel dat ik een cilinder heb, maar de sterkte weet ik niet. Heb al zo'n vijf jaar dezelfde bril voor in de auto en sinds die tijd mijn ogen niet meer laten meten.

Maar meid, ik vind het wel echt heel vervelend voor je dat je er zo mee zit. Ik wil je echt nogmaals zeggen dat het voor mij echt nooit een probleem is geweest. Beetje stom om te zeggen, maar ik ben altijd een van de "populaire" meisjes uit de klas geweest en ben er echt nooit mee gepest. Snap echt wel dat je liever had dat je kind goede ogen had, maar met een brilletje is het allemaal prima op te lossen.
    Ik hoop dat je snel aan het idee kan wennen. Laat je goed voorlichten en zoek samen een leuk brilletje uit. Het komt vast allemaal goed!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb vanaf m'n vierde een bril, geen idee wat mijn sterkte toen was, maar sinds de puberteit is het vrij stabiel bij +5 gebleven. Ik heb ook vrij hoge cilinders (geen idee hoe hoog precies, maar de oogarts was er vroeger van onder de indruk ;) ). Ik was heel lang de enige in de klas met een bril, maar ben er nooit mee gepest en heb er zelf ook nooit last van gehad. Die bril hoorde gewoon bij mij; 's ochtends ging hij op en 's avonds weer af. Ik was er soms zelfs stiekem trots op, want veel andere kinderen vonden zo'n bril wel interessant en waren een beetje jaloers zelfs ;)

Vanaf m'n 15de ben ik lenzen gaan dragen, maar inmiddels draag ik ze allebei; de ene dag heb ik zin in lenzen, de andere dag in m'n bril. Geen probleem.

Ik snap wel dat je er moeite mee hebt hoor, want je wil natuurlijk dat je kindje gewoon goed kan zien en niks 'mankeert'. Maar echt, een bril is helemaal niet erg, daar gaat ze gewoon aan wennen en jij ook. Mooie montuurtjes uitkiezen telkens, erg leuk hoor ;)

4. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Onze dochter heeft sinds oktober een bril.
    Dus bij 3 jaar 2 maanden. Tuurlijk moest ik wel even slikken toen
    de orthoptist het zijn. Maar wij zijn dus direct diezelfde dag naar de opticien geweest en ze heeft een onwijs leuke bril uitgezocht.
    Vanaf dag 1 van het afhalen opgehad en nooit geen probleem geweest.

De eerste keer naar kdv hield ik mijn hart vast. Maar alle kinderen wilden graag haar bril goed bekijken. Ze was de eerste met een bril in de groep. En ze vonden het reuze interessant.
    Ze heeft ook nooit last gehad van haar bril en toch altijd op.
    En nog maar 1x echt krom geweest, dus stevigheid is ook prima te doen, zolang je maar een goede uitzoekt.

Zou zelf niet te lang wachten met de bril uitzoeken. Uiteindelijk is het zaak dat ze zo snel mogelijk went aan de bril en jij ook.
    En dat lukt toch alleen maar door hem op te zetten.

5. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    @andrea, ook geen idee of je sterkte toe je 4 jaar was hoger of lager was dan 5, ben zo benieuwd of plussterkte juist zal toenemen of evt gaat afnemen, bedankt voor je reactie!!!

6. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    @aliekeleppink, wat voor sterkte heeft jouw dochtertje als ik vragen mag, hetgeen waar ik meeste bang voor ben zijn die grote ogen door die glazen, geen idee hoe het er uit zal gaan zien, wil ze wel dun laten slijpen. We hebben in ieder geval besloten om eerst bevalling af te wachten, gaat al zoveel voor haar veranderen en ben ook niet meer zo mobiel willen er echt wel even de tijd voor nemen, en hoe vaak worden oogjes opnieuw gemeten? En is bij jouw aangegeven of plussterkte nog kan gaan afnemen?

Deel Deze Pagina